Ons meisje van bijna 2 slaapt sinds kort in een peuterbed ( misschien vroeg maar in het ledikant ging ook niet meer..). Nu komt ze dus telkens haar bed uit voordat ze daadwerkelijk gaat slapen! Herkennen jullie dit en hoe hiermee om te gaan?
Waarom ging het niet meer in het ledikant dan? Kan me niet voorstellen dat het niet meer paste ofzo.. Vind nog geen twee wel heel jong. Maar goed, misschien is het ook wel een fase van uitproberen. Het is nieuw en het kan nu dus gaat ze dat ook lekker doen, over een tijdje is het leuke er misschien van af en gaat het over.
Mijn dochter - nu 17 maanden - is ook over naar een peuterbedje. Ledikant paste vooral niet meer in de hoogte Lees: ze klom er gewoon uit. Dus snel in een peuterbedje gelegd voor ze ongelukkig terecht zou komen bij zo'n klimpartij. En ja, hier komt ze er ook uit... Ze ligt er wel nog maar pas in, vier dagen nu. Soms gaat ze gewoon spelen, dat vind ik prima en dat laat ik gewoon. Als ze huilt, ga ik troosten + weer in bed stoppen. Net zo lang tot 't stil is.
@Andrea85; bij ons hetzelfde verhaal. Ze klom er uit en inderdaad om te voorkomen dat ze zich erg zou bezeren... Hier ook nog maar een paar dagen, maar ze komt er telkens uit en wij troosten haar en brengen haar weer terug naar bed. Maar dit ritueel duurt vrij lang. Hopelijk krijgt ze op een gegeven moment gewoon door dat ze lekker moet gaan slapen!