Vnd het ook behoorlijk veel.. Nu heb ik echt een dunnetje.. Want die van mij wordt 2 over een maand en is net aan 11 kilo
Ik vind dat je kindje erg veel weegt en eet. Mijn kindje krijgt 3,5 fles op een dag van 180+6, 100 gram fruit en 100 gram groente (allebei vers). Oh en in 1 fles 2 schepjes rijstebloem. Maar moet zeggen dat mijn kindje ook wel wat te licht is (69 cm en 6,6 kilo). Maar als je kindje het nodig heeft, dan kun je er niks aan doen hè. Zou iig geen liga of rijstebloem geven.
hier een vergelijkbare situatie: mijn meisje is geboren met 4120 gram. op de bv groeide ze de 1e weken amper, maar daarna gin g ze als een gek! met iets minder dan 5 maanden zat ze op precies 9 kilo en een lengte van bijna 70gm ze krijgt 6 schepjes voeding op een fles met 200ml water en dit 4x en dan nog een half tot heel potje groente en fruit. op t cb zegt de vpk dat ze te zwaar is en ik er maar een fles af moet halen, de arts zegt dat ze prima gaat en ze zelfs nog wat meer zou mogen hebben... snap jij t snap ik t.... ik ga maar gewoon uit van mijn meisje en als ze tevreden is, goed plast en slaapt en lekker beweegt komt het allemaal wel in goede banen terecht. en elk kindje is anders dus er valt eigenlijk weinig te vergelijken en te grafieken
Heb geen advies wat voeding betreft, want gaf bv tot 6 maanden en daarna hadik geen hel egewldige eters, maar ook ik schrik een beetje van het gewicht. Onze derde weegt nu 10 kilo met 2 jaar en 3 maanden en de andere wogen dat ook rond de 1 jaar en 9 maanden en de 2 jaar.
Ik wil je gerust stellen. Elk kindje is anders. Hier ook eentje die wel wat lusten. Maar ging met zes maand van 5 flessen naar drie flessen in een week tijd. Dus het kan ook maar zo zijn dat het ineens veranderd. Inmiddels aan het kruipen en lekker veel bewegen. En wil steeds minder eten. Ik zou als het nu goed gaat lekker zo laten!! En over drie weken met CB overleggen. Als ze zeggen dat je kindje veel te zwaar is, niks van aantrekken (in de zin van schuldig voelen, verdedigen)maar wel vragen hoe je het moet minderen. Geniet van je kindje
Don't worry, elke baby is anders en eet andere hoeveelheden. Die van mij woog 4330 bij de geboorte met 57 cm. Bij 6 maanden 10 kilo schoon aan de haak met 68 cm en hij is nu vandaag 10 maanden en in 4 maanden maar 2 kilo aangekomen maar wel 10 cm de lucht ingeschoten. hij is aan het kruipen, lopen, rennen, vliegen en verliest dus zijn babyvetjes. Wel moet ik zeggen dat je echt beter vers voedsel kan geven dan potjes, dat verzadigd echt veel meer en is gewoon echt een stuk gezonder en beter voor later. En laat die liga's lekker voor wat het is en wacht daar zo lang mogelijk mee. Alleen maar verkeerde suikers en waarom ergens aan laten wennen als het niet nodig is?
Dank jullie voor de reacties! Heel uiteenlopende hihi. We zijn niet de enige die hier mee dubben zo te zien haha. Niet dat we twijfelen over zijn voeding, maar wel fijn te lezen dat bij de meeste van jullie in dezelfde situatie het wel los liep toen ze gingen lopen en beweeglijker werden en de dikste groei eruit was. Zijn vader is ook erg grofgebouwd. En ik was als kind ook mollig, en nu super slank..we zullen zien hoe het gaat lopen! Feit is natuurlijk wel dat een grote beer meer voeding nodig heeft dan een klein beebje.
Probeer je vooral niet teveel te spiegelen aan anderen. Zolang je kindje netjes z'n eigen lijntje blijft volgen is er meestal niet al teveel aan de hand. Het ene kind groeit nou eenmaal anders dan het andere, en zeker tot ze een jaar of twee zijn zegt het niet al teveel (mits het een gezond voedingspatroon heeft natuurlijk). Ter illustratie: Onze oudste was door omstandigheden al vrij snel over op volledige FV en dronk echt de maximale hoeveelheden of zelfs een beetje meer. Hij was desondanks altijd keurig in verhouding (gewicht naar lengte was dus gemiddeld) maar zit nu hij bijna 4 is met z'n gewicht op -1. Tsja. Onze middelste groeide ondanks beroerd slecht drinken (tgv toen nog niet onderkende KMA en reflux) als kool, zat toen ze 1,5 was met haar gewicht op de +1 lijn maar dat is toen ze net 2 was weer keurig naar de 0-lijn getrokken. En onze jongste was 2 weken terug met 3,5 maand al 8,5 kg bij 70 cm, qua lengte ver boven de bovenste lijn dus en qua gewicht op +1. Die kreeg in eerste instantie alleen maar BV en nu ik dat aan het afbouwen ben zie ik dat ze absoluut geen hongerlap is en "officieel" veel te weinig drinkt. Maar ze is er tevreden op en heeft nog steeds lekkere dikke spekbillen, dus ik neem aan dat ze nog goed groeit en voorlopig nog wel op die +1 blijft. Kortom: het ene kind heeft veel nodig en groeit "normaal", het andere kind heeft weinig nodig en is toch stevig en zo zullen er ook kinderen zijn die veel nodig hebben om hard te groeien.
Had mij nog helemaal niet beseft dat liga ook een dikmakertje is! Nu heeft ze het ook nog maar 2x gehad maar stop er toch maar weer mee. Weer wat geleerd!
mijn meisje is 2,5 en weegt net 10 kg , maar das natuurlijk het andere uiterste !!!! En ieder kindje is idd anders , denk dat je ze eens op een rij moet zetten als ze allemaal een jaar 0f 4 zijn !
Mijn meisje was in het begin ook dik,woog met 4 maanden 8240 gram en bij 5 maanden 9 kilo(71 cm). Als je haar nu ziet met 9 maanden oud :s ze is zo enorm de lengte in gegroeid. ze groeit nog steeds 2 cm per maand. Doordat ze de lengte bizar in blijft groeien staat ze in gewicht stil,ze is mager geworden en heeft door haar lange lengte ondergewicht :s terwijl ze kwa leeftijd wel op de curve zit met gewicht(gemiddelde gewicht). als je zoon straks een flink groeispurt de lengte in maakt,dan valt het echt niet meer op dat hij dik is.