Zoontje van 2 jaar 15 min alleen thuis laten als ie slaapt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Holy.. wat zijn er toch gestoorde mensen :(

Wakker worden en huilen/paniek voor een paar minuten vind ik nou nog niet direct levensgevaarlijk..
    Ik ben zelf als peuter wel (op een of andere vage manier) met mijn arm achter de verwarming klem komen te zitten, toen mijn moeder snel een boodschapje ging doen..

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63

Het is niet levensgevaarlijk..

Maar wat doe je je kind emotioneel aan? Die begrijpt niet dat je even weg bent. Wat je kind wel begrijpt, is dat jij niet komt als hij wakker is. Paniek dus.

Mijn zoontje is in zijn slaap ontvoerd. Is waarschijnlijk pas wakker geworden in de auto. Hij heeft het niet ervaren als dat iemand hem meegejat heeft.. Maar als dat ik hem in de steek heb gelaten.

Nu heel langzaam slijt het weg, maar de eerste paar maanden cq jaar was het niet te doen. Als ik maar naar de deuropening keek was hij al doodsbang dat ik weg was met ontroostbaar huilen tot gevolg.

Nu is mijn zoon 2 dagen weggeweest. Wat hij niet heeft begrepen. Maar hij was pas 13 maanden, en het heeft een enorme impact gehad.

Ik kan mij voorstellen dat als een kind wakker wordt, en jij pas na een kwartier bij hem bent, dat het eenzelfde gevoel moet opwekken.

Alsjeblieft.. aan allemaal: Laat je kind niet alleen. Het is niet normaal. Als je oudere kinderen moet ophalen, kun je best je kindje even in de wandelwagen laten slapen. Dat boodschapje: Kun je ook op een ander moment doen. Dit doen jullie puur uit eigen belang, want het is niet makkelijk om een slapend kind mee te zeulen. Maar daar zijn jullie toch ouders voor geworden?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik oordeel niet, maar zelf zou ik het ook niet doen en zeker niet een kwartier dat is nog best lang mocht hij je overstuurd roepen. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd. Het huis kan in de brand gaan, je kan zelf een ongeluk krijgen en dan word je naar het ziekenhuis gebracht en wat gebeurd er met je zoontje die alleen thuis slaapt ? Misschien ben je niet meer aanspreekbaar en kan je dus ook niet zeggen dat je zoontje alleen thuis is.

Dan maar wakker maken en even rekken. Of als hij echt heel moe is voor die tijd laten slapen. Of je dochtertje laten overblijven??

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    P.s. Als een kind moe is, slaapt het overal. Ook in de kinderwagen.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ja hoor, die liggen vaak dan lekker in bed.

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Doe ik hier zeker niet en al helemaal niet met een kind van 2!

Waarom dan niet de oudste laten overblijven op school?

Ik heb nu een heel schooljaar van de oudste opzitten. Jongste dochter heeft het hele jaar middagslaap in de buggy gedaan, niet ideaal maar altijd nog liever als alleen thuis laten.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Kim, dat ben ik niet met je eens hoor.
    Mijn dochter sliep als baby ab-so-luut niet overal en al helemaal niet makkelijk als ze moe was. Sterker nog, ze was snel oververmoeid en dan kon ze helemaal slecht inslapen.

Er zijn genoeg baby's die véél rustiger worden door slaaptraining.
    Wat dacht je van baby's die een paar uur achtergelaten worden bij een kdv/oppas (vast ook wel eens slapend)..?

Mogelijk dat jouw zoontje zeker aanvoelde dat er iets niet in de haak was en misschien ook wel reageerde op jouw gevoel en angst daarna.. Ik wil wat jullie is overkomen hiermee zeker niet bagatelliseren hoor!

Maar nee, ik geloof niet dat een paar minuten paniek vreselijke gevolgen heeft.
    Andere dingen die kunnen gebeuren vind ik wel reden om het niet te doen.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    We hebben het hier niet over een paar minuten. Onder een paar minuten versta ik de post halen, vuilnis weggooien, pakketje aanpakken.

Je kind van school halen, is geen 5 minuten. Je staat daar even te wachten, kletst misschien met andere ouders. Je reistijd.

Dat zijn geen paar minuten, dat is écht alleen laten.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik wil hier geen discussie van maken, maar de meningen verschillen hierover ;)
    Ik vind het niet zó erg als dat een keertje zou gebeuren.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    @Kim is je zoontje echt ontvoerd en 2 dagen lang weggeweest?
    Wat verschrikkelijk!

