Zoontje net 1.... Nu op naar nr 2!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Rian89, Jul 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samsie

Samsie Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    1,634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Welkom Arr! Wat naar dat je net een mk hebt gehad! Hopelijk snel een lieve gezonde plakkerd in je buik!

2. Phillys

Phillys Actief lid

Dec 15, 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Hallo dames,

gefeliciteerd jullie zwangeren. Wat zijn jullie snel zeg!

Hier een klein lief meisje die volgende week 1 wordt. Vanaf dat ze 2 maanden was vrijen we onveilig omdat ik pcos heb en nog steeds ben ik niet zwanger. Het is ook geen moetje. We zien wel hoe het loopt. Als ik hier lees dan krijg ik ook wel de kriebels.
    Inmiddels al de tel kwijt hoelang ik al niet ongesteld ben geworden.

Marievs, wat leuk je hier te zien!! Hoe gaat het met jullie? Wauw.. 1 jaar bv, super knap!! Ook al zwanger, van harte gefeliciteerd :D

3. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

Feb 10, 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bezig voor nummer 2. Mijn zoontje is nu 9 maandenxen wij zijn al 2 maanden weer bezig. Spannend!!

4. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Welkom Arr! Vervelend van je mk.. Hopelijk snel weer raak!

En Phillys, pcos, blegh. Zijn jullie al bewust bezig met het zwanger worden?

Spannend anoniempje!

En Samsie, relaxxxx... Hahaha. Nee erg is het, I know.

Ik had vanmorgen bruin verlies. Pff helemaal in de stress, vk gebeld. Zolang t bruin was hoefde ik me totaal geen zorgen te maken, maja dat doe je toch... Nog een week tot de echo, pfff.

5. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,126
    294
    83
    Hey phillys wat leuk om je langs te zien komen! Hoe is het met je? Ik snap dat je de kriebels krijgt. Misschien helpt frambozenblad thee je wel tegen je cyclus. Google maar eens.
    Hier gaat het verder erg goed. S. doet het super goed. Ja, een jaar joh. Het liep gewoon lekker en in de vakantie wilde ze weinig tot niets drinken. Prima. Maare, nu snap ik ook waarom haha. Thanks. Ben ook echt zo blij, maar nog zo onwerkelijk.
    Spannend wachtende! Hopelijk snel een roze streep!
    Oh wat naar Rian. Het hoeft niets te betekenen nee, maar je schrikt je wezenloos! Erg he dat wachten. Ik mag over 2 weken pas. Pff. Welke datum heb jij de echo? Hier komen en gaan de kwaaltjes ook en dat maakt me zo onzeker. Ben je ook echt misselijk of ook weeig. Ik ben soms misselijk en moet ik kokhalzen, soms voel ik niets en soms voel ik me echt weeig.
    Wat naar arr. Hopelijk is het snel weer raak!

6. anoniempje2014

Feb 10, 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij lijkt een begin van een zwangerschap hetzelfde als het komen van een menstuatie. Ik moet ook nog 2 weken op het wachtbankje. Al zou het bij ons nog een aantal maandjes duren is dat geen ramp. Onze kleine word pas in oktober 1 jaar. Dat was bij kns eigenlijk ook de planning om dan te beginnen voor een tweede. Maar we konden niet meer wachten. En de kans dat je meteen zwanger raakt is vrij klein na de pil. En als het wel zo geweest was dan waren we ook super blij geweest.

7. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb de echo volgende week vrijdag. De 14e.
    Ja ik ben soms ook evht misselijk. Heb crackers naast m'n bed staan. Maar soms ook helemaal niet. Maar als ik dan in de weer ben met de flessen van MvM, dan moet ik soms ook echt kokhalzen, dus ja. Haha.
    Gister wezen winkelen, en daarna meteen last van m'n bekken, grrr. En ik had echt van die momenten; ik moet NU wat eten, dat je dan ineens zo weeïg word.

