Hallo, hoewel dit m'n derde bevalling zal worden, wil ik nu heel graag thuis bevallen. De vorige 2 verplicht in zh. Maar een vraagje, in het boekje van de kraamzorgorganisatie staan veel dingen die je bovenop het kraampakket nodig hebt. Zeiltje ed. Ik was in de veronderstelling dat alles wat je nodig hebt voor een thuisbevalling in het kraampakket zat. Hoe zit dit dames??
Bij mij zat alles in het kraampakket (is wel bijna 4jr geleden) was bij menzis. Anders even je verzekering bellen/mailen om te vragen wat erin zit en dan kan je kijken wat je eventueel nog erbij miet halen.
Zeiltje zit er wel in naar dat is zo'n plastic zweet geval. Ik heb een waterdichte molton van de action gebruikt en tijdens de bevalling gewoon celstof matjes onder me. Daar had ik wel een extra pak van ivm veel vruchtwater (vk was er erg blij mee ) Ook moet ik 2 emmers hebben, 2vuilniszakken en wc papier. Dit alles staat naast t kraampakket dan kan de vk zelf.pakken. De zakken doet ze in de emmers. 1voor de placenta en 1 voor de rest van de gebruikte dingen. Wc papier voor als t nodig is tijdens de bevalling. Verder een zaklamp voor.mocht de stroom uitvallen of even extra bij schijnen tijdens t hechten. Ook heb ik meer kraamverband in huis dan in het lessenpakket zit. Ik ben bij de 2 oudste thuis bevallen. En bovenstaand in huis gehad. Geen ondersteek gehad, Ook geen wasteiltje.
Ok, thanx. Ik ga ook niet op zo'n zeiltje slapen hoor, hebben genoeg waterdichte moltons in huis, daar ga ik de laatste weekjes op!