Zoontje van 1, eet ledikant op, hellup!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fontana, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Goedemorgen,

    Mijn kleine Sem is s'morgens ontzettend vroeg wakker, zo rond half 6. Ik laat hem dan liggen tot het half 7 is. Dit weet hij en dan gaat hij of weer slapen of hij gaat lekker spelen. Maar nu zag ik gister ineens allemaal witte spikkeltjes in zijn mondje.. huh? waar komt dat nou vandaan.. Zie ik dat meneer zijn hele ledikant zit af te kluiven! :$
    Hij heeft 2 ondertanden en daarmee schraapt hij de verf van zijn ledikant, overal zitten al bruine strepen omdat de verf eraf is.

    Wat kan ik hieraan doen.. is dit heel gevaarlijk? moet ik naar de huisarts?
    vind t doodeng.

    alvast bedankt.
     
  2. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Het bedje moet geverfd zijn met kindvriendelijke verf. Het kan geen kwaad hoor.
     
  3. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    echt niet? nou dat scheelt dan weer.. maar ik wil het hem wel afleren eigenlijk.. want ben er niet zo blij mee.
     
  4. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hihi... Ik moet wel een beetje lachen om je titel. Zie het al voor me!

    Volgens mij verkopen ze bij de Ikea een soort plastic hoesjes die je over de bovenrand van het ledikant kan klemmen (ik kan het op de website niet vinden). Dan kunnen ze daaraan knabbelen in plaats van aan het hout.

    Maar wat Sweetlove al zegt: waarschijnlijk kan het geen kwaad. Het is alleen een beetje zonde van het bedje.
     
  5. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    idd bij ikea verkopen ze speciale plastic hoezen voor op de bovenkant, zitten oop ribbels op speciaal voor het kouwen.
    ik heb ze ook gekocht omdat ik verf miste. zijn 4 euro per stuk geloof ik
     
  6. tulip

    tulip Niet meer actief

    de beste oplossing lijkt mij idd de railsjes van ikea.
     
  7. kim0503

    kim0503 Bekend lid

    10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
  8. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey dames,
    bedankt voor de goede tip!! zal er meteen even eentje bestellen of ik ga ff shoppen bij ikea!
    dank jullie wel.
     
  9. truus1980

    truus1980 VIP lid

    26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
  10. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Erg vervelend ja, dat doet mijn dochter ook.
    Niet bij haar bedje maar in de box en m'n salontafel en tv kast zijn ook al aangevreten... ;)

    Denk niet dat het echt kwaad kan, zeker niet bij een ledikant.
     
  11. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ken het probleem hier niet maar heb best wel moeten lachen om de titel en sommige reacties. Jullie moeten de kinderen ook eens wat te eten geven hahahahaha Zie het al helemaal voor me al het meubilair aangevreten. Als iemand dan vraagt hoe dat komt "oh nee, gewoon heeft mijn zoon/dochter gedaan" haha
     
  12. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    haha tja, meneer krijgt genoeg te eten. Hij is iets van 13 kilo en 82 cm, halve kleuter dus. Sinds hij zijn tanden heeft ontdekt moet alles het ontgelden, hij vreet zelfs in mijn benen. Lekkerding ist ook.
    Die dingen van ikea zijn helaas te dun voor mijn ledikantje, zal die van babyplanet eens bekijken.
    T is ook wat, maar gelukkig ben ik niet de enige met zo'n klein draakje hahaha gelukkig eet ie niet aan mijn meubilair.. maar wat niet is kan nog komen..
     
  13. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief


    hahahaha:D
    Maar Emma die bijt ook wel vaak op dingen die geen speelgoed zijn (nog niet op haar ledikant gelukkig)
     
  14. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ehm, mijn dochter eet de eettafel op.. Met haar eten heeft ze moeite, maar de tafel zit inmiddels onder de krasjes van haar tandjes.
    En ons bedje komt bij vrienden vandaan, was ook 'aangevreten' door hun zoontje. Heb het met babyvriendelijke verf weer een kleurtje gegeven ;)
    Maar ik denk niet dat dat plastic van die bijtrail nou beter is voor je kindje dan het ledikantje zelf..
     
  15. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Tja hier is ook alles lekker. Zo'n beschermstrip kun je kopen, die gaat dan over de bovenste lat (en de rest van het hout blijft dan onbeschermd). Hier zijn de spijlen van het ledikantje ook erg lekker. Net als de rest van alles waar je je tanden in kan zetten: stoelpoten, stenen salontafel, tv kast, eettafel, kozijnen, enz. (Heb mijn konijnen naar buiten gedaan, heb overal knaagsporen. Nu dus toch nog een knaagdiertje:D).
     

Deel Deze Pagina