Beste lactatiekundige, Is het ook mogelijk zonder al te veel problemen, dan denk ik aan mijn productie die dan echt teveel opgang komt, om alleen voor bijvoorbeeld 2 dagen borstvoeding te geven en daarna over te gaan op kunstvoeding? Ik wil dus absoluut geen borstvoeding geven deze keer, maar iets in mij twijfeld omdat er in je eerste melk natuurlijk veel belangrijke stoffen zitten. Nu was mijn gedachtegang om het in ieder geval 2 a 3 dagen te doen voor deze voedingsstoffen. Alvast bedankt voor je antwoord!
Gedachtegang is weer veranderd, fijn die hormonen : Ik ga het gewoon doen en zie wel hoelang ik het volhou, ben ik het zat of loopt het niet dan gaan we over op kunstvoeding. Gaat het goed, dan zien we het wel
Hoi, Hoe dan ook: elke druppel colostrum is waardevol voor je kindje! Je kunt zelfs overwegen om als je bevalling is gestart wat druppels op te vangen in een spuitje (bij apotheek verkrijgbaar in 2ml of 5 ml) zodat je dat in ieder geval kunt geven! Ik zou ook zeggen: gewoon starten en zien waar jullie schip strand!