Beste lactatiekundige, Mijn zoon is bijna 1,5 week oud en krijgt borstvoeding. Echter, ieder keer als ik hem aanleg drinkt hij ongeveer 10 min goed (ik hoor hem duidelijk slikken en zijn kaak maakt grote bewegingen), maar na 10 min valt hij in slaap en moet ik van alles uithalen om hem wakker te krijgen/houden om nog te drinken. Ik masseer zijn handjes en voetjes, zijn onderkaak, trek zijn sokjes uit, blaas zachtjes in zijn gezichtje, maar niets helpt. Uiteindelijk haal ik hem van de borst, verschoon hem en leg hem weer aan de zelfde borst. Dit gaat dan 5 min goed en dan kan ik weer starten met hem wakker te maken/houden. Ik ben dus al teruggegaan van 2 borsten aanbieden naar 1 borst omdat ik anders bang ben dat hij niet genoeg achtermelk binnen krijgt. Hij heeft voldoende plas- en poepluiers, want bij iedere voeding zijn zijn plasluiers behoorlijk vol en meestal poept hij kort daarna. Zijn ontlasting is mooi geel. Hebben jullie tips hoe ik hem wakker kan houden tijdens het voeden? Hij drinkt overdag ongeveer ieder 3 uur, al moet ik hem dan ook vaak wakker maken. Verder slaapt hij van voeding naar voeding, dus zo 3 uur achter elkaar, voeding en dan valt hij weer 2 a 3 uur in slaap. Ook vraag ik me af of het aanbieden van slechts 1 borst niet nadelig is voor mijn productie? 1x per dag kolf ik 1 borst leeg omdat ik het idee heb dat hij mijn borst ook niet leegdrinkt. Ik hoop dat jullie tips hebben. Alvast bedankt!