Wat te doen? *dochterlief slaapt zo slecht 's nachts*

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi dames,

Ik weet dat er veel mama's zijn die een kleintje hebben dat 's nachts niet goed wil slapen. Of niet goed kan slapen. Daar voeg ik mij nu aan toe...
    Dochtertje wil heel vaak haar speentje, of iets anders. Ik weet het niet zo goed. Uit wanhoop hebben we 2 x nachtvoeding gegeven, toen sliep ze opeens wel urenlang door. Kan het zijn dat ze, ondanks alle bijvoedingen + bambix papfles, niet genoeg te eten krijgt?? Waar kan het nog meer aan liggen? Bij de oma's slaapt ze werkelijk waar als een roos.....fijn voor hen maar erg frusterend voor ons.

Wat denken jullie, misschien de nachtvoeding weer standaard inbouwen? Daar heb ik eigenlijk weinig zin in om eerlijk te zijn.

Ze is verder overdag heel vrolijk hoor, 't is een schat. Maar ik ben benieuwd wat we hiermee aankunnen, vooral voor mij is het erg vermoeiend. Ik ben een erg slechte slaper namelijk. De appel valt niet ver van de boom. :)

Ik begrijp dat dit gewoon een fase kan zijn, maar toch hoop ik dat jullie praktische tips voor me hebben. Iets dat jullie zelf hebben toegepast op jullie kleintje en VOILA, hij/zij sliep aan 1 stuk door.
    Ik ben erg benieuwd en hoor het heel graag, want we worden er af en toe nogal moedeloos van. Het is heel vervelend om het gevoel te hebben dat je het als ouder niet goed doet, en ook niet weet hoe je het dan wel moet doen!

X

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hier een mannetje van 2 wat nog steeds niet doorslaapt 's nachts, wil je niet ontmoedigen hoor.

Maar als je kindje bij oma wel goed slaapt, kan je misschien eens kijken hoe het bedje staat. Het schijnt dat kindjes beter slapen met het hoofd naar het noorden (klinkt wel wat zweverig hè). Maar wel het proberen waard.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier slaapt ze ook niet door, maar ze is wel tevreden en actief etc, dus geen probleem lijkt me?

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Sprong?
    Hier periodes dat ze niet doorslaapt. En dat is eigenlijk altijd als ze in een mentale sprong zit. (zie het boek: oei, ik groei)

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is bijna even oud en slaapt ook nog lang niet door hoor.
    Het is vrij normaal dat ze op deze leeftijd nog 2x per nacht komen.

Omdat mijn mannetje niets anders wil eten dan borstvoeding, krijgt hij nog 2 voedingen 's nachts. Het is niet fijn, maar het is niet anders.

Wat misschien helpt, een doek doen aan de speen, zodat ze hem zelf terug kan vinden in de nacht. En verder gewoon accepteren. Dan wordt het echt minder erg.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Idd, acceptatie. Het is heel normaal. Hier ook 2 kids die met 2 jaar gingen doorslapen en ben benieuwd wat de jongste gaat doen.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon niet te veel bij nadenken. Hier een meisje dat ook nog niet doorslaapt, ze heeft het wel een periode gedaan, maar nu komt ze standaard weer voor een nachtvoeding en soms zelfs voor 2.

Als ze na de nachtvoeding weer doorslaapt, denk ik echt dat het honger is. Ik zou die voeding gewoon weer geven, meer kans dat jullie allemaal goed slapen daarna. Gebroken nachten zijn zwaar, maar het hoort er nou eenmaal bij. Zolang ze niet 10 keer per nacht wakker wordt en het overdag goed gaat en ze zich goed ontwikkeld, lijkt het me ook geen probleem.

Ik weet niet of je bv of fv geeft? Ik was ook altijd een slechte slaper, kwam moeilijk in slaap, etc. Tot de geboorte van dochter en dus de bvperiode. Na een nachtvoeding val ik standaard weer als een blok in slaap. Ik ben er echt beter door gaan slapen.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mijn meisje slaapt door sinds ze 4,5 maanden was. Maar eens in de zoveel weken komen er 2 à 3 nachten waarbij ze klaarwakker is en eten wilt. Zodra ze een flesje heeft gehad slaapt ze weer verder tot de tijd waarop ze normaal wakker wordt. Ik denk dat het dan een groeispurt is omdat ze die dagen ook overdag meer/langer slaapt.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier een dochter van 2 die ook nog niet doorslaapt. .En wel iedere nacht tussen papa en mama in kruipt op bed. Ach ja, go with the flow, voor ze 18 zijn.. ;)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    M'n oudste wordt ook vaak nog wakker s nachts. Jongste een paar keer per nacht dus ze houden me hier ook wel bezig ;)
    Gaat ooit wel eens over.

Deel Deze Pagina