IUI met 4 eitjes??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net fm gehad voor IUI nummer 5 en er zaten 4 eitjes van +/- 13 mm. Gesproken met de gyn en zij stelde voor om misschien een escape-ivf te doen, daarbij worden er dan 1 of 2 eitjes geoogst en laten ze de IUI doorgaan met 2 of 3 eitjes. De andere eitjes worden dan weggegooid.
    Zie het zelf niet zitten om een pijnlijke punctie te ondergaan en dat ze dan m'n eitjes gewoon weggooien. Heb dus aangegeven dat ik dan liever een echte IVF krijg en dat ze alle vier de eitjes oogsten, bevruchten en vervolgens een embryo terug plaatsen als het gelukt is. Of dat ze voor mijn part bevruchten en invriezen, zodat er een cryo terugplaatsing kan plaats vinden in de volgende ronde. Ze wist echter niet of het mogelijk is.

Als het niet mogelijk is, wil ik graag dat ze me blijven monitoren tot aan het moment van inseminatie. Als dan blijkt dat er bijv 2 of 3 zijn doorgegroeid dan kan de IUI gewoon doorgaan. Mochten er toch 4 gaan springen, dan misschien laten afhangen van de spermakwaliteit.

Heb al 4 IUI's achter de rug, waarvan twee met 3 eitjes en dat heeft geen resultaat gehad. Ook is het zaad niet goed (1 milj), dus heb ook gevraagd of ze dat willen meenemen in hun overweging.

Ik word vandaag terug gebeld (dit was namelijk niet m'n vaste gyn en die gingen ze nu bellen) wat ze gaan beslissen, maar ben echt helemaal van slag.

Hebben jullie nog ideeën hierover of misschien in hetzelfde schuitje gezeten? Weet namelijk niet zo goed wat ik hiermee moet ........

2. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Zomaar weggooien?
    Vind het nogal wat..

Heb hier (nog) geen erveringen mee,
    maar wil je wel succes wensen!

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik zou er ook op staan dat je eitjes worden bewaard of inderdaad als embryo bewaard na bevruchting. Volgens mij zou het ZKH ze in geen geval weggooien maar "hergebruiken" voor mensen die zwanger willen worden via eiceldonatie - in BE moet je in elk geval tekenen dat ze weefsel (en dat kan dus breed geïnterpreteerd worden!) dat ze tijdens jouw behandeling afnemen, mogen gebruiken voor andere doeleinden, geen idee of jij ook zoiets hebt moeten tekenen. Ingeval ze jou dus vertellen dat ze er voor jou niks mee doen, dan hebben zij 2 kostbare eicellen. Uiteraard gaat dit niet op als je zelf IVF zou doen, want dan worden de eicellen afgenomen om jou verder te helpen.

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net gebeld door het ziekenhuis en ik mag zondag voor een follikelmeting. Er wordt dan gekeken hoeveel eitjes er zitten en hoe groot ze dan zijn. Vervolgens wordt er overlegd met mijn arts en horen we of de IUI door gaat. Ik kreeg overigens het idee dat mijn arts de gok wel wilde nemen met vier eitjes, maar de keuze is natuurlijk aan ons.

Eerst dus maar eens kijken wat er zondag uit komt!

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik zou nog dan zondag afwachten. Best kans dat er 1 of 2 eitjes helemaal niet mee gaan groeien namelijk. Bovendien zou ik niet zomaar een escape IVF laten doen, want neem aan dat zie die gewoon volledig meerekenen als IVF poging? Zou ik wat zonde vinden, want misschien oogsten ze dan ook nog minder dan 4 eitjes. Bij een hyperstimulatie zou je er waarschijnlijk veel meer hebben, ook om in te vriezen. Hoe sneu het dan ook zou zijn dat blijkt dat je toch 4 eitjes hebt straks en het zaad ook in orde is, zou ik deze ronde gewoon helemaal overslaan en niet voor IVF gaan. Of misschien, als je het aandurft, en ik kan me daar ook nog wel iets bij voorstellen, toch de IUI laten doorgaan, gezien je eerdere pogingen ;). Maar als ik jou was, zou ik dus in elk geval niet voor IVF gaan nu...
    Succes, hopelijk allemaal niet aan de orde en zitten er straks 2 of 3 mooie eitjes :)

6. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pien: bedankt voor je reactie. Had er nog niet bij stil gestaan, dat ze het misschien als IVF meetellen. Wel iets om na te vragen mocht het van toepassing zijn.

Vooralsnog hoop ik idd dat het 2 of 3 eitjes zijn zondag en dat de IUI gewoon door gaat. Maar ook met 4 eitjes overweeg ik om het door te laten gaan. Gelukkig heb ik nog een paar dagen om daar over na te denken.

@Silinde: ik neem aan dat ze daar eerst toestemming voor nodig hebben en die zou ik beslist niet geven. Als ze die eitjes kunnen bewaren als donoreitjes, dan kunnen ze ze ook bewaren voor mijzelf en hoezeer ik het anderen gun...eerst ben ik aan de beurt!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou ook even afwachten en rustig blijven ademhalen.
    13mm is nog niet zo groot en er is zeker kans dat er nog 1 of 2 afhaken.
    Succes!
    Zelf zou ik geen escape-IVF doen. Voor IVf vind ik 4 echt wel aan de lage kant, dus jammer van je poging. Hoe moeilijk het ook is, ik zou er voor kiezen om dan een cyclus over te slaan.

8. Heel eerlijk? Ik vind het echt een belachelijk voorstel.. Vooral het 'weggooi' gedeelte..

Ik zou dus ook écht niet voor een escape IVF kiezen. 4 eitjes is zo ontzettend weinig, en ik denk echt niet dat dat een punctie waard is.. Het is heel rot, maar ik zou ook een ronde overslaan als blijkt dat inderdaad alle eitjes gaan springen..

Deel Deze Pagina