Zo vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Afspraak met de cadioloog gehad. Werd weer naar huis gestuurd. Nee hoor mevrouw er is niets aan de hand met hem. Vanaf zijn geboorte zijn we al aan het tobben met hem. Hij was 1,5 week oud toen is hij opgenomen voor 2 weken ivm niet meer eten. Hij kreunde en steunde erg veel. Sindsdien eet hij goed, maar blijft hij kreunen en steunen. Al vanaf zijn geboorte hoest/kucht hij. Hij heeft een vreemde en af en toe een zorgwekkende ademhaling. Overdag slaapt hij niet tot amper (lees een kwartiertje). Nu is hij hele nachten aan het spoken (2 uur slapen en weer wakker). Dan denk je dat haalt hij overdag wel in.... NIET DUS. Als ik dit vertel tegen de KA dan wordt dat snel weg gewuifd van ach niet ieder kindje hoeft veel te slapen. Nee misschien niet, maar ik zit heel de dag met een huilend kind. Ook spuugt hij heel veel. Nutriton gehad en verhoogd en verhoogd en nog meer verhoogd maar dezelfde hoeveelheid bleef komen. Ook zat hij aan de lactulose omdat hij niet meer kon poepen (sorry). Hij heeft in zijn korte leventje al 15 clysma's gehad. Nu op advies van het CB gestopt met nutriton en over op de Pepti. Dit gaat wel wat beter. Hij spuugt nog wel iets (lees mondje terug geven) dus dat gaat wel beter. Maar was het nu zo zat om weer naar huisgestuurd te worden zonder antwoord van wat er nou met hem aan de hand is. Heb net gebeld naar het Sophia kinderziekenhuis. We kunnen daar 9 december terecht en hoop dus dat er nu eens een keer wat uit gaat komen. Niet dat ik wil dat hij wat heeft, maar dan weet je tenminste wat er toch aan de hand is. Bedankt voor het lezen van mijn super lange verhaal!! En sorry maar ik moest het echt even kwijt.
Ik vind het goed dat je op je gevoel af gaat en het nog even laat nakijken. Ik hoop dat er niks is en dat het vanzelf over gaat. Sterkte ermee!
Ik had dat met mijn oidste,dit waren de klachten:hoesten/kuchen,kwam benauwd over,spuugde veel met veel slijm in het spuug,huilerig,weinig slapen,hij klonk soms net een oude man als hij kuchte. Hij was toen 5 maanden oud... Naar de huisarts geweest,hij adviseerde te stomen onder de douche,neusspray,toen het niet hielp ging schoonma volgende dag weer naar de huisarts(zij paste destijds op),weer naar huis gestuurd met zelfde advies,volgende dag ben ik weer gegaan naar de HA, gelijk doorgestuurd naar zkh,bleek hij het rs virus te hebben..dat was echt zo zielig,hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Ik zeg niet dat jouw kindje het heeft maar het is wel goed dat je een second opinion vraagt. Ik ging gewoon steeds terug totdat er iets gedaan werd,want ons gevoel gaf aan dat het niet zomaar een verkoudheidje was..
Bedankt voor jullie reactie. Mijn gevoel blijft ook maar zeggen dat er iets is. En wat het is geen idee!! Destijds toen hij opgenomen was bleef ik maar zeggen hij heeft pijn. Maar ik was volgens mij in hun ogen maar een dom wicht want nee hoor dat was niet zo. Nou echt wel!! Dat pijn hebben bij het eten dat heeft hij niet meer, maar mijn gevoel blijft zeggen er is iets. Daarom heb ik nu gewoon de stap gezet. Laat ze maar het tegendeel bewijzen!!
hoi, kan het misschien zijn dat hij verborgen reflux heeft? en daar dan die klachten van heeft? Je schreef dat jullie al Nutriton gebruiken, dus ik begrijp dat hij melk teruggeeft? Ik weet dat kindjes met (verborgen) reflux ook last kunnen krijgen van hun luchtwegen omdat het teruggekomen voedsel en het zuur ook de luchtpijp kunnen aantasten... kindjes kunnen er idd chronisch van gaan hoesten. Het slecht / niet slapen is een komt heeel vaak voor bij reflux, kindjes kunnen veel pijn hebben door het maagzuur, vaak als ze worden weggelegd... ook het slecht eten in het begin past hier wel bij. Of anders misschien mogelijk koemelkallergie? Jij kent je kindje het beste, ik zou proberen op internet hier het een en ander over te lezen en te kijken of je het herkend bij je zoontje. Veel succes! Hou je ons op de hoogte hoe het gaat? X
heel goed, wij zijn daar voor een second opninion ook geweest en we zijn zo goed behandeld! We lopen er nog steeds, omdat er inderdaad wel een heleboel aan de hand was met mijn zoontje, en in een ander ziekenhuis zeiden dat er niks aan de hand was. Heel goed meis, hou je ons op de hoogte?
goed dat je je gevoel volgt! ik heb wel geleerd dat dat bijna altijd klopt.. bij ons begonnen de problemen toen zoonlief 1 week oud waren. ( mijn ha stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis) na 20 bezoeken ofzo aan het ziekenhuis, en om de dag naar de ha voor controle uitdroging.steeds weer iets nieuws proberen was ik het zoo spuug zat dat ze me daar niet serieus namen. en heb ik een second opinion aangevraagd.. toen ik daar op afspraak kwam,werd zoonlief gelijk opgenomen ( hij was toen 8 weken oud) heeft een week in het ziekenhuis gelegen en oh oh toen hij weer thuis kwam had ik meteen een heel ander kind! niet meer gemiddeld 18 uur per dag huilen geen pijn meer beter slapen enz enz ik ben zo blij dat ik naar me gevoel heb geluisterd en dat ik ben blijven vechten daarvoor.. dus als jij denk dat er wat met je kindje aan de hand is gewoon blijven vechten totdat ze je helpen!! succes!!1
We kunnen 9 december terecht in het Sophia!! Helaas moet ik er alleen naar toe omdat mijn man niet van het bedrijf weg kan omdat zijn vader die dag ook wordt geopereerd (was ik vergeten) Gelukkig maar, want 17 december moet ik zelf worden geopereerd. Ben zo benieuwd wat ze er daar van gaat zeggen. Zit nu sinds maandag op de pepti en moet zeggen dat er wel iets van verbetering zit in het spugen. Kan natuurlijk toeval zijn maar toch. Ook de nachten wordt hij niet meer zo vaak wakker. Ja vanacht een keer omdat hij een poepbroek had nou dat mag van mij hoor! En dan nog een paar keer tussen door om niets. Maar goed het hij ademt nog iets gorgelend (schrijf je dat zo) maar ook minder erg. Ga maandag weer terug naar het CB om te zeggen dat het met deze voeding wel degelijk is verbeterd zodat ik de verwijzing kan krijgen. Wat ik nog wel erg jammer vind is dat hij overdag niet slaapt. Ja alleen in de kinderwagen als ik ben wezen wandelen. Nu ligt hij ook daarin te slapen omdat ik boodschappen ben wezen doen. Vanmiddag ga ik toch weer proberen om hem op bed te leggen (doe ik iedere dag) en hoop dan dat hij toch eens een keertje gaat slapen, want dat huilen ben ik een beetje zat. Gisteravond was hij weer zo vresselijk moe dat ik hem om kwart over 6 zijn fles heb gegeven en hij heeft met tussenpauze's geslapen tot 7 uur vanmorgen. Ik hou jullie zeker op de hoogte!! Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!!