Mijn peuter van bijna 2 is tv verslaafd. Uiteraard heb ik dit zelf ook wel een beetje in de hand gehad. Ik ben 30 september van nummer 2 bevallen. Het laatste deel van mijn zwangerschap was redelijk zwaar en daardoor was ik wat makkelijker met de tv aanzetten (nu spijt). Nu druk met nummer 2 en nog herstellend van de bevalling. Het kost me echt veel moeite om af en toe de tv even uit te houden. Meneer is ERG vasthoudend en ik kan de energie moeilijk opbrengen om er tegenin te gaan. Soms lukt het me prima om er tegenin te gaan en hem af te leiden met iets anders, maar soms kan ik het niet opbrengen. Hoeveel tv kijken jullie kinderen en heeft er iemand tips?
Stekker dr uit halen Die van mij is zo slim dat ze precies weet hoe die aanmoet dus trekken we de stekkers dr uit dan gaat die niet meer aan hahahaa Heel even gehuil maar daarna voorbij dan gaat ze tekenen of iets
Afleiden? Andere dingen bedenken die je samen kunt doen. Ik laat mijn zoontje vaak ook lekker boven spelen dan ga ik de was etc. doen en hij rent door de kamers en speelt heerlijk altijd. Ik heb wel altijd de radio aanstaan, dan is het ook niet zo stil in huis en dat vindt hij ook prima. Misschien moet je op gezette tijden de tv aandoen voor hem, dan weet hij wanneer hij tv mag kijken. Dat werk hier heel goed eigenlijk. Hij weet precies wanneer hij mag kijken en als hij er eerder om vraagt zeg ik dat sesamstraat straks komt en dat hij dan tv mag kijken.
Ik vrees dat je hier echt even doorheen moet en consequent moet blijven. Voor beide is het makkelijk als er dan vaste momenten zijn, bijvoorbeeld voor het slapen of 's ochtends om wakker te worden. Verder kan je een dvd-tje kopen (bijvoorbeeld 3 voor 5 euro bij bart smit). Als de dvd afgelopen is dan moet de tv uit. Je kunt dan zelf vooruit spoelen en zo de tijd bepalen. Dan begin je bijvoorbeeld bij verhaaltje nummer 4. Ter referentie mijn dochter van net 2 kijkt 2x 30 min per dag. dat is 's ochtends als ik mij ga aankleden en wat dingen voor mezelf wil doen en 's avonds als ze moe is en het is nog te vroeg om te gaan slapen.
Aaron kijkt ook ongeveer 2x een half uur. Soms dat niet eens. En hier staat vaak inderdaad de radio aan of een CD met kinderliedjes (vooral die van het Zandkasteel vindt hij erg leuk). De radio vindt hij dus ook prima.
naar de creche laten gaan .(zijn ze met 2 echt aantoe meestal) dan heeft hij zoveel afleiding dat hij vanzelf op andere gedachtes komt. wat meer buiten laten spelen en ook 1 op 1 aandacht voor de oudste inbouwen als het ff kan. misschien desnoods de tv tijdelijk even de kamer uit, wat er niet is kan ie ook niet de hele dag om dreinen.
als je de verslaving af wil zijn dan kun je zo een dvd op menu zetten.dan herhaalt het maar 1 deuntje met menu lijst. hij is daar dan snel uitgekeken. als hij dan om tv vraagt zeg je dat het al aan is. de afstandsbediening weg zetten natuurlijk.
ja, laat het nog even los... krijg eerst je jongste maar eens in een ritme en kom even door je kraamtijd heen. Een paar weken erbij maakt echt niet uit. En anders.. stekker eruit en maximaal 2 x 30 minuten aanzetten op vaste tijden. En bereid zijn om het gejengel aan te horen een paar dagen lang.
Hier zijn ook vaste tv-tijden. 's Morgens ca. 30-45 minuten en als ik ga koken ook ongeveer die periode. Hier is het ook ontstaan aan het eind van de zwangerschap en de eerste periode dat Benjamin er was. Het is meer geweest, maar dit vind ik nu echt genoeg. Enige reden om hem vaker aan te zetten hier, is als hij last heeft van zijn oren en ziek is (vrij vaak laatste tijd... ) Idd, vaste tijden prikken en als je eraan toe bent, gejengel en gezeur negeren en afleiden! Succes
Hier kijken ze 's ochtends een uurtje (wereld is mooi en sesamstraat) en in de vooravond zetten we nog een dvdje op, 3 kwartier ong. Het is denk ik even zwaar om af te leren (idd met zo'n kleine baby in huis), maar ik zou het bijv in het weekend doen als je man ook veel thuis is. En dan niet afleiden met hele speciale dingen (zoals elke keer als ie jengelt met papa naar buiten), want die kun je op normale dagen ook niet aanbieden. Probeer te zoeken naar een nieuw ritme voor het hele gezin, die voor jou ook werkt. En idd inschrijven bij een psz, kan ie zijn energie goed kwijt.
hier momenteel ook best vaak de tv aan. Maar ik voed boven anders drinkt mijn jongste niet goed. Dus dan gaat de middelste even in de box en de tv doe ik dan ook aan. De oudste blijft lekker spelen waar ze mee speelt of gaat ook tv kijken. Ik vind eigenlijk dat de tv ook veelste vaak aanstaat, maar goed de situatie is nu eenmaal zo. Inderdaad wat Cygnet ook zegt als ik straks een goed ritme met de jongste heb dan gaat de tv ook weer meer uit. Ik ga het mezelf niet moeilijker maken dan dat ik het nu al heb