zoontje slaapt veeeel!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Alisha, May 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

onze zoon van 8 weken slaapt echt onwijs veel. na een voeding begint hij vrijwel direct te gapen en leggen we hem weer ingebakerd in bed. al met al is hij dus elke 4 uur maar een half uurtje uit bed. wat ook vaak voorkomt is dat hij dan nog een half uur tot een uur wakker ligt in bed. niet huilen ofzo .... gewoon om zich heen kijken. en dan begin ik gelijk weer te twijfelen of ik hem er misschien uit moet halen of er later in had moeten leggen. maar ik zie toch echt duidelijke gapen en gefriemel aan oren en haartjes. maar is dit wel normaal? en wanneer kan hij nou eens wat langer opblijven dan gelijk al te gapen nog voor er een boertje is gelaten. en dan nog een vraag; wat als hij een uur voor z'n volgende voeding al wakker wordt? gewoon laten liggen of eruit halen en nog even een half uurtje in de box tot aan de voeding? al
    is dat weer in strijd met de rust en regelmaat volgorde.

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, en vooral wanneer baby's na de fles nog even wakker zijn.

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Lekker slaapkopje. Volgens mij doe je het prima. Hij gaat op den duur zelf wel aangeven als hij langer wakker kan blijven. Goed dat je op de signalen let die aangeven dat hij moe is. Als hij een uur voor de voeding wakker wordt, kan je hem even laten liggen ( als hij rondkijkt zonder te piepen, prima) of in de box. Enne, betreft die rust en regelmaat volgorde, ik ben daar ook voorstander van, betekent niet dat het soms iets anders kan lopen, moet je dus niet te letterlijk nemen, want enige wat jij kan doen is regelmaat bieden, maar ieder kind is weer anders. Als jouw kindje even wil spelen in box voor het eten, prima hoor.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eerste gaapje of gefriemel hoeft niet perse vermoeidheid te zijn he? Onze jongste doet dat ook vaak even na de voeding, dat gapen even. Dan is ze niet moe. Friemelen aan d'r haren is bij haar ook niet altijd teken dat ze moe is.
    Die rust&regelmaat moet je ook weer niet zo strak aanhouden dat het je in de weg gaat zitten. Wordt hij dus eerder wakker, lekker zo laten dan. Geeft hij honger aan, dan kun je ook prima even eerder geven, want vaak zie je dan wel dat ze op een andere tijd van de dag wel wat langer gaan slapen en/of langer tussen de voedingen laten. Hier was het rond die tijd vaak begin van de dag kort op elkaar, dan midden van de dag langer ertussen en eind van de dag weer korter.

4. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor jullie reacties! al maken jullie het me wel lastig, want hoe weet ik dan of hij moe is? wachten tot hij begint te huilen?

vergat er trouwend bij te zeggen dat hij soms echt onwijs begint te lachen als ik hem in bed leg, waardoor ik weer twijfel of hij nou juist nog wakker is of omdat hij blij is dat hij naar bed mag.

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Hier was gapen, oortjes friemelen enzo wel echt een teken dat ze moe was. Maar goed, je kindje is tevreden, want zo te lezen ligt hij in bed ook lekker rond te kijken voordat hij in slaapt valt. Prima en naarmate hij ouder wordt, zal je ook van alles beter kunnen onderscheiden ( een gaapje tussendoor of een gaapje dat hij echt moe is). Zo te lezen doe je het prima.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Je hebt een tevreden kindje!
    Lekker zo doorgaan dus en je niet onzeker laten maken.

7. chila

chila Niet meer actief

Ik denk dat je gewoon een slaapkopje hebt. Het gaat prima zo toch? Is hij niet overstuur enz als je hem naar bed brengt zou ik lekker zo doorgaan.
    Ons dochtertje slaapt ook heel veel. Ze is nu vier en halve maand en slaapt nog veel hoor.
    Het ene kind slaapt meer dan het andere.

Share This Page