Zoontje op tand gevallen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cally, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Mijn zoon van 3 is vanavond hard met zijn mond op de tegelvloer gevallen. Nu lijkt een van zijn voortanden wat verschoven te zijn. Boven de tand zit een wondje in zijn tandvlees en de onderkant van zijn tand lijkt wat verder naar binnen te staan nu. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. De tand zit nog wel goed vast volgens mij.

Mijn vraag is: moet ik hier iets mee? Mijn man heeft ooit zoiets meegemaakt met zijn broertje en de tandarts zei toen dat het gewoon afwachten is wat er gebeurt en dat hij er niets aan deed.

Wie heeft ook zoiets meegemaakt? Ben je ermee naar de tandarts geweest? En wat gebeurde er uiteindelijk met de tand? Ik ben zo bang dat hij straks een verkleurde tand heeft of dat de tand uit gaat vallen :(
    Ik weet er zijn ergere dingen, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    De dochter van een vriendin van me is ook eens gevallen op haar voortand. Die is ze helaas verloren en dus met een 'gat' gelopen tot ze haar grotemensentanden kreeg.

Ik zou voor de zekerheid even de tandarts bellen en overleggen. Misschien is de tand verloren maar het zou ook heel goed kunnen van niet. De tandarts is de aangewezen persoon daar iets over te zeggen :)

3. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoon is hier ook op zijn voortand gevallen, een stuk afgebroken.

Tandarts heeft het nagekeken, omdat er ook 'schade' kan zijn wat je zo niet op het eerste gezicht kunt zien. Verder is het vaak toch afwachten...

Dus zou zeker even een afspraak maken

4. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn.zusje is ooit gevallen, alle 2 de voortandjes n hoekje af. T leeg net of er gewoon n tandje miste. Gelukkig verder niks ergs, en kon gewoon blijven zitten. T zag er alleen heel raar uit.

Mijn oudste dochter is n keer gevallen, en had n grijs tandje er aan over gehouden. Gelukkig ook dit.keer niks ergs, en afwachten. Na n half jaartje werdt t tandje weer lichter, en na ruim 1 jaar zag je geen verschil meer.

Ik zou voor de zekerheid naar de tandarts gaan. Die kunnen jou precies vertellen waar je op moet letten, en of het verder nog goed zit.

Succes iig!

Edit, ik was gewoon binnen gelopen bij de tandarts. Met 2 min stonden we weer buiten. We hoefde niet eens de behandelkamer in.

5. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Dankjewel voor jullie reacties. Het is dus gewoon afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
    Ik ga in ieder geval jullie advies opvolgen en morgenochtend de tandarts bellen. Toch even voor de zekerheid.
    Gelukkig lijkt zoonlief er niet veel last van te hebben, hij is rustig gaan slapen.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Als het verkleurd kun je naar de tandarts.
    Mijn dochter heeft op haar 5e of 6e een schommel tegen haar voortand aan gehad en werd steeds donkerder.
    De tandarts wou hem laten zitten, maar zij wou hem eruit.
    Dus, met een klein beetje verdoving is hij eruit gehaald maar duurde wel even voordat de nieuwe tand kwam natuurlijk.

7. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik heb de tandarts gebeld en die vond het verstandig om er toch even naar te kijken. We hebben vanmiddag een afspraak.

8. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoe is t afgelopen met zn tandje?

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn dochter is ook op haar voortanden gevallen. Er was een klein stukje afgebroken van beide voortanden. Na overleg met de tandarts toch even langs moeten komen. Stelde weinig voor, maar er kan schade zijn wat je van te voren zelf niet ziet. Ze hebben de scherpe hoekjes wat afgeslepen. Verder afwachten. De tanden kunnen verkleuren, wat kan duiden op een afgestorven zenuw. Gelukkig niet gebeurd. Gelukkig mag ze nog wisselen ;) Zo zonde!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hier de jongste helaas ook op zijn voortanden gevallen. 1 eruit, 1 scheef en los ( geweest zit inmiddels weer vast) en 1 omhoog geschoven in het gebit

Tandarts heeft gekeken of de kaken nog op elkaar konden en daarna was het gewoon klaar. De tand die omhoog was geschoven is inmiddels weer omlaag...en de los zittende tand weer vast.

Niet meer een mooi netjes rijtje aan de bovenkant dus..gelukkig alleen maar melktanden.

Deel Deze Pagina