Hallo meiden, Zoals de titel al zegt: Mijn zoontje wil niet helemaal niet onder een deken slapen. Ook als ik hem een slaapzak aan doe en dan een deken er over heen doe en zijn slaapzak zover mogelijk onder het matras doe lukt het niet. Wie heeft dit probleem ook? En/of heeft er een manier voor gevonden dat ze wel met deken over slapen? Alvast bedankt.
Onze dochter slaapt ook niet onder een deken. Dus gewoon dikke slaapzak en dikke pyama aan, is onze oplossing
Geen oplossing, alleen herkenning. Mag ik vragen waarom je graag een deken wilt gebruiken? Ik heb de instelling: als hij geen deken wil, hoeft hij geen deken. Slaapzak is ook prima. Ik ben dus wel benieuwd wat voor jou een reden is om wel een deken te willen gebruiken.
Nou er is eigenlijk geen reden Ik dacht: als er een gouden tip is, dan kan ik ook hem gewoon eens zonder slaapzak en dan gewoon pyjama aan laten slapen.
Ons zoontje van 2 jaar heeft ook nog nooit onder n deken geslapen. Inderdaad romper, dikke pyama en slaapzak. Prima toch!
Haha, nou ja. Probleem opgelost, zou ik bijna zeggen. Hoewel het me soms wel handig lijkt als hij onder een deken zou slapen, voor het geval ik door de slaapzakken heen ben. Maar gelukkig is dat nooit nodig geweest. Ik zorg er wel voor dat ik slaapzakken altijd gelijk uitwas en niet een paar dagen laat liggen ofzo. Als mijn zoon al slaapt als ik hem op bed leg, dan dek ik hem soms wel toe met een deken trouwens. Da's dan handiger dan proberen een slapend kind in een slaapzak te proppen zonder dat hij wakker wordt. Maar dat doe ik alleen als dat een keer zo uitkomt voor het middagdutje. 's Nachts kies ik toch voor een slaapzak. Zodra hij wakker wordt, is die deken namelijk weg en is hij boos.
zo te lezen heeft iedereen een kindje die nog niet onder een deken slaapt,haha.. Dankjewel in iedergeval. Ik zal even wat meer slaapzakken aan gaan schaffen voor de zekerheid
Die van mij is 2,5 en slaapt ook altijd in zijn slaapzak. Ik vind het zelf wel prima, hoef ik me geen zorgen te maken of hij het koud krijgt. Hij wordt er nu bijna te lang voor, dan komt dat laken en die deken vanzelf wel. Of een dekbedje, dat zal het eerder worden denk ik. Ik heb ook nog geen kussen voor hem. Jullie wel? Is dat nodig en hoe weet je wanneer dat nodig is? Ik heb werkelijk geen idee!! (sorry off topic maar ik dacht nu we het toch over het bed hebben.....)
Hier ook alleen een slaapzak voor onze zoon ( 1,5) Toen onze dochter droog was in de nacht en een groot bed kreeg ging ze uit de slaapzak en gewoon onder een dekbed. Ze was toen 2 jaar en 3 maanden.
Mijn oudste wil ook niet onder de deken liggen en is bijna 2. Heb wel een dekbed liggen en dan wil ik eerdaags gaan proberen. Als hij bij ons in bed ligt dan trekt hij altijd de deken over hem heen dus interesant vind hij het wel. Ik wil nu ergens overstappen omdat de slaapzakken bijna te klein gaan worden.
Onze oudste wilde het ook nooit. Met kleine 2 jaar wilde hij hem wel, maar trapte hem al snel weg. Pas toen hij in een groot bed lag met echte dekbed ging hij er lekker onder liggen. Ook sindsdien is pas de slaapzak eruit.. Lekker laten dus..