Wat overdag aantrekken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinta, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Goedemorgen!

Ik heb al gegoogeld en hier gezocht maar ik kan voornamelijk alleen vinden wat de baby's s'avonds dragen.
    Nu vroeg ik me af wat jullie je kindje overdag aantrekt.
    Ik ga vanmiddag naar het strand en heb echt geen idee wat ik hem aan moet trekken. Hij heeft het heel snel warm. Nu zat ik er aan te denken om gewoon een broekje en shirtje aan te doen zonder romper. Is dit wel handig? Of zakt de luier dan steeds af?

Bedankt!

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik doe beide met dit weer enkel een romper aan.
    Oudste buiten alleen een zwembroek of zwemluier soms een shirt als het erg zonnig is.

3. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Inderdaad.gewoon een romper.

En ook goed insmeren en misschien een zonnehoedje?
    Het is heerlijk weer voor het strand nu.

Veel plezier! :)

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Idd alleen een romper.
    Denk wel aan een zonnehoedje en goed insmeren!

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Romper en kort broekje.

6. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Romper of hemd en onderbroek, zonnehoedje en smeren.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt allemaal! Ik zat te denken aan een shirt omdat ik bang was dat zijn schoudertjes zouden verbranden als hij alleen een romper aan had. Maar jullie zijn allemaal eensgezind dus ik vertrouw er op dat het met veel smeren goed moet gaan haha.
    Geniet van deze zonnige dag!

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou op strand niet uitkleden ivm uv straling. Je kan beter iets als tuniek of lange shirt gebruiken.
    Hier heeft ze uv dunne bamboo tuniek lang en breed waardoor het niet warm is en kan ze in plassen van de kijkduin spelen in water mee.
    Als ze gewoon zal buiten is dus korte duur geeft ze dunne korte jurkje met luierbroek dus rompertje doe ik niet aan.

Als je smeert elk 1.5-2 uur echt alles is ook goed maar dan moet je dat willen want hier wil ik dat niet is drama plus zand kleeft zo aan en plus vaker smeren doe ik niet ivm eczeem ook al is het super goede anti allergisch cream

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Romper of een luchtige shirt en broekje. Ik neig iets meer naar een luchtige shirt. Maar hier is het nu al echt heet en geen wind. Bij de zee waait het meer. Zeker iets aanhouden want aan de zee heb je vaak minder snel door dat je aan het verbranden bent door de wind en ook onder de kleren insmeren.
    En heel veel plezier vandaag :D

Hier dadelijk alleen een broek. Geen pamper en geen shirtje. Maar ik denk dat binnen 1 minuut die broek ook uitgaat als hij ziet dat zijn zwembadje gevuld is :)
    Maar hij is bijna anderhalf jaar.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #10 piccolina, 9 jun 2014
    Laatst bewerkt: 9 jun 2014
    Het waait in zee niet helaas bijna gisteren geweest:bloedheet...
    Ik zou ook gaan voor luchtige shirt wat breder niet smalle katoen shirt want dan is nog warmer

App scheveningenlive kan je kijken webcame plus windkracht plus gevoelstemp etc. Klopt altijd dus daar kan je aanpassen je kleding.

In elk geval neem extra kleding mee als hij uit water/plas komt is indd koud. Bij einde kijkduin strandopgang 1-2 zijn mooie plassen voor kinderen met eeg warme water en 20 cm water

Veel plezier!

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Gister had ze een jumpsuit aan die net zo kort was als een rompertje. En dan geen romper eronder en nog had ze het super heet.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ooo dan is het daar ook niet uit te houden voor die kleintjes. Windje is wel lekker nu.

Dan een iets te groot t-shirt en luchtige broek of een iets te grote romper. Zodat het wat luchtiger is. Zou ik doen he. En een bakje meenemen zodat je daar wat zeewater in kan doen voor het geval de zee zelf te koud is. In een bakje warmt het sneller op :) niet?

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja klopt we waren gister rond 16.30 en gewoon zonder water zitten is erg warm hoor :( je heb daar ook van die huur schermen voor de schaduw dys voor hele dag is zeker waard!
    Maar als er plassen zijn water is erg lekker warm ik had gister niets meegenomen dacht ga even dus ze moest bloot in dat plasje en werd nat uiteraard en dan is lekker afkoelen zelfs koel. Dus ik zou vandaag gaan zeker haar iets aandoe in dat "meertje".
    In scheveningen zelf zijn geen plassen dus is lastiger

14. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt allemaal!
    Ik heb maar één wijd shirt voor hem, dat is er 1 van ajax dus hoop niet dat we dan commentaar krijgen hahah.
    Kan ook gewoon eerst alleen een romper aantrekken en dan een broekje en shirt meenemen, dan kan ik hem altijd nog omkleden. Of juist andersom. Lastig! Omdat hij zo klein is ben ik zo bang voor zijn schoudertjes. Hij is wel getint, maar volgens mij maakt dat kwa verbranden niet zo heel veel uit?

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Qua uv straling maakt dat niet uit indd

Doe gewoon rompertje aan met schouders korte mouw of tshirtje zonder romper. Dat wijde shirt kan je nog omkleden. En neem mee ook gewoon extra kleding mee wat zomer broekje en shirt etc zand kan heet zijn als hij zal zitten spelen ermee

16. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier ook gewoon een romper met halve of korte mouwen, kort broekje erover en klaar. Of bij meisjes heel makkelijk gewoon een romper met een overgooier-jurk erop. Dochter is nu ziek, maar anders had ik haar dan gewoon zo nat laten worden (geen bloot bovenlijfje in de zon) en dan droge romper of shirt terug aan en klaar!

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Weerbericht al bekeken? :) Volgens mij gaat het zo regenen in het Zuiden... Geen idee waar je naar t strand gaat?
    Fijne dag iig!

18. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier in het zuiden nog geen wolkje aan de lucht;) maar met ziek kind kom je toch niet zo ver

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier draagt ze een jurkje met een luieronderbroekje, geen romper dus. Maar alleen een romper kan ook prima. Je zal hem toch niet in de felle zon leggen toch?

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nou het is geen zon hier wel warm ;)
    Zou misschien gaan regenen maar wie weet...

Deel Deze Pagina