pasgeboren baby op goedkopere kunstvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Schilderijtje, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

toen ons zoontje werd geboren zijn wij begonnen met bv. na een week overgestapt op kv nutrilon hypo aleergeen. daarna de standaard, en ook nog hongerige babys geprobeerd.
    toen hero en merkte dat hij goedkoper lekkerder vond en beter dronk.
    op den duur ben ik jumbomerk gaan geven en dat ging er ook goed in.

nu ben ik zwanger van de 2de en twijfel of ik niet gelijk begin met jumbomerk? het scheelt me enorm in de kosten. we hebben het al niet zo breed.

zijn er meer mensen die vanaf geboorte gewoon huismerk gaven?
    en zo niet wat was de reden daarvan?
    is het nou echt zoveel slechter?

( hetzelfde als met pampers mijn zoontje lekte daar altijd mee door en jumbo doet hij het super op )

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hier de bv wederom niet lukt krijgt onze kleine spruit heerlijke kruidvatmelk!
    Ik zie niet in waarom dit slechter zou zijn dan de veel te dure en altijd slecht verkrijgbare nutrilon.

3. Schilderijtje

kruidvat nog niet bekend mee.nooit gebruikt.
    zou ik ook kunnen overwegen inderdaad:)

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Jumbo, kruidvat, etos enz kan je gewoon geven hoor is helemaal niet slecht.
    Wij hebben nutrilon en is idd heel vaak niet te krijgen dus zou gewoon eigen merk geven.
    Hiervoor hadden wij nutrilon pepti ivm KMA en vandaar zitten wij nu op de standaard nutrilon was bang dat hij met een overstap op een ander merk weer krampjes enz kreeg.

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ja hoor. Hier meteen gestart met kruidvat standaard 1 en geen probleem mee gehad. Ik heb het wel gevraagd aan verloskundige en kraamhulp en zij zeiden beide dat kv prima is. En dat zal ook voor jumbo, etos ed gelden, maar kv is voor ons het makkelijkst bereikbaar, dus vandaar die keuze.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Natuurlijk, waarom niet. Nutricia mag dan wel veel reclame maken met zelf verzonnen woorden in hun poeder, maar dat maakt ze echt niet beter;)

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom zou een huismerk niet kunnen? Die merken zijn echt niet slechter dan Nutrilon of Friso. Onze meid deed het zelfs stukken beter op Kruidvat-voeding dan op Nutrilon! Met Nutrilon bleef ze honger houden, het verzadigde niet. Dus gewoon met een huismerk beginnen.

En net zoals met luiers: Waarom zouden Pampers de beste zijn? Je betaalt voornamelijk voor de naam. Hier betere ervaringen met andere merken luiers dan met Pampers, toevallig ook van het Kruidvat. En Zwitsal is ook niet het enige merk babyverzorging dat bestaat.

8. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ook onze kleine altijd op kv gehad.
    CB waarschuwde wel voor verstopping en krampjes. Maar daar hadden wij geen last van.

Wat ons wel opviel is dat KV eigen merk vrij snel 'schuimt' in de difraxflessen vormen de luchtbellen een soort schuim. Even de fles heen en weer doen halverwege lost dit op.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Volgens mij zijn de verschillen tussen al die verschillende merken sowieso minimaal. Er zijn bepaalde eisen waar babyvoeding aan moet voldoen en dat geldt ook gewoon voor de goedkope (huis)merken. Zoals bij alle merkproducten, bepaald je altijd voor een deel voor het merk. Zeker als je het niet breed heb, zou ik lekker voor Jumbo gaan. Mocht je kindje niet goed reageren, dan kun je altijd overstappen.

10. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies. Idd uitproberen. Duurder kan altijd.

