Peuter (bijna 2,5 jaar) dit weekend in peuterbed.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moonlight159, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    We hebben deze week een peuterbedje voor ons jochie gekocht.
    Van het weekend gaat mijn vriend die in elkaar zetten en dan gaat hij er voor het eerst in slapen.

Nu zie ik er een beetje tegen op, want ons mannetje is nogal gevoelig voor veranderingen. Dus ik ben toe aan wat positieve ervaringen....:)

2. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Mijn dochtertje is in februari overgegaan naar een peuterbed. Is ook erg gevoelig voor veranderingen en heeft hier de tijd voor nodig. Uiteindelijk heb ik mij drukker gemaakt dan nodig was aangezien het heel goed ging en gaat. We hebben haar een paar dagen van te voren verteld dat we een nieuw grote meisjes bed gingen uitzoeken voor haar, met een blad erboven van Ikea.

Ze mocht "meehelpen" met het in elkaar zetten en vooral heel positief benaderen, Voor het slapen gaan uitgelegd dat ze nu wel een hele grote meid is en met haar knuffels is het grote bed mag slapen. Tot op heden nog geen klachten gehad ;) Nu staat de babykamer met haar oude bedje op voor de volgende en vanmorgen wilde ze erin, dat mag, maar wel uitgelegd dat het een babybedje en zij nu een hele grote meid is met een veel groter bed.

Gewoon positief benaderen en vooral je eigen ongeruste eventuele negatieve gevoel om proberen te zetten, dat voelen ze aan.

Heel veel succes

3. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Hier ook een erg gevoelig mannetje. Wij hebben twee weken geleden de overstap gemaakt en dat is wonderbaarlijk goed gegaan.

Bedje 's ochtend samen in elkaar gezet, hem het dekbedhoesje laten kiezen en laten helpen met schroefjes aandraaien enzo.
    Toen het bedje alvast in zijn kamer gezet, maar ledikantje ook nog laten staan. Hij heeft zijn middagslaapje toen nog in het ledikantje gedaan, maar gaf toen zelf al aan dat ie wel in het grote bed wilde.
    's Avonds hebben we hem laten kiezen, hij koos toen het grote bed! Hij is heerlijk gaan slapen, maar het ledikantje stond nog wel op zijn kamer. Na het middagdutje de volgende dag hebben we het ledikantje weggehaald en sindsdien slaap hij in zijn grote bed.

Hij komt er zelf niet uit, maar roept keurig als hij wakker is en wacht tot hij gehaald wordt!

Veel complimentjes, hem veel vertellen/ betrekken erbij, de tijd nemen en vertrouwen hebben.
    Vorige week voor het eerst zijn bedje verschoond en nieuw dekbedovertrek uit de kast gehaald. Hij liep glunderend rond, alsof hij weer een heel nieuw bed had :D.

Ik ga trouwens nog wel iedere avond voordat ik ga slapen nog even bij hem kijken, want hij gaat vaak overdwars liggen. Dan leg ik hem goed en doe ik de deken nog even goed enzo.

Heel veel succes ermee!!!

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy is rond haar 2de verjaardag over gegaan naar en peuterbed en dat ging in 1 keer goed. Ze is er een keer ' smiddags uit geklommen, maar de nachten gaan hartstikke goed. Ze is rond die tijd ook geopereerd en kreeg een nieuwe kamer, dus genoeg veranderingen, maar geen probleem dus.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna was een paar maandjes ouder en het ging gelijk echt hartstikke goed!

Ze was zo trots op haar nieuwe bedje en heeft nooit gehuild ofzo. :)
    Ze slaapt zelfs veel rustiger, waarschijnlijk omdat ze zich niet constant meer stoot. :D

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Zoon en dochter zijn allebei met 18 maanden over gegaan naar een groot bed (2 meter). Totaal geen problemen hoor. En ook zoonlief is best gevoelig voor veranderingen, maar dit vond hij kei-stoer.

Tip: laat je zoon papa 'helpen' met in elkaar zetten. Siem was zo trots op zijn eigen gemaakt bed, dat hij er absoluut in wilde. Hij had zelf wat speelgoed hamers en schroevedraaiers, waarmee hij papa mocht helpen. Het werd echt 'zijn ding'.

Dochterlief ook laten zien dat oude bedje weg ging en nieuwe bed opgezet werd. Interesse was erg groot en daardoor ook voor het slapen erin!

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dit herken ik ook. Met name dochterlief zat gewoon veel te vaak 'klem'.

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor de reacties. Door omstandigheden dit topic niet eerder weer kunnen lezen.
    Hij heeft nu 2 nachtjes in het bed geslapen en we gaan vandaag de 3de nacht in.

Ik heb me drukker gemaakt dan nodig was, gelukkig maar! Eerste nacht keurig gaan slapen, wel 's nachts een keer verdrietig/in paniek wakker. Maar snel weer gaan slapen. Gisteravond kon hij wat lastig in slaap komen, maar dit kon ook veroorzaakt worden, doordat we net terug kwamen van een etentje met familie. Dus veel prikkels.
    Maar wel de hele nacht door geslapen. En vanavond is hij redelijk snel in slaap gevallen!

Hij heeft bij Ikea ook zelf het bed uit mogen kiezen. En hij kwam zelfs al voordat wij er aan dachten met een dekbedovertrek met auto's aan. Die hebben we er dus maar als eerste opgelegd. Hij is super trots en vind het eigenlijk kei-gaaf dat hij een nieuw bed heeft!

Dus we zijn supertrots :D

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Fijn zo! Volgens mij maken wij als ouders ons sowieso altijd veel sneller druk om die dingen dan onze kids....

10. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Fijn dat het zo goed is gegaan! Wat kunnen ze toch stoer zijn he, die kleintjes!
    Inderdaad: voor ons is het vaak allemaal moeilijker dan voor ons ;)

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn meisje is met 19 maanden overgegaan op een peuterbed, de eerste nacht is ze eruit gevallen en sliep op de grond verder. Daarna nooit meer gebeurd en ze slaapt er heeeerlijk in!

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Leuk om te lezen! Hier staat het Ikea meegroeibedje al voor haar klaar op zolder. Ze is nu bijna 21 maanden en ik wil de overgang rond haar 2e gaan proberen.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gaat het vanavond over! eerst op zijn eigen kleine kamer en dan in de loop van volgende week als de verflucht uit zijn nieuwe kamer is dan gaat hij met bed en al over.

hij is al 3 dagen aantzeuren dat hij op zijn grote bed wil slapen dus nu maar toe gegeven haha.

ik vind het echt heel spannend

Deel Deze Pagina