Persoonlijk zou ik het niet doen, want stel dat er wel wat gebeurt dan vergeef je het jezelf nooit denk ik. Iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt, dus ik oordeel verder niet En falen? Ach nee man... omdat je haar niet van school kan halen? Ze vermaakt zich vast prima met haar tante en neefje
Ik doe het ook. Mijn zoontje slaapt vaak ruim drie uren en die tijd is er anders niet. Hij gaat rond half een naar bed en slaapt soms zelfs nog om drie uur. Dan is hij dus twee keer alleen thuis. Voor mij voelde het eerst ook vreselijk, maar ik heb hiervoor gekozen omdat ik graag wil dat hij goed slaapt. Dat zijn zus naar school gaat wil niet zeggen dat hij steeds alleen korte slaapjes mag maken; uit liefde voor mijn kind dus. Zolang je je er zelf goed bij voelt moet je het gewoon doen. Op straat loopt je kind meer gevaar dan slapend in bed. (zo zie ik het althans; een moe kind mee naar school zie ik niet zitten).
Ik zie dat je het al hebt opgelost. En wat betreft het alleen thuis laten (slapen) dat is een keuze die je zelf moet maken. Ik ben van mening dat er op straat meer gevaar is dan op bed, de kans om aangereden te worden op je fiets met je kinderen is groter dan bijvoorbeeld de kans op brand. En zo zijn er nog wel wat dingen te bedenken, dus ik heb daar geen problemen mee mits het niet te lang is. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen, dit is een keuze die je zelf moet maken en ook heel erg af hangt van hoe je kind wakker wordt en of hij altijd doorslaapt of niet.
Ik zit me nu af te vragen of dit de reden is geweest dat mijn moeder mij nooit bracht en haalde van school, maar altijd mijn oom. Dan moest ik eerst naar zijn huis lopen (de hoek om) en dan bracht hij mij verder en haalde mij weer op. Zal wel geweest zijn omdat mijn moeder toen met een baby en een 1 jarige zat
Ik was er altijd fel op tegen maar nu ik zelf een 4 jarige heb die naar school gaat is het andere koek. Mijn jongste had echt zijn slaap nodig maar kon hem dat niet bieden,en dus elke avond uren lange krijspartijen. Nu ik hem om 12.30 op bed leg en hij 2 uurtjes kan slapen is het ritme weer terug en is hij stukken gezellig. Ik heb er geen problemen mee om hem voor die 5 min alleen thuis te laten.Er staat dan geen wasmachine-droger of andere aparatuur aan. Ik heb altijd een briefje op zak met daarop mijn adres,telefoonnummer man en dat ik een 2 jarige zoon op bed heb liggen. Ik klets met niemand onder weg en fiets direct naar huis.
nope hier gebeurd dat niet, ik zou dat ook niet kunnen. dan zal ik toch het slaapritme een beetje verschuiven!
Ik zou het niet doen, vind 5 min nog niet kunnen... want, als er brand uitbreekt of de kleine heeft je nodig of jezelf gebeurd iets onderweg, dan ligt de kleine daar alleen in bedje.. Heb je niemand in de buurt wonen die even in huis kan blijven terwijl je de kleine weer brengt? Ikzelf stop de kleine dan toch later in bedje en het komt ook wel eens voor dat de kleine zo moe is dat die het slaapje al in de kinderwagen doet, maar ja.. ik vind het nog altijd beter dan een kind alleen in huis laten
Risico's heb en hou je overal, ook als je "veilig" thuis zit ook dan kun je onwel worden zonder dat iemand op je kindjes kan zorgen. En gedachten als, als er wel wat gebeurt dan heb je eeuwig spijt.. als je er alles aan doet om de situatie veilig te maken dan hoef je geen spijt te hebben. En inderdaad, stel je haalt je kind wel uit bed en jullie worden aangereden op straat, dan denk je weer, had ik hem maar lekker laten slapen!
Heb het zelf wel gedaan, scheelde me een hoop moeite en ze is ook nooit wakker geworden. Het blijft een risico maar je moet doen waar je je goed bij voelt.
Tsja en een briefje is wel echt handig hoor maar als jij wordt aangereden op straat dan is niet het eerste wat ze doen in je portomonnee of zakken kijken maar jou eerste hulp bieden. Dus eer dat zij er achter zijn dat er nog iemand thuis in bedje ligt?!?! Nee nogmaals ik zou het niet doen.
Ik hou er ook niet van om een kind alleen thuis te laten als je verder weg moet, 15 minuten of langer.. Maar ff de straat uit de hond uitlaten ofzo als je niet ver weg bent vind ik wel kunnen.. Maar dat van jouw vind ik wel erg overdreven,, je kan ook TE beschermend zijn...
Als de aanrijding niet zo ernstig is kun je het zelf melden en als de aanrijding wel enorm ernstig is, dan mag je alleen al blij zijn dat je kind nog veilig in zijn bedje ligt anders was hij er nu erger aan toegeweest. Als zou het dan 2 uren duren voordat er iemand komt, ze kunnen beter 2 uren huilen in bed dan bij een ernstig ongeval betrokken raken. Maar ook dit is weer een persoonlijke keuze.
Wanneer er brand uit breekt staat je huis in 3 min. volledig in brand!!!!!! Nee dus, geen haar op mijn hoofd die dat zal overwegen!
Ik vind het zelf geen prettig idee maar ouders op mijn werk doen het wel eens. Zij hebben een briefje in hun zak dat er een kindje ligt te slapen op dat n dat adres. Mocht er wat met hun gebeuren dan vinden ze dat briefje. Die vond ik wel slim.
Heb je ook wel gelijk in inderdaad. Agh ik denk dat het ieder zijn keuze is. En altijd zal er discussie blijven. Iemand moet doen wat hij/zij denkt dat hij moet doen en waar die persoon zich prettig bij voelt.