Erg droog gezichtje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by KanjerB, Nov 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ik weet niet wat het is maar batuhan heeft de laatste twee weken steeds verhoging daar heeft hij een AB kuur voor gekregen. Maar hij heeft ook een heel droog voorhoofd en kinnetje tot schilfertjes aan toe? Wat kan ik hier het beste voor gebruiken?

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Misschien even bij de HA navragen wat het is?

Ik gebruik voor droge plekjes altijd weer & windbalsem van Weleda. Zit geen chemische troep in en het ruikt ook nog eens lekker. Vind ik. ;)
    Als het echt heeeel erg droog is dan smeer ik er weleens Bepanthen op. Zoals nu, is er veel uitslag rond haar mondje van de speen en kwijlen door kiesjes.

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Melloncollie: Ik heb het al eens laten zien aan de HA en zij zei dat het waarschijnlijk kwam door het kwijlen. Want hij heeft ook allemaal uitslag op zijn kinnetje rond om zijn mondje. Maar ik snap dan niet hoe het ook op zijn voorhoofd komt te zitten want daar heeft hij ook een beetje uitslag. Wel minder als rond om zijn mond.

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja dat snap ik ook niet helemaal. Vreemd.

Het kwijlen is niet te stoppen helaas. Gewoon lekker smeren dan maar. Weinig zeep gebruiken, geen wasverzachter of dingen met parfum enzo erin. Das wat ik zelf ook nog doe.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Mn dochtertje heeft ook een droog voorhoofd, met schilfertjes en al.. De HA heeft vaseline paraffine aangeraden en dat werkt echt heel goed. Het is heel vettig en droogt niet snel uit.

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    inderdaad vaseline! helpt perfect!

7. moona1

moona1 Actief lid

Jul 30, 2008
    228
    0
    0
    den haag
    uierzalf werkt ook erg goed

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Weet je zeker dat het geen berg is? Mijn zoontje heeft namelijk berg op zijn voorhoofd. Niet zo erg dat het korsten zijn, maar het ziet er gewoon schilferig uit. En het is ook een beetje rood en pukkelig. Ik wist niet dat het berg was dus ben er mee naar de HA geweest, die vertelde dat het dus berg was.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Zou ook goed een bijwerking van de AB kunnen zijn? Vet houden is het enige dat helpt...

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Hier bepanthen gebruikt en binnen 2 dagen weer heerlijk zachte baby wangetjes :).

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hey meid ik gebruik altijd zachte creme van zwitsal dat is zo'n pot

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hier van het CB vaseline cetomacrogol voorgeschreven gekregen.
    Voor dr hele lijf en werkt goed.

13. demi79

demi79 Actief lid

Aug 15, 2008
    187
    0
    16
    LIPIKAR BAUME bij de apotheek verkrijgbaar.

En het kan ook een bijwerking zijn van de AB. Herken het ook bij mijn eigen kind. Lipikar gebruikt en is overgegaan. Werkt erg goed, ook bij eczeem.

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Nee het is geen berg het is echt erg droog. :( Het kan idd ook komen door de medicijnen die batuhan gebruikt; Eryctromicine, Nexium, importal, ventolin en de AB

Ik heb de zachte creme en vaseline gehaald. Bedankt voor jullie reacties meiden.

Iggylover hahaha ja weet nog wel dat jij zo een fan bent van zachte creme :D ook bij iedere luier he :D heb hem ook staan

15. faith82

faith82 Actief lid

Jun 5, 2006
    367
    0
    0
    Nertsolie van Myléne!

Liefs Faith

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja klopt zeker met elke luier even zwitsal billetjes hahaha

17. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    op het wangetje van zwitsal

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hie raadde de KA van Finn ook vaseline aan! Nou het heeft hier supergoed gewerkt! Binnen een paar dagen waren alle barsten/schilfers en ruwe plekke weg!

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Ik gebruik zelf de gezichtjescreme van Etos en ben hier erg tevreden over. Ze heeft alleen links van haar kin een droge licht rode plek die maar niet weg wil gaan. Komt natuurlijk ook door het kwijlen. Ik ben als de dood voor eczeem dat heeft de kleine (inmiddels 10) van mijn schoonzus en die lijdensweg wil ik mijn kindje besparen. Dus ik ben zelf een beetje te alert op rode pukkeltjes, vlekjes en droge plekjes. Hoe vaak smeren jullie?

Share This Page