Zoontje van 2 jaar 15 min alleen thuis laten als ie slaapt?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Minny, Jun 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik vind het ook niet juist om een 2 jarige alleen te laten zoals ik al zei maar ik vond de vergelijking met de 7 jarige niet handig.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Waarom niet?

Daarmee geef ik aan, dat ik er zelfs nu nog problemen mee heb, en hem dus eigenlijk niet alleen laat. Laat staan als kinderen nog kleiner zijn...

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier heb ik dat weleens gedaan ja bij de oudste ophalen of wegbrengen naar school (5 minuten) en babyfoon bij me. Ook 's avonds een enkele keer als de hond eruit moet (grasveld aan de overkant van de straat).

4. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    Interessante discussie hier! Jeetje Kim wat verschrikkelijk lijkt me dat! Ik snap dat dat nu ook nog bij je blijft.

Ik heb altijd gedaan waar ik me goed bij voelde, maar ik merk wel dat mijn gevoel veranderd is. Toen we een zoontje hadden was er altijd een van ons binnen gehoorsafstand.

Nu hebben we twee kinderen, een groter huis in een rustige wijk, ik tuinier, gooi het vuilnis weg (50m), en ga met mijn oudste zoontje voor in de speeltuin spelen terwijl de jongste slaapt. Wel met de babyfoon. Ik heb er een keer over nagedacht tijdens noodweer mijn oudste zoontje op te halen van het kdv terwijl de jongste thuislag (tijdens mijn verlof) maar toen kwam papa eerder thuis dus hoefde het niet.

Misschien zal ik ook ooit de oudste van school halen terwijl de jongste slaapt... Maar nu, voor mijn gevoel moet ik een sprintje kunnen trekken en er dan meteen bij moeten zijn.

En ik denk ook dat het uitmaakt hoe/waar je woont, nu in de rustige vinex week lijkt een verdere afstand veiliger dan in mijn oude drukke straatje... Raar eigenlijk.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nooit. Never never nooit. Goed voor mijn moederhart.

ps: Kim, wat verschrikkelijk! En ik kan me helemaal vinden in je uitleg.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja serieus

maar hier is het gewoonte dat ze de pakketjes komen brengen naar boven, we hebben 1 x iemand gehad die zei dat me man (die was thuis met de kids) het pakketje beneden op moest halen,mijn man heeft zei toen,van dan neem je hem maar weer mee terug,en toen kwam hij het pakketje toch maar boven brengen.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Nee, nog nooit zo lang alleen thuisgelaten. Wel ff rondom huis.
    Ik laat haar wel steeds een beetje meer 'los'.
    Ik laat dr alleen in de woonkamer/slaapkamer spelen als ik even boven bezig ben. Als ik t niet vertrouw (te stil) dan vraag ik wat ze aan het doen is. Ze kan nog niet liegen, dus vertelt t me precies.

@Kim, jemig wat verschrikkelijk! Hoe lang was hij weg..?
    Ik ben mijn dochter 1x 5min kwijt geweest in de stad, dacht al dat ik gek werd..

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik doe het nooit. Ik ben ook een kwartier onderweg als ik Jelle naar school moet brengen, maar dat is met de auto. Dat vind ik een te groot risico, dus leg ik Jitte wat later op bed. Scheelt natuurlijk dat zij intussen al 3 is. Maar ook toen ze kleiner was en echt wel moe was om 13.00 deed ik het niet. (Jelle moet om 13.25 op school zijn)

Maar.... Als ik op loopafstand van school zou wonen zou ik het misschien wel doen. Als ik geen drukke weg over zou hoeven enz..
    Er is niks zo vervelend als een oververmoeid kind, wat je ook nog eens eerder uit bed moet halen omdat je weer naar school moet om je andere kind op te halen...

9. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Staan jullie ook allemaal op de slaapkamer van je kind tijdens het middagslaapje van 3uur lang???
    Neem aan dat je die tijd toch gewoon in de woonkamer zit, aan het schoonmaken bent enz enz.
    Wie weet wat er in die tijd kan gebeuren.

Niet even de post ophalen of het vuilnis buiten zetten vind ik erg overdreven.

10. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ieder zijn keuzes...als iemand weggaat 5 minuten of iemand wil de post niet halen of vuilnis buiten zetten blijft toch echt eigen keuze. Dat iemand het gek of raar vindt...so be it. Ik zet inderdaad geen vuilnis buiten... Dat kan ook ander momentje.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ja hoor, ik doe dat weleens. En als ik tussen de middag dan om me heen kijkt op school, dan doen heel veel andere moeders het ook.
    Maar je moet doen wat voor jouw goed voelt.

12. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    dat je om je heen moeders ziet die hun jongere kinderen niet mee genomen hebben betekent natuurlijk niet dat de babies allemaal alleen in bed achter gelaten zijn.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben straks voor Ties ophalen/wegbrengen een half uurtje weg als ik te voet ga, dan laat ik Sam ook echt niet liggen. Vind het ook te ver want ik wil mijn huis wel binnen zicht en gehoorafstand hebben. Dus even hond laten plassen (die ik niet heb maar goed) of beneden pakketje aannemen, prima. Maar verder ga ik denk ik niet.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Das toch heel wat anders?
    Als er iets is, merk je dat direct of toch wel binnen afzienbare tijd. Buiten je huis, merk je helemaal niets van wat er zich binnen afspeelt.
    Persoonlijk heb ik altijd (nog) de babyfoon aanstaan, ook 's nachts, naast mijn bed. Ik ben dus niet altijd bij haar, maar zij is wel altijd bij mij/ons ;)

15. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Mijn zoon is ontvoerd geweest door een wildvreemde. Was een bewuste actie. Mijn zoon leek op haar fantasiekind.

De politie heeft hem na een reeks woninginvallen gevonden. Na twee dagen was hij weer terecht.

Ik heb echt gedacht dat ik hem nooit meer in leven zou zien. Ben ergens dankbaar, hierdoor neem ik mijn kind zowel bewust als onbewust niet meer voor lief. Ik was er van overtuigd dat hij ergens dood langs de snelweg lag. Dat doet iets met je.

Misschien is mijn angst niet helemaal terecht. Maar ik denk wel dat je een bord voor je hoofd hebt als je denkt dat er niets gebeurd. (bij dat even alleen laten..)

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Jemig Kim, wat een nachtmerrie!! En wat een opluchting dat hij ongedeerd teug gevonden is, je hoort inderdaad ook wel andere verhalen.

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Maar hoe is hij ontvoerd? Uit je huis? Of op straat?

Want een ontvoering uit je eigen huis is toch bijna niet voor te stellen, voor mij dan. Ik zou eerder denken dan aan wakker worden en huilen/paniek, brand dan aan ontvoering bijvoorbeeld.

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

was hij na 2 dagen terecht? OMG, ik zou helemaal gek geworden zijn! Jij waarschijnlijk ook... wat vreselijk...

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Kim ik bedenk me nu ineens he. Was dit in 2006? En woon(de) je in Amsterdam? Ik heb een gestoorde (ex)kennis die in 2006 een kindje heeft ontvoerd in A'dam omdat haar ex-vriend dacht dat ze zwanger was en een kind had gekregen.

20. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Jup dat is dit verhaal..

Share This Page