Welke aankleding op peuterkamer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pink150, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Hoi,

Maandag halen wij de bedbank (bopita belle) voor onze dochter op!
    Op haar kamer staat dan alleen de kledingkast en dit grote bed, wat hebben jullie nog meer op kamer staan aan evt, speelgoed, tafeltje met stoeltje??..
    Zelf zat ik te denken aan een laag meubel voor boekjes maar ik kom niet verder....kleuren doen we maar niet..voor het geval dat het dure pipbehang onder zit ;)

Dus mijn vraag wat hebben jullie aan speelgoed op de slaapkamer van jullie kleintje en waar zit/staat het op of in!!
    Alvast bedankt dan kunnen we volgende week het afmaken hihi
    xxx pink

2. adi

adi Niet meer actief

Het is afhankelijk van de functie van de kamer. Gaat je dochter werkelijk spelen op haar kamer, of doet ze dat beneden?

Hier spelen ze altijd beneden, maar op de meidenkamers hebben we naast het bed en de kast nog een leuk opbergkastje staan, een schommelstoel, een speelgoedton, en een paar grote knuffels op de grond. Dan leuke schilderijtjes aan de meur e.d.

Maar als ze later wel op hun kamer gaan spelen komt er een tafel/stoel en echt speelgoed.

3. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!

De functie van het kamertje zal nog niet het echte spelen zijn, dit doet ze inderdaad beneden.
    We zaten meer te denken aan het idee, dat als ze in de ochtend wakker is dat ze bv. een boekje pakt en een beetje plaatjes kijkt..dat ze een beetje kan rommelen.
    Ook als ik boven ben met de was, stofzuigen etc dat ze lekker wat op haar kamertje kan doen.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij ons heeft de kamer als functie slapen. er staat dus niet veel op. er staat in krat met een paar speelgoedjes voor als we moeten aankleden dan speelt hij aan de rand van het bed als ik hem aankleed, of als ik boven bezig moet.maar meestal vind hij de wasmachine leegtrekken veel leuker dan.er staat ook geen commode op vanwege het klimmen en de kledingkast staat bij zijn zus , dan hoef ik die niet elke dag helemaal terug in te ruimen.verder heb ik posters aan de muur gehangen met behangplaksel. en 2 plankjes zo hoog dat hij er nog lang niet bij kan boven zijn bed voor wat knuffels en boekjes en een wekker met een lampje erin.

spelen doen we hoofdzakelijk beneden.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier is de slaapkamer om te slapen en ze heeft een speelkamer om te spelen ( hoewel ze ook veel beneden speelt want dat is veel gezelliger voor ons allemaal)
    Op haar slaapkamer staat een bed, een kleding kast, een kaptafel en een een barok stoeltje.
    aan de wand hangt een rek met drie planken en daarop staan boven in twee oude antieke porseleinen engelse poppen, op de middelste plank staat het thee serviesje van blond en op de onderste plank liggen wat boekjes.

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier is de kamer ook om te slapen, speelgoed staat op een andere kamer. Hij is meestal met wat anders bezig als ik boven schoonmaak, of hij helpt mee. Hier staat een bed, kast, commode, schilderijtjes, posters en planken aan de muur, leuke kleden en wat knuffels.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Hier is een slaapkamer als kamer voor de kinderen ingericht. Dus een plek waar ze zich kunnen terugtrekken.

Ik heb naast een bed een grote kist met speelgoed er in en twee hele lange planken voor boeken en poppenhuizen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje mag spelen op zijn kamer (en doet dit vooral voordat hij gaat slapen en in de ochtend als hij wakker wordt). Op zijn kamer heeft hij:
    - knuffels
    - boekjes
    - een speelstuur
    - duplo (een beetje)
    - blokken (mini blokkendoos)
    - een houtentrein (met blokjes)
    - een magic tekenbord
    - puzzels
    Geen kleurpotloden of stiften!

Meubels:
    - bed (ook Bopita, leuk spul!)
    - speelgoedkist met naam
    - Expedit boekenkast
    - plank
    - ladenkast
    - inbouwkast
    - tafeltje met twee stoeltjes
    Zoonlief kan overal bij dus we hebben alles wat stuk kan of gevaarlijk is weg gehaald.

Deel Deze Pagina