De titel zegt het al...mijn zoontje (bijna 13 maanden heeft steeds verhoging de laatste weken. Het gaat nu al bijna 3-4 weken zo. Als ik hem in bad ga doen neem ik zn temp. dus maar op de laatste tijd...en die zit steeds rond de 38 (37.9/38.0/38.1) Dit is echt alleen 's avonds...over dag is het 36.7 meestal. Hij is gewoon actief en vrolijk...is wel bezig met kiesjes krijgen maar trekt ook steeds aan zijn oren. Nou is het wel zo dat hij dat doet als ie ook echt die dag last heeft van zn kiezen. Vandaag had ie 4 heeeeeeeeeeeeeerlijke zure luiers...heeft ie heel vele gekwijld (en zelf een klein beetje gespuugd) en de halve dag met zn handen in zn mond gelopen. Maar dus ook aan zn oren getrokken. Hij vindt het ook echt vreselijk als ik zn oren afdroog...net alsof het een beetje gevoelig is. Hij huilt niet extra ofzo (jaa...als hij zo;n pijnaanval heeft en met zn vuisten in zn mond zit) Zou dit dus allemaal toe te schrijven zijn aan zijn kiesjes...of moet ik toch naar de HA.? Hij eet en drinkt verder gewoon zoals altijd...errrug goed! En zn eerste kiesje was overigens 6-6 door...sindsdien heeft ie ook continu van die vieze luiers...we zijn nu op de 4e kies aan het wachten...hij zat echt te prikken vandaag..hele dikke, rode kaak.
Ik zou voor de zekerheid toch een naar de huisarts gaan, kan die even in zijn oortjes kijken. Liever een keer te vaak, dan een keer te weinig, toch? Succes ermee!
Ik zou zelf niet naar de huisarts gaan, want het is duidelijk dat het z`n kiezen zijn. De huisarts kan er ook niets aan doen, hoop voor je zoontje dat ze snel door zijn. En voor jou ook, zo sneu he?! Overigens is het normaal dat de temperatuur `s avonds oploopt. Rond de 38 graden is ook helemaal niet schokkend qua temperatuur.
Mijn zoontje heeft het ook een paar weken gehad. Dan weer een paar dagen niet dan weer wel. Hij kreeg toen 2 boventanden en had een lichte oorontsteking (wat te maken kon hebben met de tanden volgens de HA). Aaron had toen ook zure luiers, kwijlen als een gek en af en toe aan zijn oortje trekken. En inderdaad 's avonds had hij opeens 38.0. Het is misschien een combinatie van. Ik ben voor de zekerheid naar de HA geweest en die zei dat het zo licht was aan zijn oortjes qua irritatie/ontsteking dat ze er geen AB voor uitschreef. Je kunt het natuurlijk altijd laten controleren zodat je het zeker weet, maar hier lag het dus echt aan de tanden!
ik zou ook denken dat het aan de tanden ligt, het werkt allemaal door. Onze dochter heeft trouwens nu s avonds ook wat 'verhoging' hoewel ik dat nog niet eens zo noem, zolang ze niet echt de 38 in gaat... Ze is gewoon wat warmer, maar met dit weer heeft ze ook wat meer moeite om haar warmte kwijt te kunnen. Bij twijfel kun je altijd de huisarts even de oortjes laten checken.
Denk dat ik het dan nog maar even aankijk...mocht vandaag niet eens aan zn mond komen...dus denk dat die ene kies echt op springen staat. Als die er dan is en de (idd lichte) verhoging is nog niet weg...dan kijk ik wel. Het is ook niet zo dat ie heel de dag van pijn aan zn oren zit. Thnx ladies!
Hier ook een periode gehad. Vooral met het warme weer. 's Avonds verhoging en overdag gewone temp. De spieren produceren ook veel warmte, vooral bij een bewegelijk kind zul je een temp stijging zien. Met deze warme weken wordt het lichaam minder snel afgekoeld. En daar dan nog kiesjes bij.....Bij kiezen was hier de temp zelfs wel 39.. Ik zou niet meer tempen. Je maakt zo jezelf gek. Pas tempen als je denkt dat er echt iets is, als je kindje dus sloom wordt, veel huilt of hoe dan ook anders is dan anders.
ik merk wel aan Kirsten dat ze eind van de middag en savonds wat warmer aan voelt, het zal wss wel met de warmte te maken hebben.
Heel herkenbaar. Thijs heeft al zeker 1 maand verhoging/lichte koorts. Ben al bi de HA geweest, maar deze kon niks vinden. Er zitten nog 2 kiezen en 2 hoektanden aan te komen. Kinderen kunnen erg lang last hebben van die tanden/kiezen (waarom worden ze niet met compleet gebit geboren?).
Maar dat wil niet zeggen dat het schokkend is . Ik vind zelf dit stukje wat ik tegenkwam wel duidelijk: http://www.damzicht.net/koorts%20kinderen.pdf ---> overigens: Koorts = Verhoging van de temperatuur. Klaar. Maar veel huisartsen maken dus tóch een verschil tussen koorts en verhoging, om een extra gradatie te hebben. Waarbij koorts tot 38,5 vaak niet als zorgwekkend gezien wordt (mits het kind niet jonger is dan 4 maanden) .
Mijn beide zonen hebben 's avonds ook altijd licht verhoging. Maar niet ziek of zo, is gewoon moeheid.
Eva had 's ochtends altijd rond de 36,5 en 's avonds 38 terwijl ze niet ziek was (een keer toen ze ziek was geweest nog een paar dagen langer getemperatuurd). Hier kwam/komt het waarschijnlijk door het druk doen 's avonds