hoe nexium afbouwen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linnie83, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    #1 linnie83, 20 feb 2010
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
    Ik moet volgende week beginnen met het afbouwen van nexium. Mijn zoontje krijgt s'morgens en s'avonds een half zakje.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    En hoe hebben jullie dat dan gedaan?
    Stopte jullie eerst in de ochtend of de avond?
    Hoop dat er iemand is die mij kan helpen, want ik weet niet goed hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat hij er zo min mogelijk last van heeft.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    niemand hier ervaring mee??

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heeft de arts er niks over gezegt dan hoe je dat moet doen
    Anders even aan de apotheek vragen of de arts even bellen hoe je het beste kan doen

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou beginnen om te stoppen met de avond. Volwassenen die Nexium slikken, slikken dat meestal 's morgens voor het ontbijt, dat werkt het best.
    Ik neem trouwens aan dat je zoontje reflux heeft?
    Mijn dochtertje krijgt Losec, inprincipe werkt dat hetzelfde, maar mag ik vragen waarom jouw arts voor Nexium heeft gekozen?
    En is dat voorgeschreven door een kinderarts?

Liefs Huismus

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    De KA heeft alleen gezegt dat we moeten afbouwen. Ik begreep eerst de een en dan de andere. Dus eerst bijv s'morgens en dan andehalve week later de avond. Mijn zoontje zou dan zowiezo anderhalve week last krijgen, maar we moesten dan wel doorzetten. Mijn vriend had het anders begrepen en die zei dat we het nog langzamer af moesten bouwen. Eerst om de dag enz.
    Maar ik dacht als dat zo geweest was. Zou hij dat vast wel op papier hebben gezet :D. (het afbouwschema)

@huismus:Mijn zoontje heeft/had ook reflux en we gaan nu proberen af te bouwen of hij zonder kan. Als dit niet lukt zou hij als nog geoppereerd moeten worden.

Wij lopen in Veldhoven in het MMC en daar zit een gespecialeerde kinderarts voor reflux en die heeft goede ervaringen met nexium vandaar dat hij voor nexium heeft gekozen. De motilium hebben we al afgebouwd.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

zou toch maar opnieuw even telefonisch contact opnemen om te vragen wat hij nou bedoeld met afbouwen. Hoe ziet hij het voor zich en wat is het verstandigst.

Ik ben nu ook met afbouwen begonnen. Hij kreeg motulium. Die is nu helemaal weggevallen. Maar hij krijgt nog wel zijn losec.

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    de motilium hebben we net afgebouwd. We moesten om de 2 a3 dagen stoppen met 1x 3ml. HIj kreeg dit 3x per dag.

Jordy is nu 1 1/2 en daarom moeten we kijken of hij zonder medicijnen kan, want als dit nu niet lukt zei de KA dat hij er ook niet meer overheen zal groeien en er dus een operatie nodig is om zijn reflux te verhelpen.

Ik dacht probeer eerst hier te kijken of er mensen zijn die hier ervaring me hebben. Zo niet dan zal ik de KA maandag wel bellen.

8. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    iedereen wel bedankt vooe het meedenken :D

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb net weer NExium afgebouwd bij mijn dochter.
    (voor de derde of 4e keer alweer geloof ik)
    Ik zou eerst de avond eraf laten en dat een week of twee aanhouden.
    Daarna om de dag 's ochtends. Dan twee dagen ertussen en als dat goed gaat gewoon proberen zonder.

Het is een kwestie van proberen.

Succes!

10. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Dank je pinguin.
    De KA zei ook wel dt hij zowiezo wat meer last zal krijgen van maagzuur. Dit zal anderhalve week ongeveer duren.
    Dus we gaan straks wel even door een moeilijke periode. Hopelijk heeft hij niet al te veel last en is hij er snel doorheen

11. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ik ehb de KA gebeld en wordt morgen terug gebeld.
    Maar in het dossier staat dat de nexium binnen 3 weken afgebouwt moet zijn.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dat heeft mijn huisarts ook al wel eens gezegd dat afbouwen zo snel zou kunnen.
    Ik vond dat te snel voor mijn meisje dus heb mijn eigen weg daarin gekozen;)
    Ze is nu een week of twee zonder en dat gaat vooralsnog goed!

13. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ik hoop zo dat Jordy ook zonder kan. Zie zo tegen een operatie op omdaat ik erge slechte ervaringen heb met een ander ziekenhuis. Maar het vertrouwen heb je niet zomaar terug

14. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Sinds een kleine week is hier ook de motulium weg. En je merkt wel dat hij dan meer boert en je hoort het dan omhoog komen. Maar slikt het dus weer door. Echt fijn vind ik het niet. Zal ook eens gaan overleggen met de ka.

15. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Jordy heeft pas medicatie gekregen tot hij 9 bijn 10 maanden was, en nu is hij dus 1 1/2 jaar. Als hij er nu nog last van heeft dan zit er niks anders op dan opereren zei de KA.
    Rond de 1 1/2 jaar is het grootste deel er overheen gegroeid, maar 5 % niet zei de KA en die 5% moet dan geopereerd worden.

Ik heb wel geleerd dat je je gevoel moet volgen. En dat je bijna altijd gelijk heb. ( IS uit ervaring.) Dus als je het niet vertrouw gewoon bellen.

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Onze dochter heeft een tijdje Nexium gekregen. Helaas hielp het niet, althans, ze kreeg er buikpijn van en lag dus nog steeds hele dagen te brullen en het spugen werd er niet minder van (dat schijnt ook niet de bedoeling te zijn heb ik begrepen). Enfin, we hebben de Nexium dus ook weer moeten afbouwen. Dit ging heel snel. We moesten twee dagen lang een halve dosering geven, wij gaven die 's ochtends. Dus 's avonds niet meer. Daarna twee dagen een kwart van de dosering en daarna stoppen. Dit op advies van de kinderarts.

17. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ik heb de KA aan de lijn gehad en ik moet het dus doen zoals ik dacht.
    Eerst de een en na 7 a 10 dagen de ander. Dan na 7 a 10 dagen kan je zien of het zonder lukt.
    Als hij dan nog last heeft krijgt hij weer een ph-metrie.

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Fijn dat t nu duidelijk is!
    Mijn zoontje gebruikt ook Nexium...al heel lang en 2x per dag.
    Afbouwen is hier nog geen sprake van, maar ik heb liever dat hij het nog even slikt dan dat ie zo'n last van maagzuur heeft (vind dat zo zielig!)
    Wie weet in de nabije toekomst.....

Mirre

19. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter is nu ruim en jaar en in april moeten we ook gaan beginnen met afbouwen. Ze krijgt sinds ze 8 weken oud is motilium en losec, nu motilium (4x2ml) en 1x 10 losec. Ook dikken wij nog steeds alles in met nutriton. We merken dat als we dat niet doen ze weer veel meer omhoog krijgt.

Ik denk zelf dat ze er niet overheen gegroeid is en wij houden in ons achterhoofd dat ze geopereerd moet worden, maar hopen nog op een klein wondertje. Onze ka zei ook dat de meeste kindjes er met 1 jaar al overheen gegroeid is, maar dat het soms ook tot 1,5 jaar duurt en idd dat het soms helemaal niet gebeurd. Bij onze dochter is geen ph metrie gemaakt, maar ze heeft een slikfoto gehad. Ben benieuwd of ze die ook nog een keer gaan maken. Ik lees iig even mee, want bij de meeste reflux onderwerpen merk ik wel dat de kindjes er overheen groeien. Duim dus ook dat dat bij mijn dochter nog gaat gebeuren.

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Jordy gebruikte 3x per dag motilium en 2x per dag een half zakje nexium.
    Vandaag kwam er weer alles omhoog, maar dat kan ook komen omdat we de nexium aan het afbouwen zijn.
    Over 3 weken weten we of hij zonder kan of niet. Ik hoop het wel

Deel Deze Pagina