Borstvoeding en shakes

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ytest, May 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik weet dat het niet voldoende is en daarom niet goed is om enkel 2 shakes en een avondmaaltijd per dag te pakken.

Maar als je dit aanvult met fruit, muesli etc..

Zijn er mensen die tijdens bv wel dmv shakes zijn afgevallen? ;)

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik ben zonder er iets voor te doen 14 kilo afgevallen na de zwangerschap door de borstvoeding. Dus misschien kun je het even afwachten en gewoon gezond blijven eten. Je vraagt al zo veel van je lichaam door voor je kindje te zorgen en zelf te voeden. De energie kun je echt heel goed gebruiken.

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Dit. Gewoon gezond eten lijkt mij stukken verstandiger dan shakes te nemen waar weet ik veel wat voor rommel in zit.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,945
    113
    Female
    Ik lees dat je kindje pas 2 weken oud is....ieder zijn ding uiteraard,maar meid, ga eerst even een beetje wennen aan je nieuwe leven met je kleintje! Het is super zwaar die begintijd,bv geven kost ook energie, nachtvoedingen, etc..En je hebt er ook een bevalling opzitten..
    Zorg goed voor jezelf! Als je al op je eten wil letten, eet dan veel fruit en groente, kies voor volkorenproducten, en laat de zoetigheden staan.
    Dan ben je denk ik al heel goed bezig! :)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je hebt echt je energie en calorieën nodig. Met shakes kom je echt niet aan je dagelijkse behoefte en het is ook niet gezond. Misschien verlies je op korte termijn wat gewicht, maar als je weer normaal gaat eten vliegt dat er zo weer aan. Laat staan als je bv geeft, je zou zelfs meer calorieën moeten nemen.

Eet veel volkoren producten, fruit, groenten, noten en volle yoghurt als je dat lekker vindt. Verzadigde vetten en suikers kun je mijden, maar zorg dat je een gezond eetpatroon aanhoudt (3 grote maaltijden en 3 tussendoortjes op de dag).

En wacht het even af. Met 6 maanden was ik zomaar 10 kg kwijt en twee maanden later nog eens 5 kg (en eten laat ik nooit staan, zoetigheid trouwens ook niet). Ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap.

6. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

Aug 17, 2012
    1,036
    234
    63
    Dat risico zou ik niet nemen. Als je veel afvalt dan komen er stoffen vrij dan je kind binnen krijgt.
    Ook hier iemand die na de bevalling gelijk wil afvallen, maar het lijkt me niet verstandig om te gaan shaken.
    Gewoon gezond eten 3 maaltijden en 3 tussendoortjes.. En veel drinken!
    En van borstvoeding geven verbrand je 500 cal per dag.

7. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Duidelijk! Geen shakes hier! Meer geduld :) gezond eten gaat wel goed.. Ik ben er nu 13 kwijt in die 2,5 week.. Maarja komt door de bevalling.. Nu blijft het hangen heb ik het idee.. Vandaar mijn plan het anders aan te pakken maar als ik dat zo lees moet ik toch iets anders verzinnen dan de shakes :)

8. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Joh, je bent al 13 kilo kwijt, heel erg netjes na 2,5 week! De rest komt vanzelf door gezond te eten en straks lekker te bewegen, veel wandelen met je kleintje. Dan val je niet te snel af, maar is de kans veel groter dat het er ook af blijft.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Geef het de tijd! Bij de oudste ging het heel snel, na 8 weken weer op mijn oude gewicht (was 18 kg aangekomen) en uiteindelijk het half jaar er na nog 7 kg afgevallen en ik bleef gewoon lekker eten. Was toen op wel koemelk/sojavrij dieet.

Nu heeft het wat langer geduurd maar heb er ook weinig moeite voor gedaan. Er zaten denk ik na een paar maand nog een kilo of 3 aan. Inmiddels weeg ik weer hetzelfde als voor de zwangerschap.

10. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Bedankt :)

11. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

Aug 17, 2012
    1,036
    234
    63
    13 kilo in 2,5 week is heel netjes. Ik ben tot nu toe 21 kilo aangekomen hoop echt dat ze eraf gaan!!! Zou super blij zijn met 13 kilo in 2,5 week.

12. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Was voornamelijk vocht wat zich overal flink had opgehoopt :)

13. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

Aug 17, 2012
    1,036
    234
    63
    Hoeveel was je aangekomen in totaal?

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Waarom meteen al zo streng voor jezelf zijn? En bedenk dat wat jij eet en drinkt je kindje ook krijgt! Dus die viezelijke aspartaambommen niet in huis halen en gewoon normaal eten! Zo natuurlijk mogelijk en niet te veel bewerkte rommel! Daarnaast als je lijnt komen er schadelijke stoffen in je bv terecht!

15. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Woog 65, 81 hoogzwanger, nu 68.. Maar moet nog meer af!

16. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

Aug 17, 2012
    1,036
    234
    63
    Valt toch mee.. dat gaat er vanzelf af

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Dus het gaat om drie kilo? Sorry, wil niet te hard overkomen, maar je hebt nu wel belangrijkere dingen aan je hoofd dan drie kilo afvallen. Je focus zou nu bij je kind moeten liggen. Eet gezond en zorg ervoor dat je genoeg energie hebt om je kindje te kunnen voeden en verzorgen. Die drie kilo gaat er dan vanzelf vanaf, en zo niet dan is het ook geen drama toch? Je bent net bevallen, let it go!

18. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Kindje is prioriteit, dat sowieso :)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is voor jezelf ook niet goed. Of je nu bv geeft of niet, je lichaam is nog hard bezig met herstel. De eerste maanden na een bevalling zijn shakes niet goed voor een vrouwenlijf, wel of geen bv maakt niet uit.

20. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Geld hetzelfde voor de maaltijdrepen? Aangevuld met fruit, groente, yoghurt? ;)

Share This Page