zoontje van 1,5 week poept harde keutels

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door LydiaRichie, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LydiaRichie

5 feb 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ons zoontje van 1,5 week poept al 1 week (direct na meconium) keutels. We hebben al olijfolie in zijn flesjes geprobeerd (op advies van kraamverzorgster en verloskundige) en zijn daarna overgestapt op Nestlé Groeie start omdat daar de ontlasting zachter van zou worden volgens de kraamverzogster (hiervoor hadden we kruidvat gewone voeding). De nestlé groeie start gebruiken we nu 3 dagen en nog steeds poept hij harde keutels en hij heeft er ook last van om ze uit te poepen.
    Hoe lang moet je een voeding proberen voor we verandering zouden moeten zien? Of is het beter over te gaan op andere voeding en zo ja welke kan ik dan het beste gebruiken. Bij ons vorige zoontje was ik erg tevreden over het kruidvat eigen merk. Hebben ze daar ook een variant van waarvan de ontlasting zachter wordt en zo ja welke is dat en kan ik deze gewoon gaan gebruiken?

Alvast bedankt voor uw reactie.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Vervelend dat je zoontje last heeft van harde ontlasting en dat de voeding die je nu geeft niet zo goed helpt. Ik denk dat je zoontje baat zou kunnen hebben bij de Friso Comfort. Hiervan wordt de ontlasting zachter. Je mag hier prima naar overstappen. Je mag de oude voeding hier even mee mengen (een dag of 2) voor de overgang, maar je zou ook in 1 keer over mogen stappen als je geen oude voeding meer hebt.

De Friso Comfort is een iets dikkere voeding, het zou kunnen dat je maatje grotere speen nodig hebt. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina