1 van je grootste nachtmerries

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Gisteren had mijn zoon met zijn zwemles (zelfredzaamheid in het water) zijn afzwemmen. Veel ouders, broertjes, zusjes, opa's en oma's die kwamen kijken van al die kinderen, een drukte van jewelste!

Zoon zat op de rand van het zwembad in het diepe gedeelte aan het einde en juf was 1 voor 1 de kinderen aan het helpen en op een onbewaakt ogenblik verloor mijn zoon zijn evenwicht en viel eraf en koppie onder. Niemand die het opmerkte! ( paar ouders stonden aan de andere kant en vele zaten nog allemaal op hun stoel) en Ik, ik had een gillende dochter op mijn arm die om haar broer riep en ik net terug bracht naar haar vader.

Ik werd terug geroepen met de woorden "kom snel! Je zoon is bijna verdronken!" Ben als een bezetene terug gerend en zag hem gelukkig hevig hoestend en proestend in de armen van de badjuf.
    Een moeder had keihard help geroepen en de naam van mijn zoon geroepen en een andere moeder heeft hem samen met de zwem juf onder water weggetrokken.

Mijn zoon zat precies op het verkeerde plekje zodat toen hij viel het zicht ontnomen werd door de andere kindjes en niemand in eerste instantie door had dat onze zoon niet meer netjes op de kant zat.

Gelukkig heeft zoon er behalve dan de nachtmerries en er danig van onder de indruk zijn er niets aan over gehouden maar jeetje deze mama heeft er echt weer grijze haren bij.

Vandaag ook opgebeld door de zwem juf en besproken hoe we dit kunnen "voorkomen" vanaf nu blijft er 1 ouder erbij in het water om op de rest te letten en bij afzwemmen een extra gediplomeerde kracht erbij.
    Uiteindelijk eind goed al goed maar deze mama heeft nog steeds de bibbers.

Wat ik met dit verhaal wil geen idee, ik denk het zelf van mij afschrijven en even mijn hart luchten.
    Wij zijn ook niet boos op de juf en nemen haar ook niets kwalijk. De juf zichzelf des te meer en heb ook gezegd dat dit niet hoeft. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje en helaas zat mijn zoon gister letterlijk en figuurlijk in het verdomhoekje waar niemand hem zag.

2. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Misschien snap ik het niet goed, maar hij moest toch afzwemmen? Dan kan hij toch zwemmen?

Ik bedoel het zeker niet rot, maar ik snap het niet echt.

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh man, wat een schrik! :$. Zie het gewoon helemaal voor me. Brrrr.....je moet er niet aan denken.

Gelukkig is het goed afgelopen! Hoewel de schrik er nog even goed in zit voorlopig. Fijn ook dat je het voorval nog even hebt besproken met de juf, en dat ze nu daadwerkelijk actie ondernemen om te voorkomen dat het nogmaals gebeurt. En fijn dat je het hier deelt!

Sterkte met het verwerken!

4. fafa

fafa Niet meer actief

afzwemmen voor zelfredzaamheid in het water, en dan bijna verdrinken? Ehhhh... dat lijkt me dus niet echt zelfredzaam. Of snap ik het nou verkeerd?

5. wachtend

Het is geen A,B,C afzwemmen maar zelfredzaamheid in het water, dus leren om op de kant te komen, onder een mag door zwemmen, je drijvend houden met hulpmiddelen etc.
    Na elke 13 weken krijgt sowieso elk kind een diploma omdat ze stuk voor stuk op hun eigen manier hun best doen.

Alleen waar zoon erin viel is het 1.40 meter en nergens geen houvast. En ze hadden net de bandjes af moeten doen omdat ze onder een mat door moesten gaan zwemmen.

Heel veel ongelukkige samenlopen van omstandigheden.

6. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ah zo! Ik zie nu ook dat hij van 2012 is.

Nou zeg, wat een schrik! Gelukkig is alles goed afgelopen.

7. wachtend

Ja juf zei al juist bij jouw zoon die juist zijn angsten in het water was overwinnen! Ze zei meteen van alle kinderen die veel meer zelfredzaam zijn moest het juist hem overkomen.
    Mijn zoon is heel bang om onder water te gaan en de controle te verliezen dus ze heeft ook meteen gezegd dat we weer van voren af aan beginnen hem weer langzaam vertrouwd te maken met het water.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wat een verschrikking! !! Ppfff hoe kan dat dan toch gebeuren ppffff. Wat een nachtmerrie.

Hopelijk doen ze nu ook wat met hun voornemens. Misschien ook de groep te groot omdat je (en de rest) hem niet kon zien.

Knap van de andere moeder om hem te zien tijdens die drukte

9. wachtend

Ja dat zei ik dus ook tegen de juf zeker als de kinderen in het diepe gaan wil ik iemand erbij hebben die op de andere kinderen let en tijdens afzwemmen (is een ander gedeelte van het zwembad) wil ik er een gediplomeerd persoon bij die op de rest van de kinderen let. Meteen werden deze acties ook overgenomen.

Die moeder heb ik wel 100x bedankt als zij daar niet juist had gestaan en had gegild dan had het wellicht anders afgelopen daar moet ik helemaal niet aan denken!

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Oh wat een schrik. Dit is ook één van m'n grootste angsten en zit echt met samengeknepen billen van achter het glas te kijken, ben ook blij dat man 9 van de 10 keer man met zoontje naar zwemles gaat :)

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat een schrik zeg!

Hier blijft (verplicht) 1 van de ouders aanwezig bij de zwemles. Zodat de zwemjuf nooit alleen is met 6 kinderen in het water. Ook om te helpen met plassen etc. maar voorop staat veiligheid.
    We rouleren dit met de ouders onderling. Nou ja.. Rouleren.. Eigenlijk zit ik er altijd maar dat is een ander verhaal.

Hopelijk is je zoon zelf ook van de schrik bekomen!

12. wachtend

Hier zitten tijdens de lessen ook iedereen op het bankje bij het bad zelf. Alleen tijdens afzwemmen zaten we in het andere bad en was de afstand vele malen groter.

Gelukkig waren er nog ouders aan het rondlopen en ook foto's aan het maken (al kijk je dan ook niet echt naar andere kinderen) en ik sta er altijd bij alleen nu was dochter op mijn arm en die ging gillen om had grote broer en zich proberen los te wurmen dus die bracht ik terug naar mijn man. Zoon zat toen nog op de kant te wachten. Alleen zoon begon naar eigen zeggen met zijn benen te zwaaien en toen viel ie dus in het water.

Nooit loop ik weg en nu moest ik even en gebeurde dit!!

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als het om die lessen/afzwemmen gaat zouden kinderen dan toch ook niet op zo'n diep stuk op de rand moeten mogen zitten... zo zie je maar dat je soms het gevaar niet ziet terwijl het er wel is.

Wat erg zeg voor jullie allemaal... gelukkig is het goed afgelopen! En fijn dat de zwemjuf actie heeft ondernomen ter verbetering. Top.

14. wachtend

Ja inderdaad een ongeluk zit in een heel klein hoekje!

En wij zijn ook blij dat de juf meteen de nodige maatregelen heeft genomen om dit vooral te voorkomen!

Zoon heb ik er vandaag nog niet over gehoord (gisteren wel meerdere keren) maar hij zoekt wel wat meer geborgenheid als in het licht mag niet meer uit in zijn kamer en dat ik weg moest bij school vond hij weer niet leuk maar verder gelukkig geen nare dingen.

Deel Deze Pagina