Morgen hebben wij een spannende dag: er wordt als alles goed gaat een cryo teruggeplaatst. Nu zijn wij na 4,5 jaar mm al gezegend met een zoontje. We willen onze omgeving eigenlijk nog niet op de hoogte brengen van dit nieuwe traject, we willen het nog even voor ons zelf houden. Dat betekent dat we ook niet zomaar ons zoontje naar opa en oma e.d. kunnen brengen (tenzij we liegen over wat we gaan doen, maar dat voelt niet fijn). Nu willen we ons zoontje dus meenemen naar de Tp. Wat vinden jullie; kan dat? Evt kan hij ook met papa op de gang wachten maar dan is papa niet bij de Tp. Benieuwd wat jullie vinden!
Hmm nee, ik zou dat niet doen, tenzij het écht niet anders kan. Hier gaat mijn zoon wel mee naar de afspraken als we alleen een echo hebben (en dan wacht hij met papa op de gang), maar bij een TP zou ik dat toch niet willen. Ik wil hem er niet bij hebben, en m'n vriend absoluut wél, dus op de gang wachten is dan geen optie. Bij ons mochten er trouwens uberhaupt geen kinderen in de punctieruimte zijn. De TP's zouden in dezelfde ruimte gedaan worden, dus neem aan dat dat ook niet had gemogen. Succes morgen!
Eeh...nee...dat zou ik echt niet doen. En kan me ook niet voorstellen dat dat is toegestaan... Is zou toch gaan voor een leugentje om eigen bestwil als je het echt niet wilt vertellen..
Bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk. Ik heb net toch maar met een klein leugentje opa en oma als oppas geregeld....
Wij hebben ons zoontje van 10 mnd gewoon meegenomen bij onze cryo tp vorige maand. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen, was geen enkel probleem. Maar dat ligt denk ik ook aan hoe je kleintje is. 10 of 15 mnd is wellicht ook een groot verschil, maar met die leeftijd heb ik geen ervaring . En we stonden na 10 min weer buiten. Bij een punctie zou ik t denk ik niet gedaan hebben, maar bij een (cryo)tp wel dus
Hier bij de tp van mijn 2e zoontje mijn eerste ook meegenomen. Hij was toen 14 maand. En 4 weken terug ook een tp gehad en toen waren mijn beide zoons mee. Waarom zou je het niet doen? De oudste zat bij papa op schoot en de jongste in de buggy. De laboranten vonden het wel leuk. Ze zagen nooit het eindresultaat Gewoon meenemen zeg ik!
Ik heb 2 weken geleden een TP gehad, en wij hadden ons zoontje van 3 jaar ook meegenomen. Hij zat met papa schuin achter mij, dus kon ook niks zien. Ze vroegen toen ook "Is hij ook hier gemaakt?" Haha ja dus...en zij vonden het ook erg leuk om hem te zien! Ik nam m'n zoontje ook mee naar de FM's. Alleen naar de punctie hebben we hem niet meegenomen, toen is hij gezellig een dagje gaan spelen bij z'n vriendinnetje!
Wat grappig om ook de andere reacties nog te lezen en dat iedereen er verschillend over denkt! Ik sta er wel achter dat we nu toch een oppas hebben geregeld en ga het gewoon vanmiddag ook eens in het ziekenhuis bespreken: hoe zien zij het? Wellicht voor een volgende keer handig om te weten (hopelijk is een volgende keer niet nodig )
Bedankt! Werd om 11:10 gebeld dat het ontdooien goed is gegaan (jeetje, wat duurt zo'n ochtend dan lang als je de hele dag met je mobiel in je hand loopt....). Ik vroeg of we eind van de middag de TP afspraak konden hebben ivm zoontje wat nog naar de oppas moest. Het antwoord: die mag je ook gewoon meenemen hoor. Kwam er op neer dat ze het geen probleem vinden als kind van zo onder de 3 jaar erbij is. Die zetten ze dan zo neer dat hij er niet pontificaal voor zit en dan hebben ze er verder niets van. Overigens heeft ons ziekenhuis ook kinderopvang, alleen niet op vrijdagmiddag.....Maar nou moet ik ook zeggen dat ik niet denk dat ons kereltje het makkelijk pikt om zomaar in een vreemde omgeving neergezet te worden met papa en mama die weg lopen. Nou ja, eind van het liedje is dat de kleine man nu toch bij opa en oma zit en ik dat best vind. Het is zo misschien voor mezelf nog wel het meest ontspannen. Maar ook fijn om te weten dat we evt een volgende keer anders kunnen beslissen. Nu op naar de TP!
Wij hebben ons zoontje ook al 2 keer meegenomen. Tijdens de IUI's heb ik dat nooit gedaan, maar nu papa mee gaat, zit hij bij papa op schoot, krijgt een snoepje oid en hij heeft beide keren niets gezien of meegekregen hoor. Ons zoontje is 4 jaar en weet wel dat het om een broertje/zusje gaat. Ze pikken dat soms toch wel op hoor. Een kindje van 15 maanden heeft dan niet door hoor. Moet zeggen dat ik in het begin ook twijfelde, maar het ging goed, de laaste keer was er nog een stel met een kindje. Dus het wordt af en toe wel gedaan. Is een beetje wat je zelf wilt. Alleen met fm zou ik het niet doen, maar met papa erbij wel. Succes in ieder geval!!
Zie nu pas dat je de terugplaatsing al gehad heb, lekker handig van me, maar goed de terugplaatsing is doorgegaan, super!! Hopen op een blijvertje!