Kan alleen maar zeggen ... Vertrouw op jezelf !!! Onze dochter heeft een taal spraak achterstand (inmiddels ook articulatie probleem) ze is nu 4 jaar. .. Op het cb elke keer aangegeven die zeiden "komt wel" en dat ik haar niet kon vergelijken met onze oudste kletsmajoor.... Als baby en dreumes had ze vele oorontstekingen met 2,5 jaar buisjes en dan zou ze haar achterstand snel inhalen .. Helaas heeft ze dat nog steeds niet gedaan. Inmiddels zitten wij voor de 2e keer met haar in de molen bij Pento (audiologisch centrum) 8 april de laatste onderzoek en dan krijgen wij passend advies. ... Aangezien de nieuwe logopediste een totaal verkeerde methode heeft gebruikt bij haar... Een jaar lang dus voor jan met de korte achternaam daar geweest. Onze jongste is 19 maand en zegt ook nog niet veel wel meer als onze jongste dochter. Hij heeft al buisjes gekregen maar wij zijn echt op onze hoede.
Nou, alsof de duvel ermee speelt. Mijn man vanochtend: "Eva is niet zo vlot met praten hè" Die verwachtte dat ze al helemaal in context kon praten En ik vind dat ze het prima doet eigenlijk, ze spreekt denk ik een stuk of 10 a 15 woorden en heeft een prima taalbegrip, is ook heel leergierig merk ik. Grappig dat het voor verschillende mensen zo anders kan zijn. Ik denk dar ieders verwachtingspatroon anders is. Ik zou me met 18 maanden echt geen zorgen maken eigenlijk.
Taal begrip heeft trouwens niets met "kunnen"praten te maken Zo scoorde mijn dochter met 2 jaar en 3 maand heel hoop op de ontwikkelings-/iqonderzoek .. 2 punten onder hoogbegaafdheid. Dus qua koppie hoeft er helemaal niets aan de hand te zijn.