Zoontje te zwaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kylie1986, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar hij groeit ook in de lengte zie ik. Dan is het ook best logisch dat hij aan komt. Mijn zoontje is pas 3 maanden en weegt 6200 kg bij 64,5 cm en ik denk ook weleens, als dat zo door gaat.... Maar ik denk dat het vanzelf wel een keer langzamer zal gaan. Of miss gaat jouw kindje ineens in lengte omhoog en blijft het gewicht de volgende keer gelijk. Dan is het vergelijk weer heel anders!

Ik zou me geen zorgen maken.

2. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Aan de ene kant denk ik ook..ach komt wel goed, maar toch.
    Man heeft een neefje die op deze leeftijd ook ruim 8kg was en die is nu slank met 5/6 jaar. Maar hij heeft ook een neefje (nu kreeg die echt te veel eten), die is nu 4 jaar of zo, maar die komt vanwege zijn gewicht niet mee met leeftijdgenoten en zo, zo sneu!
    Maar wordt ook gezegd dat je niet teveel naar familie kan/moet kijken.
    Maar CB heeft teruggebeld, eigenlijk wilde ze pas met 6 mnd verwijzing geven, omdat hij uiteindelijk meer groente gaat eten en daar in verhouding minder kcal in zitten dan in fv.
    Maar nu afgesproken om met 5 mnd nog even langs te gaan en dan kijken hoe en wat.
    Ze had het wel over een onderzoek naar rijstebloem, dat dat niets te maken schijnt te hebben met doorslapen (niet dat wij het om die reden geven). Maar gaan dus proberen hoe het gaat zonder rb, mits hij dan niet eerder komt voor voeding,..

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat zou al een goeie zijn als die rijstebloem er af kan. Ik had mezelf al voorgenomen dat niet te gaan geven omdat ik hoor dat er veel suikers in zitten.

Verder kan je er niet veel aan doen denk ik....

4. Kylie1986

De meningen blijken er over te verschillen..KA's zeggen dat er vrijwel niet veel extra's in zit maar alleen meer verzadigd.. Maar als hij wel meer voeding vraagt gaat de rb er wel weer bij in laatste fles (net als hij nu krijgt), want anders heeft het nog geen zin.
    Hij heeft de eerste 5 weken ong. bv gekregen, had voldoende voeding, hij leek tevreden maar het echte aankomen kwam van fv..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat het meer verzadigt, lijkt mij vreemd, aangezien rijstebloem in de maag direct weer vloeibaar wordt, (ik bedoel: het bindende effect van rijstebloem gaat in de maag direct weer teniet en dus wordt de pap daar direct weer gewoon melk).
    Dus wat het nut van rijstebloem is, is mij altijd volledig ontgaan. Lekker mee stoppen dus, tenzij hij idd dan weer meer voeding gaat vragen.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Vandaag werd mij op het CB afgeraden rijstebloem te gaan geven omdat mijn zoontje prima groeit en dit dus niet nodig heeft. Onnodige calorieen noemde de dame in kwestie ze.
    Nou was ik het ook niet van plan, zoontje heeft het niet nodig. Maar het kwam even ter sprake.
    Zoontje is 67 cm en 7,5 kg.

7. Kylie1986

Bij jens hebben we t eerder gedaan omdat ik m niet onder een liter voeding kreeg vandaar

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ik bedoel ook niet dat je het niet moet doen, maar meer dat er eerder gezegd werd dat er vrijwel niets extra's in zit.
    Nou is het CB voor mij ook geen heilige waarheid hoor ;)
    Maar wilde dit gewoon even delen.

Volgt je zoontje wel zijn eigen curve of maakt hij steeds extreme sprongetjes naar boven? Als hij zijn eigen (hogere) curve volgt is er m.i. niet veel aan de hand.
    Vrienden hebben een zwaar dochtertje en zij kreeg tot 6 mnd enkel BV. Ze was toen ook al 9kg bij 67cm.

9. Kylie1986

Zo bedoelde ik t ook niet hoor ;)

Hij volgt wel zn eigen lijn maar zou wat minder gestaag moeten gaan.. Zal zo als ik achter pc zit ff zn grafief posten

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wat een scheetje en zo te zien leeft ze net als Kinley (en trouwens Kylian ook) op grote voet.

Kinley heeft nu al maatje 27 en Kylian baggert op 32 rond

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Als ik zie hoe hij in de lengte ook groeit, zou ik me om het gewicht geen zorgen maken. Ons meisje is in de eerste 4 maanden 4,5 kg gegroeid. Ze ging van -2 naar bovengemiddeld in die tijd. Na 6 maanden ging ze minder hard groeien qua gewicht. Ze was stevig toen, onze buddhababy :D.

Maar goed, niets aan de hand dus hier, een inhaalslag.

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#32 Biancamv2, 8 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2012
    @ Pluk, ja klopt ze heeft maat 24 nu(voeten zijn 15,3 cm lang) en Mika maat 36.(aug 5 geworden) maar vind het in proportie :),hebben ze van mij en hun vader.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier ook hoor ik met mijn maatje 41 en papa met zijn maatje 46/47 had echt niet verwacht dat ze kleine voeten zouden hebben :D

Baal soms wel van de opmerkingen/vragen of ze niet op school hoort te zitten ;) eeeeh neeee ze is net 3

Deel Deze Pagina