11. Schilderijtje

bedankt voor jullie lieve reacties. ik was bang voor hele negatieve berichten ;)
    dan ga ik denk ik voor de kruidvat. die is hier ook het dichtste bij:)

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook gelijk gestart met kruidvat. Ging prima! nutrilon was amper te krijgen vandaar

13. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier afgekolfde borstvoeding gecombineerd met Kruidvat voeding. Op een gegeven moment wel de ingedikte variant gaan gebruiken omdat ze beetje refluxachtige klachten liet zien. Mocht nr 2 weer ku nodig hebben dan ook gewoon weer Kruidvat!

14. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier ook kruidvat.
    Hij kreeg ar ivm reflux.
    Bij kruidvat was een pot ongeveer de helft goedkoper dan nutrilon.
    Hij heeft er altijd heerlijk van gesmuld ;)

15. penseel

penseel Niet meer actief

Gewoon je Jumbo voeding geven.

Het staat leuk de eerste weken een merk voeding omdat het het meest gebruikt word maar de goedkopere baby voeding is net zo goed.

Hier had ik een kruitvat baby. Deed ze het prima op,

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als andere optie zou je ook nog tijdens je zwangerschap naar een goede borstvoedings voorlichtingen avond kunnen gaan?

Maar voeding is allemaal van goede kwaliteit en goedgekeurd. Bovendien is eigen merk beter verkrijgbaar als A merken ivm al die drama's om melkpoeder heen.

17. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Hier begonnen met Hero omdat ze dat in het ziekenhuis gebruikten. Daarna Kruidvat en Nutrilon voor hongerige baby's. Ik vroeg me af of dit nog nodig was en heb toen Bonbebe standaard 1, huismerk van de Emte/Dirk/Jumbo? geprobeerd en dat gaat nu al een paar weken erg goed. Hij kan er ook goed van poepen :D wat altijd lastig ging.
    Ik denk dat er niks mis mee is hoor, maar mensen zoals bijvoorbeeld mijn man die erg merkbewust zijn voelen zich misschien niet fijn erbij. Ik vind 6 euro per pak tegenover 8 tot 13 euro bijna niet te geloven dat het hetzelfde is en even goed, maar het schijnt toch echt allemaal op elkaar te lijken.
    Besparingstip wat betreft luiers: maat 1 t/m 3 van Kruidvat zijn goed en goedkoop, nu gebruik ik Albert Heijn (14 ct per luier, even veel als Lidl maat 10x beter) en Bumblies maat 4, omdat de Kruidvat niet in de buurt zit, en die zijn ook super.

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fender heeft 2dgn borstvoeding "gehad", hij snapte echt niet wat hij met die borst aanmoest. Daarna meteen begonnen met kruidvat standaard 1. En inmiddels een bink van 11 kilo ondernemde kruiper :D
    Met 6mnd zijn we wel begonnen met Johannesbroodpitmeel omdat hij bleef spugen, maar ook dat is huismerk. Nutrilon of Friso/Hero hebben wij nooit gebruikt. We konden altijd nog overstappen, dachten we. Maar hij deed/doet het prima op huismerk.

19. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    ja dit! Ik weet natuurlijk niet waar je keuze voor meteen kunstvoeding op gebaseerd is en wil ook helemaal niks opdringen ofzo, maar als het om de kosten gaat is borstvoeding toch nog altijd het goedkoopste :D!

20. Schilderijtje

ik heb bij mijn zoontje een trauma aan borstvoeding overgehouden.
    hij werd geboren en huilde maanden aan een stuk. ( nu bijna 2 en nog steeds met hem in de weer met dokters )
    1 week borstvoeding gegeven wat heel zwaar was omdat ik volledig uitgeput was. borstonsteking ontzettende stuwing en hele kapotte tepels. zelfs kolven lukte niet meer 1 en al bloed en pijn.toen de keuze gemaakt voor kv.
    ik ben wel voor borstvoeding maar ik denk dat het me meer rust zal geven op kunstvoeding ik denk dat als ik ontspannerder ben de kleine dat ook zal zijn.

Deel Deze Pagina