ervarin groeihormoon

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by joyce1980, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi allemaal,

zojuist naar het CB geweest.
    onze oudste boef van 3 jr en 9 maanden is nu 92 cm en 13 .6kilo.

echt een kleine boef.
    nu hebben we er toch voor gekozen om naar de KA te gaan om te kijken of er geen achterliggende oorzaak voor is en of er mogelijkheden zijn voor bv groeihormonen.

dat er verschillende meningen over zijn weet ik, dat mag ook uiteraard!
    in dit topic wil ik eigenlijk alleen vragen naar mensen die ervaring hebben met groeihormonen en die misschien hun verhaal willen doen.

onze vent wordt nu tussen de 168 en 187 geschat, valt dus nog reuze mee, dat weet ik!
    maar momenteel begint zijn curve af te wijken.
    eerst randje -2 en nu duikt hij echt flink onder de -2, vandaar.
    we moeten nog naar de KA en krijgen dan waarschijnlijk eerst een handscan, dus het is nog lang niet zeker maar we willen ons graag wat meer orienteren en informatie van mensen met ervaring!!

wie o wie zou zijn verhaal willen doen?

alvast bedankt!!

groet joyce

2. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    1,079
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier nog geen ervaring met groeihormoon zelf, maar ook wij moeten jaarlijks naar de ka voor controle van onze kleine man (hij is nu van maart 4 en net 1 meter).
    Wij hebben vorig jaar de botfoto's/bloedonderzoek etc gehad, dat is voorgelegd bij deskundige en voorlopig moeten wij het houden op jaarlijkse controles.

Vind het ook een moeilijke beslissing, want waar doe je goed aan hé, ik bedoel een meisje wat klein blijft doet een hak aan maar dat is bij een jongen andere koek natuurlijk. En je kunt niet afwachten en dan op zijn 18e alsnog willen.......

Ik kan je dus nog geen ervaringen geven, maar ik lees mee, ben benieuwd.

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Mijn broer heeft groeihormonen gekregen wat uiteraard wel heeft geholpen hij is nu 1,75 cm maar er waren wel bijwerkingen voor hem die best heftig zijn/waren

In de puberteit liep hij zwaar achter kwa alles (baardgroei o.a.)
    en hoe lullig het ook klinkt hij is vermindert vruchtbaar terwijl hij en zijn vriendin al lange tijd bezig zijn met hun kinderwens

4. mamav2schatjes

Jul 6, 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Hier wel ervaring met groeihormonen,onze dochter van net 3 krijgt het sinds ze anderhalf is.er werd bij haar al vroeg ondekt dat zij bijna geen groeihormoon aanmaakt.toen we begonnen was zij ong 68cm
    nu is zij zo'n 90cm en bijna 12 kilo.het slaat dus erg goed aan en ze is nog steeds bezig met inhaalgroei.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes

5. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

Jun 26, 2007
    144
    0
    0
    Hallo ,

Mijn dochter van 2 heeft nu al een jaar lang groeihormoon.. dit komt omdat haar hypofyse niet werkt zoals die hoort te werken dus toen zij te klein bleeft heeft de endocrinoloog ons zonder te testen groeihormoon aangevraagd.. Dit moet dan ook wel echt via haar en vaak bij geen problemen met de rest in de hypofyse moet je je eerst laten testen.
    Maar in ieder geval onze dochter is nu 2 en 75 cm en 8 kilo . Ver onder de lijn dus maar toen ze begon was zij 60 cm.
    Dus ze is in dit jaar toch door de groeihormoon 15cm gegroeid!
    En dan nog met groeihormoon ligt het eraan of ze de kleine of grote genen hebben meegekregen.
    Lois krijgt groeihormoon met een naaldje(soms vind ze het wat minder maar ze is er nu zo aan gewend dat ze alleen even haar billen samenknijpt). Maar je hebt bijvoorbeeld ook zonder naald en ik moet zeggen want als je bij eht WKZ in Utrecht komt laten ze je voelen welke jij het beste vind.
    En ik vond met naald beter dan zonder , maar dit is ook voor iets oudere kindjes die weten wat een naald is.
    Lois is het al van kleins af aan gewend natuurlijk!

Ik moet zeggen dat Lois niet echt bijwerkingen had , maar ze veranderde van levenloos(iets te overdreven) naar ook een groeispurt in haar ontwikkeling en een druk kind.
    Groeihormoon is namelijk ook voor de energie.
    Lois krijgt trouwens Novo Nordisk (een erg fijn merk al zeg ik het zelf) www.novonordisk.nl
    Maar ook de sites : www.heightmatters.nl www.naaldloosgroeihormoon.nl www.nvgg.nl zijn erg fijne sites om informatie op te vinden.

Hopelijk stelt je dit gerust en het is als die het nodig heeft echt alleen maar beter voor je kindje..

Groetjes. :D

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    wat fijn om ervaringen te lezen.
    de stap om groeihormonen wel of niet te nemen is gelukkig nog ver voor ons uit.
    waarschijnlijk is er ook geen oorzaak dat onze vent zo klein is, papa is nl ook maar 167cm. dus het is verklaarbaar.
    de vraag of groeihormonen uberhaupt een optie zijn is zelfs nog maar de vraag.

merk nu al wel dat andere jongetjes al beginnen met: ik ben lekker groter dan jou.
    en nu valt bij onze boef dat kwartje nog niet omdat die kindjes vaak ook al wel een jaar ouder zijn, maar ben zo bang dat hij er echt mee gepest gaat worden. maar ook dat hoeft natuurlijk niet en dat is ook geen reden om hem een aantal jaren lang een spuitje te gaan geven.
    zo zwart/wit is het natuurlijk niet.

we gaan in augustus naar de endocrinoloog en dan denk ik dat hij eerst een handfoto mag laten maken.

dan zien we het wel.

groetjes en bedankt! joyce

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik ben af en toe ook aan het twijfelen maar ik moet dan wel opschieten, mijn dochter is bijna 11.
    Ze is nu 140 cm, niet héél klein maar ze begint zich nu wel verder te ontwikkelen en als je ongesteld wordt groei je nog maar een heel klein beetje, een paar cm. Dus mocht ze binnen nu en een half jaar ongesteld worden dan zit ze straks maar op 150 cm??
    Pff, ik weet dat ik eigenlijk moet bellen voor de botscan maar weet niet zo goed wat ik wil...

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi tjessia,

waarom laat je die scan niet maken en bespreek je dan nog wat de mogelijkheden zijn?
    dan kan je nog altijd besluiten wat je wel en niet doet.

wij doen het ook puur voor de zekerheid, ik wil dus niet hebben dat hij straks 15 is en stopt met groeien als hij 150cm is, dan zijn we dus te laat, vandaar.

onze vent wordt nu tussen de 168en 187 geschat, dus eigenlijk niets mis mee, maar omdat hij nu ver onder de min 2 lijn gaat zitten hebben we een doorverwijzing gevraagd.

succes!!

Share This Page