zoontje spuugt mijn melk terug

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door FloorMax, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hoihoi,

even een vraagje...ik geef sinds Max 2 maanden is bijvoeding (kunstvoeding) omdat ik niet genoeg melk aanmaakte. een week lang heb ik hem bijna elk uur aangelegd (behalve 's nachts) maar het werd er niet meer op...maar goed. hij krijgt nu alleen 's ochtends nog bv omdat ik het zo lang mogelijk wil blijven geven...maar hij spuugt steeds bijna alles weer terug?! normaal doet hij dat nooit, tenminste met de kunstvoeding niet alleen als hij bij mij heeft gedronken :( moet ik er maar helemaal mee ophouden of hoe kan ik dit voorkomen? ligt het aan mij??

groetjes floor.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Floor,

Heeft hij last van het spugen? Spuugt hij direct na de voeding of pas als je hem in bed legt? Wat ik denk dat er gebeurt is dat hij aan de borst net zo lang doordrinkt tot de borst leeg is. Het kan best zijn dat dat meer is dan er in zijn maagje past. Het teveel wat hij op drinkt spuugt hij dan weer uit. Dat kan geen kwaad. Vaak lijkt het ook meer dan het daadwerkelijk is.

Moedermelk is de meest ideale voeding voor een baby en het zou fijn zijn als je het het nog even vol kan houden. De antistoffen die in jouw melk zitten krijgt hij door geen enkel ander voedingsmiddel binnen. De antistoffen in de moedermelk beschermen je kindje tegen allerlei ziektes en zorgen voor zijn immuniteit op dit moment.

Wat zou kunnen helpen is om je baby na de BV nog een poos rechtop te houden, zodat de voeding goed kan zakken.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hij spuugt soms al als hij nog ligt maar hij lijkt er geen last van te hebben...maar het zou best kunnen dat hij teveel drinkt inderdaad. het ligt dus niet aan mijn melk? want ik wil het echt zo lang mogelijk blijven geven!

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Het ligt echt niet aan jouw melk! Die maakt jouw lichaam speciaal voor jouw zoontje en is het beste wat je hem kunt geven! Echt waar!

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ok dank je wel :D dan gaan we daar nog lekker lang (hoop ik!) mee door!

Deel Deze Pagina