Mijn dochter Chiara,heeft sinds een aantal dagen hele erge last van harde keutels,die er heel erg moeilijk uit komen,perse perse perse en dan maar 2 a 3 keutels,heel erg zielig. Nou heb ik gelezen op het forum dat rijstenbloem er mee te maken kan hebben! ze krijgt van mij al geen BANAAN, RIJST.Doe door haar avond eten al een klein theelepepltje olijfolie,en s'morgens na haar ontbijt krijgt ze een beetje uitgeperste sinasappel (niets werkt) Maar haar laatste maaltijd is een fles van Nutrilon Goede Nacht. Nou weet ik niet weet iemand of dat ook harde ontlasting veroorzaakt,zit daar rijsetenbloem in? Haar eten schema is zo: 07:00 200ml standaard 2 09:30/10:00 50ml verse sinasappelsap 10:30 fruithapje 13:00 200ml standaard 2 16:30 warme hap+ toetje 20:00 Nutrilon goede nacht Help wat moet ik doen om die ontlasting zachter te maken!! Ik heb van een van die zwangerschapdozen 2 pakjes Nestle pyjama papjes 8granen gekregen,zou dit misschien helpen? zit hier rijstenbloem in? Hoe geef ik dit? ze drinkt uit avent flessen, welke speen moet ik hier voor gebruiken 1/2/3 standen speen,zo ja welke stand? de 3 gaatjes of 4 gaatjes? Sorry voor de zo veel vragen,maar het is zo zielig om haar zo te zien huilen,en het is vandaag wel zo erg dat ik het effe niet meer weet! hoop snel iemands ervaring en raad te horen
Hoi Meid, Ik weet hoe vervelend het is! Ons jongetje had hier ook altijd erg last van. Fruit geven werkt mee aan betere darm werking, maar wat hier erg goed hielp was Kindicol van VSM. Dit helpt de darmen vocht op te nemen... De eerste twee dagen 6x per dag gegeven, daarna gewoon 3x per dag, en nu heeft hij nergens meer last van! Ook doen wij standaard extra water in de fles (op 200ml mag je maximaal 20ml extra water geven). Hopelijk helpt dit! Succes ermee!
Ik mocht bij 4 mnd rijstebloem gebruiken.. Kreeg tevens de opmerking" Als de ontlasting moeilijk gaat, onmiddellijk stoppen ermee" 2 keer gegeven, toen was t al raak.. wat een bende.. ik geef het niet meer.. Nu krijgt Gijs een combi van nestlé bukjespap en bambix groeiontbijt en geen enkel probleem meer met de ontlasting. Als er op de verpakking in de ingrediënten lijst rijstebloem voorkomt, zou ik maar even stoppen ermee en zo de proef op de som nemen..