Vannacht heb ik heel naar gedroomd. Dat ik een miskraam had. Het was allemaal zo echt, pff wat kan je toch naar dromen als je zwanger bent.
    Het bruinverlies is wel gestopt nu, gelukkig :)

8. marievs

marievs Fanatiek lid

Sep 16, 2013
    2,126
    294
    83
    Dat was bij mijn dochter ook zo anoniempje. Ik dacht echt dat ik ongesteld ging worden. Bij deze had ik zaterdagochtend wel krampen. Dus ik dacht: ik wordt ongesteld. Savonds verloof ik dus lichtroze afscheiding, terwijl mijn ongesteldheid altijd met rood bloed en veel begint. Ook het inbrengen van de tampon deed geen pijn. Dus Ik had toen al kunnen vermoeden dat ik zwanger was. Deze ging dus heel anders dan de 1e.
    Wachtbankjes zijn zo niet leuk, maar jij staat er wel echt relax in. Hoop dat je snel zwanger mag zijn.
    Spannend Rian! Nog een weekje. Ik nog 2 weken. Maar volgende week gaan we een weekje op vakantie, dus heb ik afleiding. Oh wat erg van die droom. Ik heb die droom ook al gehad L. Akelig he. Oh die flessen! Vreselijk. Ik bel pas na de echo. Had je bij D. ook veel last van je bekken? Haha, heel herkenbaar, alleen ik krijg het eten dan ook heel moeilijk weg. Dan wil ik eten, maar als ik dan eet…. Vandaag doen mijn borsten mega zeer en ook misselijk. Gelukkig niet overgeven, maar wel een misselijk gevoel heel de dag.

9. Monique1986

Aug 6, 2015
    22
    0
    0
    Activiteiten begeleidster
    Ergens in Brabant
    Wij hebben een dochter van 17 maanden en onze zoon is 2 weken geleden geboren..
    Om precies te zijn zit er 17 maanden en 2 dagen tussen mijn 2 kids..

ik was dus zwanger toen onze dochter 8 maanden was..In het begin van mijn tweede zwangerschap vond ik dit best moeilijk (terwijl dit een bewuste keuze van ons was!) .... ik was er eigenlijk meer mee bezig over het feit.."wat zullen andere mensen zeggen"..
    Dit heb ik snel naast mij neer kunnen leggen en kunnen gaan genieten! Helaas is mijn zwangerschap niet geheel vlekkeloos verlopen (veel last van si gewricht, slijjmbeursontsteking in de heup en mijn zenuw zat klem in mnn heup) met als resultaat dat ik de laatste weken van mn zwangerschap niet veel meer kon... ja, dan is het best pittig met zo'n klein meisje (ons meisje is trouwens wel een HELE vluggen,, liep al met het jaar.. en praat al zinnen van 5 a 6 woorden!)

Nu dat onze zoon is geboren, zou ik niet anders meer willen... zo fijn... en ik denk dat ze straks veel aan elkaar zouden hebben... Het zou vast nog wel ff pittig zijn/worden... maar daarna hebben wij het "gemakkelijker" en begint het bij 'andere" de drukke fase weer opnieuw...
    ik zeg maar zo.. overal zitten voor en nadelen aan...
    lekker doen wat je gevoel zegt.. en vooral genieten!

10. ikbien

ikbien Bekend lid

May 15, 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik mag ook op het wachtbankje plaats nemen...

11. johanne

johanne Actief lid

Oct 15, 2012
    191
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik hoop dat ik mag storen;) ik heb ook een zoontje van net 1, en gaan vanaf volgende maand voor de tweede. Super spannend, veel zin in, maar ook benieuwd of ik het net zo heftig vind als de eerste...qua verandering in je leven e.d....
    Ik ben al begonnen met foliumzuur.....en vanaf volgende maand dus aan de slag. Ik weet vrij goed mijn ovulatie ivm pijn en vruchtbaar slijm , zegt ook niet alles hoor. Bij zwangerschap 1 7 maanden over gedaan (helaas MA) en bij mijn zoontje 4 maanden. Ik ben veel afgevallen want had overgewicht. Alleen nu nog stoppen met roken..heel slecht.
    Ik zie dat er aantal van jullie zwanger zijn! Super! Gefeliciteerd!

12. anoniempje2014

Feb 10, 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is het andersom. 2 jaar geleden gestopt met roken alleen de kg's nog eraf van de vorige zwangerschap. Maar dat gaat niet zo gemakkelijk. Ben al vanaf januari bezig en zit ook bij de dietiste... net 800 gram minder... nu begonnen met een koolhydraararm dieet. Alles wat ik eraf krijg voordat ik zwanger raak is meegenomen. Ik ben de vorige zwangerschap 35 kg bijgekomen en dat kwam niet door "ieder pondje gaat door het mondje". Allerlei testen gehad in het ziekenhuis maar tot op heden weten ze nog steeds niet hoe het kan.

