Standaard teveel flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wenda, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje van 6 maanden red het al een paar weken niet meer op 4 flessen. Eerst sliep hij netjes door snachts en had overdag 4 flessen.
    Maar nu word hij snachts een paar keer wakker en wil hij ook drinken. Hij neemt dan geen genoegen met water.
    En overdag drinkt hij ook gewoon nog 4 flessen.

Hij is vorige week ziek geweest en toen dronk hij een stuk minder maar nu zitten we gewoon weer op de 6 flessen.
    Hij krijgt tussendoor fruit, groente en pap.

Is het erg dat hij standaard meer drinkt? En wat kan ik er nog aan doen om op 4 flessen te komen?

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vorige week heeft hij wegens ziekte weinig gedronken zeg je. Ik denk dan dat hij aan het inhalen is. Deed van mijn oudste zoon ook toen hij baby was. Gaat vanzelf weer over

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik had dat een paar wkn geleden met mijn zoontje (toen begin 5 mnd).
    Hij drinkt 5x 180/6. Opeens gingen alle flessen op en ook 's nachts trek. Ik ging toen wel over de hoeveelheid van 30 schepjes heen een aantal dgn.
    Dan deed ik 's nachts bv 120/2. Dat fopte hem genoeg om te denken dat hij melk kreeg en het verzadigde ook genoeg om weer lekker te kunnen slapen.
    Anders kan je misschien overdag wat schepjes sparen door bv 180/5 te geven.

Maar ik lees mee voor evt andere tips. Mijn zoontje zit dus nog op 5 voedingen en we gaan pas over op opvolgmelk als hij naar 4 kan, anders heb ik ook een probleem ;)

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik denk dat hij de schade gewoon aan het inhalen is en ik zou dus gewoon geven. Je geeft zeker al opvolgmelk? Dan is officieel 800cc de max wat ze er van mogen, maar een paar dagen wat meer maakt niet heel veel uit. Ze trekken het vanzelf recht en laten die nachtfles vanzelf wel weer vervallen als ze die niet meer nodig hebben. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze voor langere periode over de max heen gaan.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hoeveel krijgt hij per fles? Als hij in totaal 1 liter per dag krijgt zou ik terug gaan naar nr 1.

6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik geef nog steeds nr 1. Juist omdat hij nog zo aan het rommelen is.
    Het komt ook niet doordat hij moet inhalen volgens mij. Want het begon al een paar weken voordat hij ziek was.

Ik ga in elk geval proberen snachts minder schepjes te geven.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier had hij die fase rond de 4-5 maanden geloof ik. Rond de 6 maanden liet hij juist rap flessen vallen en ging erg goed bijvoeding eten.
    Maar tijdens die fase hebben wij ook wat gerommeld met de schepjes.
    's Nachts kreeg hij meestal 150+3 en dan de 1e en laatste gewoon 180+6 en de andere 3 180+5 ofzo.
    Maar we gingen af en toe ook wel eens over de max heen. Zolang dat niet wekenlang standaard is, is dat niet zo erg.
    Weet niet of het eventueel nog een optie is om overdag de bijvoeding op te hogen? Dan kan je overdag evt. een fles minder of kleiner maken.

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Geef je weer een late avond fles? Misschien dat dit even (tijdelijk) een optie kan zijn? Dus de flessen echt op de dag verspreid (tussen 6-7 en 22-23 uur) geven. Zal dat een optie kunnen zijn? En dan 's nachts eventueel verdunde melk als dat nodig zal zijn.

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hij krijt nu fruit, groente en pap. Ik probeer ook brood maar dar vind hij echt niet lekker. Ik kan proberen grotere porties te geven.

10. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hij heeft gisteravond inderdaad een fles op. En nu voor de eerste keer wakker
    Verdunde melk vond hij ook prima dus hopelijk ga ik het vandaag met 4 flessen redden

Deel Deze Pagina