Slaapadvies gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Heb even jullie advies nodig. Mijn jongste krijgt zijn laatste fles rond 20:00 à 21:00. Dit ging altijd goed maar merk dat hij na de fles van 18:00 gewoon zo onrustig is tot aan de fles van 21:00. Zijn bedritueel gaat pas na de fles van 21:00 in. Bedritueel is naar zijn kamertje luier verschonen, even knuffelen, in de pacco en zijn bedje in. Ik merk nu vooral dat hij oververmoeid is na zijn laatste fles en veel huilt waar voorheen hij zonder huilen in slaap viel.

Ik zit er aan te denken om hem al echt om 17:00 à 18:00 zijn nacht te laten starten en hem dan wakker te maken voor zijn laatste fles (als het aan hem ligt dan slaat hij die over maar hij drinkt slecht dus hij moet die binnen krijgen). Enige is dat we in het weekend bij de familie eten en dat kan dan niet meer maar dat moet dan maar zo.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Lijkt me goed idee om zijn nacht eerder te laten beginnen. Ons meisje moest rond die tijd ook ineens al om 19u naar bed. Ze werd en wordt nog steeds trouwens wel nog zelf wakker rond 23u voor de borst.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Maar hier kan het ook al 17:00 zijn, ligtvaan zijn schema dus. Ik merk dan wel wanneer hij wakker wordt en maak hem dan voor 23:00 wakker als hij zelf niet komt

4. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook een hele tijd rond 21u..klokje rond
    ineens begon ie aan te geven eerder moe te zijn..ben rond 20 uur laatste voeding gaan geven..en met de tijd werd het al 19u
    (ritueel was hier een hele tijd badje, voeding, bed)

maar ik voed op verzoek dus...als ie snachts kwam kwam ie snachts...
    maar vanuit mijn ervaring heeft dat altijd juist goed geholpen, hij nam dan een tidj weer nachtvoedingen, maar verschoof die tijden ook steeds weer...en sliep uiteindelijk gewoon weer door...

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik legde mijn zoontje ook altijd eerder op bed en haalde hem dan uit bed voor de late voeding. Zeker in het begin werd hij er nauwelijks wakker van, miepte even tot hij de speen in zijn mondje voelde. Daarna dronk hij in een halve slaaptoestand en kon ik hem zo weer terugleggen. Zelfs voor het boertje werd hij niet echt wakker.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja ik bedoelde meer dat het ineens eerder moest. Zij sliep daarvoor pas om 22-23u nl.

Je zult vanzelf ontdekken of 17u niet weer te vroeg is. Dan zul je misschien de flessen wat moeten schuiven.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja is het proberen waard, mn dochter heeft ook weleens dagen dat ze om 17.00-18.00 al gaat slapen en vervolgens soms dagen dat ze tot 22.00 wakker is met zo nu en dan een paar minuutjes slaap tussendoor. Lekker meegaan met wat je kindje wilt!

8. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Zoals ik al zei gaat drinken hier erg problematisch dus verschuiven wordt erg lastig helaas

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Maak je daar nou niet gelijk druk om, eerst maar proberen om 17u naar bed, en als dat niet werkt, omdat hij bijvoorbeeld maar kort slaapt en dan weer heel wakker is, of als hij echt niet wil gaan slapen, dan moet je weer verder kijken welk ritme hem goed past.

Ik vind een laatste kort slaapje om 17u ook niet raar trouwens, ons meisje kon ook niet zo lang wakker blijven op die leeftijd, en sliep dan om 17 u nog eens 45 minuutjes, en kreeg dan de "laatste" voeding voor ze de nacht in ging rond 18:30 of 19u. Dus dat kun je ook nog proberen, wel even slapen, maar nog niet voor de nacht.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij deden hem ook al vroeg voor "de nacht" in bed( alleen was dat bij ons om half 8 meen ik) met badje en pyamatje enzo. dan kreeg hij later nog een soort van "nachtvoeding" op dezelfde manier als de nachtvoedingen. dus met weinig licht een nieuwe luier en boven de fles geven zonder al teveel woorden en weer snel terug het bedje in.

wij hebben het ritme trouwens rond hemzelf opgebouwd en niet volgens standaard uurschema's. hij sliep bijv vaak om half 6 nog vandaar dat hij ook pas weer om half 8 naar bed ging

Deel Deze Pagina