Hier een probleem met zoontje die de hele tijd maar vooral als hij moe is aan mijn lippen gaat friemelen. Sinds een klein maandje ben ik gestopt met het geven van bv. Het lijkt wel of het friemelen aan mijn lippen voor in de plaats is gekomen. Hij trekt er aan, duwt er op en knijpt er in. Zo erg dat mijn lippen soms kapot gaan. (Dit gebeurt vaak als hij tijdens het krijgen van zijn fles in slaap is gevallen) als hij wakker is doet hij wel voorzichtig. Ik vond het eerst wel grappig. Maar ik irriteer mij er nu mateloos aan. Ik duw zijn handen weg en leg hem weg maar het helpt helemaal niet. Mijn man zei dat ik dan maar op zijn vinger moet bijten maar dat lukt mij niet. Wil hem geen pijn doen. Ook een knuffeltje wil hij niet pakken. Vanaf vanmorgen ben ik begonnen om hetzelfe terug te doen. Als hij aan mijn lippen friemelt, friemel ik aan zijn lippen. Hij vindt dit ook niet leuk en stopt dan gelijk maar zodra ik stop met friemelen komen zijn vingers weer. Eigenlijk vind ik het ook erg kinderachtig hoe ik het nu aanpak. Het lijkt wel alsof ik mijn zoon treiter. Wie herkent dit of heeft de gouden tip om hier vanaf te komen. Zonder zoonlief te treiteren ))).
Het lijkt er op dat hij het lichamelijke mist. Lippen zijn net als tepels zacht en vochtig, maar zitten niet onder kleren verstopt. Als opnieuw aanleggen geen optie voor je is, dan zou ik elke keer als kindje dit doet voorzichtig de afstand tussen mij en kind even groter maken, handje vastpakken, kusje erop en heel rustig zeggen 'niet doen, je doet ama pijn'.
In z'n vinger bijten? Hij is net tien weken oud! Al was hij 18 jaar, dan nog niet... Hij mist het lichamelijk contact, of hij is gewoonweg aan het ontdekken, dat hoort erbij. Ik snap dat wanneer het pijnlijk voor je is, het vervelend is hoor. Maar gebruik a.u.b. geen (in mijn ogen en je zegt het zelf eigenlijk ook al..) 'flauwe' methodes, maar doe liever wat dirksmama zegt.
Hij is al ruim 1 volgens mij hoor Idd, gewoon lief uitleggen en steeds handje weghalen. Ik zou het na een tijdje wel wat serieuzer/steviger zeggen. Als hij het juist in zijn slaap doet is dat uitleggen natuurlijk lastiger. Voorkomen dat hij in slaap valt bij de fles? Zijn handje pakken en vasthouden? Evt met je vingers aan zijn vingertjes friemelen? Of je haar geven om te friemelen? Hier word ik altijd over mijn voorhoofd en door mijn haar geaaid tijdens het drinken Of "gezegend", met een handje stil op mijn voorhoofd .
Ik vind jouw manier van terug friemelen aan zijn lippen juist heel goed! Zo leert hij dat wat hij doet niet prettig is voor jou. Hij gaat die link heus wel een keer leggen.
En hoe lang denk je dat dat duurt bij een kind van net een jaar? Eer dt kwartje valt ben je minstens een jaar verder, en dan heb je dus een jaar vervelend aan z'n lip zitten friemelen. Lijkt me erg goed voor je band met je kind... Bij dit oort dingen dieze meestal onbewust doen geldt wat mij betreft: beter voorkomen dan genezen.
Bedankt allemaal voor de tips. De meeste heb ik al geprobeert. Handje vast houden en zo lukt niet. Hij trekt handen weg en gaat verder met friemelen. Ik geef aan dat het pijn doet maar hij begrijpt het niet. Mijn hoofd weg trekken ga ik maar proberen. Hij mist idd de bv. Maar bv ging niet zo goed meer nadat ik zwanger werd. Het was voor hem ook frustererend. Nu heb ik laatst toch maar geprobeert aan te leggen maar hij ging er alleen even aan likken en dan zijn hoofdje tegen mijn borst aan en er aan ruiken Ik denk dat ik het terug friemelen toch een paar dagen ga volhouden want vandaag was het al veel minder en ook niet zo pijnlijk meer.
mijn kleine dame is 10 maanden en doet dit sinds kort ook. is gewoon ontdekken en heeft verder niets met BV missen te maken. hier heeft ze het namelijk nooit gehad. ik wriemel ook terug en soms bijt ik zachtjes in d'r vinger als ze te hard doet. werkt goed. niet zo hard dat ze gaan huilen natuurlijk maar wel zo dat het niet lekker is om je vinger op of in mama's lippen te planten
Dat hoofd tegen borst leggen of ruiken zie heel veel bij peutertjes, is hun manier van dicht contact zoeken. Lijkt me minder pijnlijk dan lippen friemelen.
Hier doet de kleine man het regelmatig! Als ik erover nadenk ook altijd bij de voedingen! Hij is nu bijna negen maanden. Ik moet er eigenlijk altijd om lachen, als hij dat doet ga ik geluid maken dan krijg je bwbwbwbwbwbw dan ligt hij helemaal in een deuk. Andersom doe ik het ook heel zachtjes, dan maakt hij geluid en krijg je dus ook dat grappige geluidje tot zijn grote hilariteit. Heb mijn lip ook wel eens stuk maar ach.. En als het klaar is blaas ik op zijn handje, dat kietelt en na een paar keer trekt hij zijn handje dan terug