Zoontje sinds paar dagen 's avonds overstuur.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sill, Apr 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hoi Dames!

Ik heb een heel lief zoontje van bijna 7 weken. Hij is heel makkelijk, snel tevreden en huilt nooit zonder reden. Er zit altijd wat achter.
    Echter sinds een paar dagen, huilt hij erg veel in de avond.

's Ochtends is hij vaak wakker van 9 uur tot 1 uur. Ligt tevreden in zijn wipstoel, lekker knuffelen of even naar de winkel. Het mannetje vind het heerlijk. Dan slaapt hij 's middags van 1 tot 5... Krijgt hij weer de fles en dan is het gedaan..

Hij huilt, tot krijsen aan toe! Dit zijn we niet gewend. Niks is goed. Knuffelen, Speen, Pinkje, In bed, In de wipstoel.. Soms valt hij dan in slaap in je arm, leg je hem in bed... 5 minuten laten, huilen! Ik snap er niks van.. Zo gaat het door tot een uur of 10 á 11..

Ik ben bang dat hij pijn heeft, maar dan zou hij er overdag ook last van moeten hebben? Verder lijkt hij niks te hebben? Als hij eenmaal slaapt, dan is het goed en dan slaapt hij in de nacht goed - met twee voedingen er tussenin.. tot een uur of 9 's ochtends.. Dat gaat goed...

Ik denk dat het oververmoeidheid is en dat hij niet in slaap kan komen..

Iemand een idee wat we kunnen doen? Laten huilen in bed? Bij je nemen, lijkt ook niet te helpen..

Tips zijn meer dan welkom!!

Liefs,
    Sill

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik denk dat hij wil clusteren. Veel kindjes hebben 's avonds meer behoefte aan mama, knuffelen en vaker kleine beetjes drinken. Je kan dan telkens een klein flesje aanbieden en hem lekker huid op huid bij je houden. Onze zoon had dit tot een maand of 3-4... Héérlijk! :)

Ze willen zich dan eigenlijk lekker voltanken met melk en huidcontact en het zou een aanloop zijn naar doorslapen (dat laatste heb ik eens ergens gelezen maar hier was het helaas niet zo... :D)

3. adi

adi Niet meer actief

Ik had destijds ook totaal geen idee wat het was. had nooit van clusteren gehoord, en ben 10x met een huilend kind naar de HAP gereden :(.

Maar inderdaad, het is waarschijnlijk klusteren.

Bij mijn dochter was het verborgen reflux. Zij had ook alleen 's avonds pijn, echt krijsen en overstrekken. Toen we met medicatie zijn gestart was het over. Toen wilde ze nog steeds bij ons liggen, maar ze huilde heel anders.

Als jij denkt dat hij pijn heeft, dan zou ik naar de dokter gaan. Hij hoeft niet de hele dag klachten te hebben.
    Als je zelf niet weet wat het is (je hebt niet het gevoel dat hij pijn heeft), dan is het waarschijnlijk klusteren.

Luister naar je moeder-gevoel. Die weet het meestal wel.

4. welja

welja Lid

Apr 26, 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heeft hij last van darmkrampjes? Mijn zoontje had het ook alleen maar in de avond.

5. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Misschien de 8 weken sprong! Extra behoefte om bij mama te zijn. Ken je het boek of de site oei ik groei? Ze maken vaak rond de 8 weken een ontwikkelingssprong, waardoor ze een beetje van slag kunnen raken.
    Ik zou hem zeker niet laten huilen, maar bij je nemen.
    Hier ook iedere avond bij ons, hier nl. een dame die graag clustert.

Succes!

6. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ik zou ook aan clusteren denken hoor.
    Ik merk overigens aan mijn dochter dat wanneer volle maan in aantocht is; ze erg onrustig slaapt. Veel huilt voor ze in slaap valt.
    Dit doet ze al van het prille begin.
    Laat het nu net weer zover zijn;)
    Sinds wij ons hier bewust van zijn is het voor ons ook prettiger mee om te gaan.

Misschien heb je er helemaal niks aan maar ik weet dat dit soort 'natuurlijke' verschijnselen vaak over het hoofd gezien worden.

Overigens; wat het ook moge zijn; laat maar even lekker bijtanken bij mamma!

7. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hartstikke bedankt voor de reacties!

Het lijkt erop, dat het alleen voor die paar dagen was, want hij heeft nergens meer last van! Daarbij slaapt hij nu ook meer dan normaal!
    Waarschijnlijk oververmoeid, zoals ik al dacht!

Gelukkig ben ik een knuffelkont, zoals hij! Dus dat clusteren komt helemaal goed! :)

Krampjes heeft hij alleen, als ik de boertjes er niet goed uit heb gekregen! Verder eigenlijk nooit. Zolang ik dat consequent volhoud ( de boertjes eruit halen ), heeft hij er geen last van! Ookal zou hij zijn piek nu moeten hebben ?

Bedankt!

Liefs,
    Sill

Share This Page