Wat leuk al een aantal zwangere dames!!! (Had net pas tijd om alles eens even te lezen).

13. DeBa

DeBa Actief lid

Aug 4, 2013
    198
    0
    0
    Hoi!

Wij hebben een zoontje van oktober 2014, nu dus ruim 9 maanden.
    Als hij een jaar is willen wij gaan proberen voor een 2e kindje.

Mag ik wel alvast met jullie meekletsen?

14. Mamanneke

Mamanneke Lid

Jul 25, 2015
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is 30 juli 1 jaar geworden. Wij zijn aan het proberen sinds juni. Echt proberen kan je het niet noemen, want juni en juli hebben we weinig geklust omwille van drukke periode :). Nu gaan we er wel volop voor.

15. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames!
    Spannende tijden worden het! :).

Ik ben zoooo moeeeee, vandaag weer aan het werk gekomen. Nog 5 dagen werken nu, en dan de echo!! Zo spannend.
    Maar heb een leuk gezin, en een heel lief klein baby'tje.. Ahh. Dus dan gaat de tijd vast snel!

16. Phillys

Phillys Actief lid

Dec 15, 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Dankje Marievs. Echt zo leuk om je hier tegen te komen! 1 jaar bv is toch echt super knap, hebben jullie goed volgehouden. Ik kreeg ook meteen toen ik ongesteld werd (toen was ze 6 maanden) een enorme dip toen bleef ik +- 2,5 maand ongesteld, wel onder begeleiding van de gyn en met bijna 9 maanden ben ik gestopt met de bv.
    Bedankt voor de tip.

Rian, spannend zeg. Nog even geduld ;)
    Wat een super leuke baan heb jij heel veel plezier in je gezinnetje!
    Wij zijn nog niet bezig met ovu testen ofzo. Ook geen zin in vanwege een hele lange cyclus! Dus maar op gevoel..

17. DeBa

DeBa Actief lid

Aug 4, 2013
    198
    0
    0
    Dankje! Vind het zeker spannend. Heb het er toevallig net met ML over gehad, hij vroeg zich af waarom we niet nu al gewoon beginnen.
    Toen ik zei dat ik eerst de komende 2-3 maanden nog wil proberen wat kilo's af te vallen, volgde er een teleurgestelde "Oh..".

Fijn dat je zo'n leuk gezin hebt Rian, hopelijk zijn de 5 dagen zo om en dan de echo, mega spannend!

Spannende periode Phyllis, hopelijk is het snel raak.

18. Phillys

Phillys Actief lid

Dec 15, 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Deba, wel fijn dat je man er alvast zin in heeft! Heel veel succes met de kilootjes ;)

Even een vraagje voor jullie.
    Hoe werken de kruidvat testen? Ik zag hier al een dikke plus voorbij komen maar ik heb een testje net gedaan en het is echt een heeeeeel wazig streepje. Nu vraag ik me al meteen af of je dat niet ook zo ziet zonder dat je er al op hebt geplast?
    Verder weet ik ook niet wat mijn cyclus is en nod dag!

19. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Misschien hoor ik hier niet te posten, maar ik heb een zoontje van bijna 3 en wij willen binnenkort ook voor een 2e gaan. Eerst ontpillen en dan willen we eerst gewoon kijken hoe het gaat. Kijken wanneer mijn cyclus weer normaal is en dan gewoon zo relaxed mogelijk blijven. Zonder ov-testen en tempen enzo. Natuurlijk kan ik wel bij gaan houden wanneer mijn ei is, want die voel ik altijd heel sterk aankomen.

Klinkt dit naief? Ik wil namelijk niet direct die stress van ov-testen en tempen enzo. Het is voor ons ook niet dat wij meteen zwanger willen raken, maar gewoon kijken wanneer en of het ons gegund is. Geen idee hoe lang ik dat vol ga houden, want ik laat me nog al eens meeslepen haha, maar ik probeer voor nu nuchter te blijven :D

Oja, als ik hier niet hoor, omdat ik een zoontje van bijna 3 heb ipv bijna 1 dan hoor ik het graag.

20. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Ooooooh Phillys, fotoooo?

Ik heb daar ook mee getest, paar dagen voor NOD. Zag een licht streepje, maar ik vind de 2v5 van kruidvat beter, die had ik direct daarna gedaan, toen stuk duidelijker dan de plustest.

Share This Page