Beste voedingsdeskundige, Mijn zoontje kreeg tot gister 7x 115 cc melk per dag. Vanaf vandaag zijn we (op advies van het consultatie bureau) overgegaan op 135cc melk per fles. Tijdens het gesprek met het consultatiebureau heb ik ook nagevraagd of het klopt dat hij dan 1 fles minder krijgt per dag en hun hebben dit toen bevestigd. We hebben het toen niet over gehad hoeveel voedingen ik al gaf. Echter lees ik nu op het pak voeding dat toen hij 105 cc voeding kreeg hij 6 flessen per dag had gemoeten en nu hij 135 cc krijgt hij er 5 dient te krijgen. Geef ik nu een fles teveel? Alvast bedankt voor uw reactie!
Hoi! Je geeft inderdaad best veel melk. Als je 6 voedingen van 135 ml geeft, kom je uit op 945 ml voeding per dag. Wanneer je zoontje al zwaarder is dan 5 kg, dan mag je zo'n hoeveelheid geven. 1 liter flesvoeding per dag is wel het maximum totdat hij 6 maanden oud is. Hoe zwaar is je zoontje nu? Groetjes Linda
Beste Linda, Brett woog dinsdag 4050 gram en hij is 55 cm lang. Moet ik nu minder voedingen gaan geven? Hij drinkt wel zijn flessen leeg en dat terwijl hij in het begin (tot 80cc) heel veel moeite had zijn fles leeg te drinken en binnen te houden. we hebben het toen heel langzaam op moeten bouwen. Maar ik wil hem natuurlijk ook niet overvoeden.
Wat ik trouwens vergeet te melden (weet niet of het van belang is) Is dat hij 1 scheptje nutriton in zijn fles krijgt tegen het spugen. Gemiddeld drinkt hij zijn fles in 10 minuten leeg, dit is behoorlijk rap natuurlijk. Op zijn fles (tommee Tipee ) zit nu speen 2 ivm de nutriton op advies van het cb. moet ik misschien ook terug gaan naar speen 1 om hem langer over zijn voeding te laten doen? Ik denk dat trouwens wel dat hij zijn flessen niet meer leegdrink omdat hij in slaap valt tijdens de fles.
Hoi, Tussen de 4-5 kg is het advies maximaal 825 ml per 24 uur te geven, 5 flessen van 165 ml. Wanneer je nog 6 voedingen geeft kun je maximaal 135 ml per keer geven. Dat is voor 4-5 weken oud al vrij veel. Liever nog niet meer geven. Groetjes Angelique