Hallo allemaal, ik kom net terug van een afspraak met de huisarts. Was de eerste keer dat ik een afspraak had met deze mevrouw, dus was best een beetje spannend. Gelukkig een heel aardige mevrouw! Ik heb haar uitgelegd dat ik sinds begin dit jaar gestopt ben met de pil en dat ik sindsdien cyclussen heb van 6 weken. Dat ik afgelopen cyclus bezig ben geweest met ovulatietesten, maar dat daar niet echt een duidelijk beeld uit kwam. Aantal keer wat donkerdere tweede streepjes, maar geen duidelijke eisprong. Haar eerste reactie was dat er echt een jaar voor kan staan voordat je lichaam is ontwend van de pil. Dit wist ik al en was ook al bang voor dit antwoord. Ik vertelde haar dat het me gewoon heel onzeker maakt en graag wil weten of er niets mis is. Gelukkig begreep ze dit. Ik heb een formulier mee gekregen waarmee ik een afspraak kan maken in het ziekenhuis voor een echo. Tijdens die echo gaan ze kijken naar mijn baarmoeder en eierstokken. Daarnaast mag ik in een potje plassen, waarna ze een soatest gaan doen. Dat vind ik ook erg fijn. Er is geen reden om aan te nemen dat ik een soa heb, maar na alle enge verhalen over 10 jaar chlamydia hebben en wat dat kan aanrichten vind ik het fijn dat het getest wordt. Afhankelijk van wat er uit de urinetest en de echo komt gaan we verder kijken. Ik voel me voor nu erg opgelucht dat ik geweest ben en niet met lege handen naar huis ben gestuurd. De eerste stap is gezet en ik ben blij dat er nu wat onderzocht wordt!!
Ik hoop voor je dat het gewoon allemaal goed zit en dat je gewoon aan het ontpillen bent. Ik lees hier op het forum ook vaak dat je met temperaturen vrij nauwkeurig je eisprong kan vinden. Dus misschien heb je daar wat aan. Ik hoop dat de onderzoeken je geruststellen en minder onzeker maken.
Ik vind het ook heel fijn dat ze zo mee denkt. Heb niet zulke goede ervaringen met vorige huisartsen, vaak nemen ze klachten niet serieus en word je met lege handen naar huis gestuurd. Dus ik was enigszins verbaasd toen ik met een verwijsbrief buiten stond! Temperaturen ben ik sinds vorige week mee begonnen. Doe het zeer nauwkeurig. Maar mijn temperatuur is al dagen 36.2. En dat terwijl ik eigenlijk maandag/dinsdag weer ongesteld moet worden (in het geval dat mijn cyclus weer 6 weken is). Ik heb begrepen dat je temperatuur vanaf je eisprong tot aan je ongesteldheid hoger moet liggen dan normaal en dat lijkt me bij mij nu niet het geval. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat er iets ergs aan de hand is, dat mijn lichaam gewoon weer op gang moet komen en dat ik toevallig de pech heb dat het lang duurt. Maar als er een paar dingen uitgesloten kunnen worden zal ik met een rustiger gevoel verder oefenen haha.
Nou des te fijner dat je HA je nu wel serieus neemt. Tempen geeft heel goed weer wanneer je je eisprong hebt gehad. Maar zegt alleen wat als je het elke dag doet. Het kan best zijn dat jouw basale temp laag ligt. Bijvoorbeeld 35.8 en dat hij na de ovulatie dus 36.2 is. Mijn temp kaartje was ook heel strak, mijn temp kaartje. Aankomende maand gewoon lekker door tempen dus. En je kan je kaartje altijd plaatsen bij het onderwerp temperatuur kaartjes. De meiden daar kijken graag mee en weten er enorm veel van. Succes en laat je ff weten wat er uit de echo kwam?
Wauw, je kaartje ziet er mooi uit! Erg duidelijk ook! Echt ontzettend fijn dat jullie zo meedenkend en meelevend zijn. Het is toch anders dan het met je partner bespreken... Ik kan woensdag bellen voor de uitslag van de urinetest en volgende week vrijdag heb ik een afspraak voor de echo! Uiteraard laat ik jullie weten wat daar uit komt, spannend!
Wat fijn inderdaad dat je huisarts zo met je meedenkt!!! Klinkt heel anders als die van mij.. wat een Tr*t is dat zeg... Ik geef je groot gelijk, om je onzekerheden weg te halen om gewoon even een check up te doen!!
Ik ben ruim 2 jaar geleden al eens eerder gestopt met de pil. Reden was toen dat ik steeds doorbraakbloedingen had. In eerste instantie was ik daarvoor naar de huisarts gegaan. Ze heeft me toen een andere pil voorgeschreven. Na een paar maanden weer hetzelfde gedonder en toen dacht ik, weet je wat, ik zal m'n lijf eens even rust gunnen en gewoon helemaal stoppen. Na een half jaar nog geen dag ongesteld geweest, dus ik weer naar de huisarts. Het enige wat ik te horen kreeg was dat het heel normaal was. Nou, zo normaal vond ik het niet, wist ik veel! Maar ook heel kortaf en weinig inlevingsvermogen. Ik zit nog steeds bij hetzelfde medisch centrum, maar heb nu toch wel even om een andere arts gevraagd. Wat een verschil!!