Zoontje van 2 jaar 15 min alleen thuis laten als ie slaapt?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Minny, Jun 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Onze oudste zit sinds een paar weken op de basisschool. Ik moet haar zo om 12 uur van school halen om te lunchen en dan om 13 uur weer terugbrengen. Normaal gaat onze jongste rond 12 uur naar bed. Hij is de laatste tijd wat eerder moe 's ochtends en is nu ook erg hangerig. Ik denk erover om hem als we straks thuiskomen alvast op bed te leggen ( zo rond 12.30) en dat ik dan de oudste alleen naar school breng om 13 uur. Ik vind het alleen zo'n rotidee om hem alleen thuis te laten.

Doen jullie dit weleens?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zal vast het halve forum over me heen krijgen... maar ja, dat gebeurt hier ook wel hoor.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    15 minuten vind ik wel erg lang. Ik laat Yosyp en Jorja regelmatig thuis als ik Lianna ga wegbrengen, maar dan ben ik ongeveer 5 minuten weg. Maar daar loop ik waarschijnlijk meer risico mee dan bij een slapend kind.

4. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    nee zou ik nooit doen 15 min is erg lang er kan zoveel gebeuren.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Levi gaat vanaf sept. naar de basisschool maar ik Elin NOOIT alleen thuis laten ! Ook al is het maar een kwartier. Er kan van alles gebeuren.Zowel thuis als met jullie onderweg.

Mijn buuf brengt hier nog wel eens de babyfoon als haar dochter op bed ligt en zij haar zoontje gaat halen. Dan weet je iig dat er iemand op je kind let.

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    hier gebeurd het ook als ik N naar school moet brengen maar school is nog geen 10 minuten heen en terug

7. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ja tussen de 10 en 15 minuten ongeveer. Maar ook alleen als hij slaapt.

Maar je zult net zien dat hij dan helemaal ovestuur in bed ligt als ik thuiskom.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou het niet doen en niet kunnen.

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Kan je de babyfoon niet bij de buurvrouw zetten? Ik was max 8 min weg maar deed dat alleen als de buuv thuis was.

10. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    Nee ik doet het niet , ik moet ook onze dochter vaak ophalen als onze zoon nog slaapt , ja dan is het jammer en maak ik hem gewoon wakker...
    Dan gaat hij s'avonds gewoon eerder naar bed..
    Ik durf dat niet hoor , je weet nooit wat er gebeurt als je niet thuis bent..

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet niet. Ik ga in elk geval geen oordeel vellen.

Is wel een lastig probleem inderdaad.

Persoonlijk zou ik het eng vinden om een kindje van 2 jaar alleen thuis te laten, ook al is het voor een kwartiertje. In een kwartier kan veel gebeuren namelijk. En wat als jij oponthoud krijgt onderweg waardoor je nog langer van huis bent?

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ja mijn ding is het niet maar goed als je niet anders kan ... volgens mij kan het namelijk altijd anders ... misschien een moeder die langs je af komt lopen vragen of je oudste mee mag lopen met hen?

13. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nee ik doe het ook maar niet.
    Maar mijn zoonje zit nu al te jammeren op mijn schoot. Nog 1.45 uur wachten....

14. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    Heb het 1 x eerder gedaan.
    Moest mijn oudste van psz halen en mijn kleine hummeltje lag zo lekker te slapen.
    Ben er altijd tegen geweest, maar had haar deze x alleen gelaten.
    Was denk ik ongeveer 10 min weg.
    Toen ik terug was lag ze nog te slapen.
    Als je weet dat hij echt doorslaapt en je bent zo terug, dan zou je het kunnen proberen.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik doe het niet. nooit gedaan ook, ik heb altijd geprobeerd het slaapritme van de jongste dan maar een beetje te manipuleren. Niet te erg natuurlijk, maar alleen laten zou ik nooit doen.

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    @ hopmarjanneke, ik denk dat het meer gebeurd dan mensen zeggen hoor. Ik vind het een vreselijk eng idee, maar soms moet je wat. Mijn moeder deed het vroeger ook wel eens met drie kleine kinderen.

17. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Nee nooit gedaan, een huis kan binnen 5 minuten volledig afbranden.
    Hij/zij kan met 2 jaar misschien al over het traphekje klimmen, nou lekker dan....
    Ze zeggen gemak dient de mens, maar jij hebt voor kids gekozen en geluk gehad ze te krijgen. Nu dien jij je kinderen te beschermen.

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Tja, ik ga iedere dag 's ochtends (rond 11.00/11.30 uur) even een kort rondje lopen met de hond (tien minuten), soms slaapt Dennis al, soms is ie nog wakker en neem ik 'm mee.

Ik kan m'n hond uitlaten bij ons in de straat aan de voorkant waar we sloten en bermen hebben en zie altijd ons huis en vind het zo wel vertrouwd. Maar mijn gevoel hierbij was vanaf het begin wel goed, toen Dennis nog veel jonger was liet ik de babyfoon even bij de buurvrouw soms maar het is altijd goed gegaan, ik ga altijd gelijk als ie in slaap is gevallen, dan slaapt hij ook het diepst.

Ik zou het wel anders vinden als ik de wijk echt uit zou moeten misschien, en langer dan 10 min. / 15 min. zou ik ook niet prettig vinden.

Het hangt er ook van af hoe je kindje altijd wakker wordt denk ik. Dennis is altijd supervrolijk als ie wakker wordt en gaat liggen brabbelen of spelen met z'n knuffels, dus ook als ik thuis ben laat ik hem dan nog wel eens eventjes liggen als ik nog ergens mee bezig ben. Als je kindje vaak huilend / paniekerig wakker wordt is het weer wat anders denk ik.

19. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Dat ligt bij iedereen anders.

Ik heb het zelf wel gedaan. Niet toen ze nog heel jong was want dan weet je niet zeker of ze écht gaan slapen of nog gaan huilen. Toen ze 2 jaar was, ging ze heerlijk liggen en echt altijd voor zo'n 2 uur plat. Ze klom ook niet uit bed, dat vond ik ook belangrijk. Ik kon dan prima even een kwartiertje bij de winkels langs. Altijd prima gegaan.

20. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik zou het nooit doen. Jammer dan, dan maar wakker maken...op laten blijven. Nee geen haar op me hoofd die eraan denkt.

Share This Page