Ehm ik leg hem om de paar dagen in een badje met dettolzeep en spoel hem goed uit. Hij ligt ook altijd in een apart bakje op het aanrecht. Maar pak wel zeer regelmatig een nieuwe borstel, blijven toch veel bacterieen in zitten...
Ik doe hem zeer regelmatig in de sterilisator. Daarbij spoel ik hem dagelijks goed uit met veel afwasmiddel en heet water. Verder hier ook in een apart bakje (staat omgekeerd zodat het water uit kan lekken). Mee in de vaatwasser schijnt ook prima te zijn om bacteriën te doden.
In de Dethol?!?! Zeepresten in je bortsel.... Zou ik dus maar niet doen.. Vaatwasser of sterilisator... Of gwn een nieuwe kopen eens in de zoveel tijd..
Ik zou hem zeker niet met Dettol wassen.Ik vind het niet zo'n prettig idee dat dat in het flesje kan komen.Zo nu en dan met heet water afwassen is meer dan voldoende.Iedereen is tegenwoordig zo steriel met alles.Hier gewoon iedere maand een andere borstel en wel apart wegzetten.
Uitkoken, in de vaatwasser, afwassen met afwasmiddel en heet water... maar net wat die dag handig is. Ik gebruik overigens niet vaak de flessenborstel. De difrax flessen kunnen helemaal uit elkaar en die maak ik schoon met een sponsje die alleen voor de flessen gebruikt wordt (niet voor de andere vaat of het aanrecht) en vervang ik regelmatig.
Wij hebben de flessen zelf tot 9 masnden dagelijks uitgekookt, en tussendoor navelke voeding uit elkaar gehaald ( difrax) en afgewassen met heet water en een beetje afwasmiddel. Na 9 maanden flessen na elk gebruik afgespoeld en in de vaatwasser. flessenborstel dus amper ooit gebruikt. dettol zou ik zeker niet doen overigens, dan liever even uitkoken.
ik kocht destijds elke week een nieuwe. ik zou em ook nooit in de dettol doen. Dan eerder even uitkoken ofzo en drogen. maar goed er blijven toch altijd bacterien inzitten
Maak ze niet eens schoon. Koop gewoon een nieuwe eens in de zoveel tijd. Bij de wibra 1 euro, vind hem erg fijn!
Ik doe hem elke dag in de magnetron sterilisator. Ik moet toch de flessen en speentje van mijn zoontje steriliseren, dus net zo makkelijk! Niet alle flessenborstels kun je steriliseren overigens! Mijn zus heeft een keer gehad dat het handvat ging smelten en ze kon haar flessen en spenen die in erbij zaten weggooien. Ik gebruik die van avent en dat gaat prima!