Moet ik me zorgen maken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boefjesmamma, Jul 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron is de afgelopen 2 avonden nogal 'dwars' geweest met willen slapen. We hebben hem gewoon op de normale manier en op het normale tijdstip in bed gelegd, maar ging uiteindelijk pas om 22.30/23.00 slapen. 's Nachts wordt hij opeens ook helemaal overstuur wakker rond 3.00. Nou prima dacht ik. Zal wel weer een sprongetje zijn of weer tanden.
    Maar vandaag is hij zo rustig en suf. Hij hangt echt bij me met zijn hoofdje tegen mijn schouder. En dan makkelijk een kwartier. Normaal zit hij nog geen minuut rustig bij me. Laat staan dat hij zo tegen me aan kruipt. Hij hangt eigenlijk maar wat rond, speelt en beweegt veel minder en kletsen al helemaal niet.
    Eten en drinken gaat wel redelijk, maar wel langzaam. Hij zit alleen maar suf voor zich uit te kijken en lijkt met tegenzin te eten. Hij heeft geen koorts ofzo, maar ik maak me toch zorgen omdat ik mijn mannetje zo helemaal niet ken :)

Is het herkenbaar of kan iemand me gerust stellen? Zou het van de moeheid komen? Voel me zo'n doos nu :)

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt als ie zo anders is dan anders. T is wel een goed teken dat hij eet en drinkt en geen koorts heeft. Reageert hij wel alert als je bijv. zijn naam roept oid,? Iets waarvan hij anders wel meteen kijkt? Muziekje, klappen etc?

Ik zou even de HAP bellen, dan kunnen ze je e.e.a. vragen en inschatten of je even naar de dokter moet met hem. Misschien is t een combi van t warme weer en t slechte slapen (wat niet vreemd is als ik lees hoe laat hij slaapt) en is het morgen een stuk beter als hij vannacht wel goed slaapt.

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Onze dochter is alleen zo als ze niet lekker is. Zoals je beschrijft zit hij inderdaad niet helemaal lekker in zijn velletje en zit er misschien wel iets aan te komen. Ik zou vannacht even afwachten en morgen je ha bellen als er niets verandert is. Jij kent je kind het beste en als je het niet vertrouwd moet je bellen.

Hopelijk is hij snel zichzelf weer.

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn HA zei altijd, koorts enzo is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat je kindje nog alert is en vrolijk. Ik zou dus in ieder geval morgen even bellen!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    inderdaad, dat zeggen ze bij mij ook. Daarom zou ik nu al ff bellen naar de hap, daar zijn ze voor en dan maak je je misschien ook wat minder ongerust.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou ook de HA even bellen, je hebt niet voor niks je moedergevoel. Beterschap met hem.

Liefs Huismus

7. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Hij was wel gewoon alert en zo nu en dan ging hij ook wel wat rondkruipen en langs dingen lopen. Begin van de avond ben ik met hem en de hond nog even buiten naar het grasveld gegaan en toen leefde hij helemaal op: lachen, kletsen, rondkruipen, losstaan....noem maar op.
    Vanavond is hij om 21.00 gaan slapen (hij had nog een middagdut gedaan tot 17.15 dus eerder had sowieso geen zin). Dus hopelijk vanavond/vannacht even een goede nacht.
    Als hij morgen nog zo is, ga ik de HA bellen. Manlief vindt trouwens dat ik me druk maak om niks en dat Aaron gewoon moe was van die 2 slechte nachten.

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    ooowwww, dat klinkt een stuk alerter dan je eerste berichtje, toch? Dan zal t idd wel de warmte + weinig slaap zijn hoop ik.

9. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Ja na zijn 2e dutje was hij een stuk levendiger. Dus hopelijk inderdaad van de moeheid.
    Bedankt voor het meedenken meiden! :)

Share This Page