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja..

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik weet dat het gebeurd, zelf heb ik het gedaan toen de oudste een baby was. Met 9 maanden heeft ze zichzelf toen een keer uit het ledikant gegooid toen ik er niet bij was en ik heb gezworen NOOIT meer te doen.

Ik vind het heel vreemd dat het überhaupt als optie wordt gezien
    om een kindje alleen thuis te laten.

We kopen de meest vreemde en dure producten voor de veiligheid van de kindjes; baby-phones, sensor-matjes om veilig te slapen, stopcontact beschermers.
    De lucht wordt gereinigd door een luchtreiniger met ionen.

Maar laten wel een peuter of baby alleen thuis ?

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Precies.. Dat snap ik dus ook niet.

Ik heb een kennis, die vind het doodnormaal. Gaat gerust uitgebreid boodschappen doen terwijl er een pasgeboren baby thuis alleen ligt.

Noemt zich een goede moeder. Staat regelmatig in de media met kijk eens hoe goed ik het doe..

KOTS..

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zelf zou het nooit doen. er zou dan de hele tijd van alles in me hoofd spoken.

15. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#155 mamazeyad, 22 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2012
    wat erg !!!!! wat moeten jullie bang geweest zijn! was je thuis toen het gebeurde? heeft vast ook een grote inpact op jullie gehad

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36

Ik ben het helemaal met je eens, een kind hoor je niet alleen thuis te laten.
    Wat erg als je zoiets meemaakt.
    Lijkt me de ergste nachtmerrie dat je kindje gewoon meegenomen wordt.

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    @Mamazeyad & Chantal26

Ja ik was thuis toen het gebeurde, mijn vriend lag er zelfs naast te slapen. Hebben beide niets in de gaten gehad.

Ookal heeft mijn zoon onmogelijk bewust meegemaakt wat er is gebeurd, zit het wel degelijk diep geworteld. Het is wel minder geworden, maar dat eventjes alleen thuis laten waar ik het eerder over had, is voor ons beide een uitdaging. Maar nu zo langzamerhand wel normaal dat het af en toe voor korte duur voorkomt.

Ik had bijvoorbeeld een tijdje geleden dat ik 's avonds laat (na 11 uur..) even naar zolder liep om een doos weg te zetten. Precies op dat moment ging hij even naar de wc. Complete paniek... Mamma was weg.

Ander voorbeeld,. Tijdje geleden had de buurvrouw geholpen met een kast uit de auto tillen naar boven. Daarna had ik zoonlief verteld dat hij vast zijn pyjama aan kon trekken en ik even de auto ging parkeren. Ik kon even geen plekje vinden, dus het duurde wel iets meer dan 2 minuten. Hij was inmiddels dusdanig in paniek dat hij naar de buurvrouw was gerend. Buurvrouw wist dat ik de auto aan het parkeren was dus kon hem geruststellen. Maar de paniek schiet er nogsteeds heel gauw in. En dat voor iets, wat hij als baby meegemaakt heeft. Je zou zeggen dat hij zo klein was, en dus ook geen invloed kan hebben. Tegendeel is waar.

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    :$:$ mijn mond valt echt wagenwijd open!
    wat erg!! wat vreselijk.....pff wat zul je in paniek zijn geweest, en nog veel meer dan dat!!
    Hoe zijn ze er achter gekomen dat hij bij haar zou zijn aangezien het voor jou wel een wildvreemde was, andersom dus niet!??
    jeetje ben nog beduust!!

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ze heeft mij 1 email verzonden vanaf haar eigen computer. De rest was allemaal ingedekt, alles was gelogen, verzonnen, voorbereid. Ze had zelfs de inhoud van mijn pc gewist op de een of andere manier.

Politie heeft daar met een x-aantal mensen voor de deur gezeten (flat bijlmer) voor een aantal uren. Uiteindelijk zijn ze een handjevol woningen ingevallen. In 1 van die woningen was mijn zoon, helemaal alleen.

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bizar.. Gewoon naast je vriend..
    Maar hoezo had ze jou dan ge-emaild en gebeld? Vooraf? Of wilde ze hem toch weer terugbrengen?

Echt heftig dat het zo'n impact op je zoon heeft, nog steeds.

Deel Deze Pagina