hallo ik mail van uit italie en heb een paar vraagjes. ik heb een baby van een maand en als hij wakker is wil die het liefst aan de bv hij slaapt goed en volgens mij eet hij ook goed( is geboren 10.06.08 en woog3730 en 51cm nu 4820 kg en 54 cm) ik heb ook geprobeertk het speentje er in te doen maar die spuugt hij liefst er zo snel mogelijk weer uit . is dit normaal. hoe vaak moet een baby van deze weken nu eten?of geef ik gewoon wanneer hij wil. alvast bedankt
Hallo Pinkeltje! Gefeliciteerd met je kleintje! Gaat het goed, met zo'n ukkie weer in huis? Leuk hoor! Dit is normaal gedrag! Met name aan het eind van de dag kunnen kindjes veel willen zuigen. Je kunt hem gewoon geven als hij wil. Let op wat hij doet, drinkt hij door of ligt hij meer te tutten aan de borst en wacht hij af wat er gaat komen? dan kan het zijn dat hij wanneer hij van de borst komt weer wil zuigen. Het kan ook zijn dat hij heel erg snel klaar is met de voeding (wanneer je bijvoorbeeld veel voeding hebt of het er met kracht uit komt) en dat hij dan nog zuigbehoefte heeft. Probeer hem rustig aan de borst te laten drinken. Sommige kindjes hebben ook zuigbehoefte om in slaap te komen , of als ze krampjes hebben of ander ongemak ervaren, zuigen helpt ze tot rust komen. Let dus even op wat de patronen zijn: ligt hij lang aan de borst, doet hij lang over een voeding, of juist helemaal niet? Wil je dat laten weten? Ik zie dat hij goed groeit! Goed hoor! Ik hoor graag meer, hartelijke groet, Heidi Margit
bedantk voor je antwoord. Nee hij drinkt echt maar vaak drinkt hij heel gulzig dan voel ik het zo in zijn lichaampje lopen en wat hij ook doet is harde winde laten. Mischien is hij toch ook soms een beetje onrustig daar zijn broertje en zusje steeds aanhem zitten groetjes pinkeltje
misschien eerst de eerste melkstroom weg laten lopen (de spanning eraf) voor je hem aanlegt? kan hij rustiger drinken, misschien minder lucht, krampen, winden? Succes Heidi Margit
ok ik heb nog een ander vraagje waarom voel ik soms spelde stekjes in mijn borst vooral aan de voor kannt van de borst en de borst is ook vrij gevoelig als ik er aan kom groetjes pinkeltje
hoi heb je nog last van de prikjes en gevoeligheid of is het over gegaan? het kan diverse oorzaken hebben. sommige moeders voelen dit aan het begin of juist aan het eind van de voeding, alsof er te hard vacuum wordt gezogen. Het kan ook zijn dat je verkapte signalen van spruw hebt. Hoe is de borst verder? zwaar, rood, gespannen of juist soepel? ik hoor het wel, Heidi Margit