Zoontje niet welkom

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    jeetje meid wat een vervelende situatie
    maar geef je wel groot gelijk
    je zoon moet zich ten alle tijden bij hun ook zeer zeker thuis voelen
    ik wens je succes en ik hoop dat het snel oplost
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    behalve dat er sprake is van een halfzusje...
     
  3. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

    Wat lastig zeg, dat lijkt me heel moeilijk!

    Je vraagt of je overdrijft of niet, dus ik ben eerlijk. Volgens mij overdrijf je niet, die ex kan zich best wat fijner opstellen. Anderzijds, kennelijk heb je haar ook gekwetst toen haar dochtertje niet op het kinderfeestje van je zoontje uitgenodigd was. Hoe je het ook bedoeld hebt, zij heeft het als vervelend ervaren. Ik denk alleen dat het niet handig is om voorwaarden te stellen aan het contact tussen je zoontje en zijn vader. Dat maakt het voor hem alleen maar moeilijker om zijn kind te zien en is voor beiden niet goed. Bovendien escaleert de situatie alleen maar met die vriendin van je ex, nog meer drama.

    Ik hoop dat - als ik in die situatie zat - het me zou lukken om erboven te staan en het contact met die vriendin te verbeteren. Het gaat er niet om wat jij van haar vindt, of zij van jou. Het gaat erom dat haar dochter het zusje van jouw zoontje is, en dat zij (als het nog aan is met je ex) een rol speelt in het leven van je zoontje. Voor je zoontje brengt het alleen maar spanning en verwarring als jullie slecht met elkaar omgaan. Kan het nog zo'n b*tch zijn, je zal er toch iets mee moeten.
     
  4. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hoe vervelend het ook klinkt het is een keuze die je ex met zijn vriendin moet maken. Hoe lastig dit ook is. Net zo goed dat jij ook keuzes maakt die een ander niet zou maken.

    En je kan tegen je ex zeggen dat je zoiets jammer vind en het daar bij laten. ALs de vriendin van je ex moeite heeft met jullie zoontje zal zij zich moeten aanpassen jij niet aan haar.
     

Deel Deze Pagina