Mn zoontje van 3 jaar en 4 maanden doet graag alsof hij een baby is. Dan gaat ie met een piepstemmetje praten of achter zn zusje aankruipen door de kamer heen. Gaat ie in haar bedje liggen etc. Op zich vind ik het nog wel vermakelijk. Ik denk dat het er ook een beetje bij hoort omdat ie een zusje heeft en ik zie het ook bij andere kindjes van zijn leeftijd ( al dan niet met jongere broertjes of zusjes,) Alleen soms gaat ie er maar mee door. Dan wil ik hem naar bed brengen en dan wil hij de trap op getild worden, wat ik weiger, dus driftbui. Of we hebben haast en hij weigert te lopen naar de auto. Dan wil hij opgetild worden, net als zn zusje. Ook is hij een paar keer snachts droog gebleven ( draagt nog wel een luierbroekje voor de nacht)maar soms zegt hij ook gewoon dat ie in zn luier gaat plassen, net als zn zusje. En dan is zn luier ook vol smorgens. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? - ik leg hem al uit dat ik hem veel leuker vind zoals hij is: een grote jongen, want dan kan hij al zo veel; kan hij al op de grote wc plassen, lopen, klimmen en naar ballorig! Kleine baby's kunnen dat nog niet. Grote jongens mogen al af en toe een snoepje, baby;s hebben nog geen tandjes etc, - Niks van zeggen en hem af en toe gewoon optillen als hij hier om vraagt? Geen big deal van maken? - Negeren? En hem met een piepstemmetje op de stoep laten zitten als ik weg moet met de auto?? - Mee gaan in het spelletje? Want meer is het niet eigenlijk.
Hier onze dochter ook. Af en toe speel ik mee en soms ook niet, als ze 'groot' moet zijn, omdat we bijv weg moeten.
Mja hier ook... Niet inclusief bedplassen trouwens. Misschien dat hij het zonder luierbroekje niet doet? Maar hier mag het dan even.. En als ik er klaar mee ben dan zeg ik dat ze nu weer groot is en dat we klaar zijn. Kost meestal wel meer dan 1x.. Maar het werkt wel. Of vantevoren alvas een limiet. Bijv na het douchen leg ik dr in een handdoek gerold in bed (dat doen babies) en zo onder het aankleden zeg ik dan alvast dat ze baby mag spelen bijv tot ik aangekleed ben.. Of totdat ik haar heb aangekleed (ligt beetje aan m'n bui) En dat vind ze dan heerlijk.. Kruipt in dr blootje over bed, knuffeltje, honger natuurlijk.. En tegen de tijd het afgesproken moment er is.. Moet ik het nog 1x zeggen en dan is het over ook.
we hebben thuis geen baby maar mijn jongen deed t soms ook. ik zei dan dat babies echt niet kunnen praten dus...zeg niets meer...tegenwoordig doet hij t niet meer. hij zegt wel vaak dat hij als n baby geboren was=mama ik ben als n baby geboren he? ik kon niet praten. hahahah.
hmm niet echt ervaring mee. Je kunt hem erop wijzen dat hij ( als grote jongen zijnde ) een aantal privileges heeft die baby's niet hebben. Zo mag een baby geen ijsje eten, geen patatjes of pannekoeken eten, Baby's kunnen niet op fietsjes rijden enz enz Dus het groot zijn juist promoten. laten zien dat een grote jongen zoveel meer leuke dingen kan en mag dan een baby
Haha het zal de leeftijd zijn... want hier heb ik erook 1! Maar dan wil ze ook echt spelen idd, want andere kindjes zijn dan papa en mama...maar dat piepstemmetje is wel erg irri hoor! En nu als ik het zat ben en ze vraagt me wat... zeg ik standaard dat ik iets hoor piepen, maar het niet zo goed kan verstaan..... En dan is het gewone stemmetje weer terug!
Hahahaa, tis wel vermakelijk af en toe he? maar dat piepstemmetje... aaarrgghh!!! Praat normaal!! Soms als ik het zat ben reageer ik niet, want "ik versta het niet"... Maar ik lees hier terug dat de meesten er wel in mee gaan en wanneer het niet uitkomt het gewoon zeggen. Ik vraag me wel af of ze dan meteen om kunnen schakelen, mijn zoontje zit er dan vaak zo in zn spel! Ik promoot het groot zijn inderdaad, maar denk dat het niet alleen jaloezie is/ met zn zusje te maken heeft maar ook een stukje fantasie spel, net zoals hij ook weleens speelt dat hij monsters gaat vangen. Vind het een beetje lastig want als het jaloezie zou zijn dan ga ik er weer anders mee om dan dat het puur alleen spel is. Ik weet het eigenlijk niet zo goed?
hmm tja ik denk in ieder geval niet dat het slecht is en ik wil ht dus ook niet verbieden maar als het aan haar ligt.. is ze het 24/7 en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling
Haha, nee zeker! Hier vindt mn zoontje het ook erg leuk, vooral de aandacht die hij er mee krijgt. Soms wil ik dan wel mee gaan in het spel, maar soms is het gewoon niet handig, als we net weg moeten of als hij naar bed moet ofzo. Dan kan het me soms wel irriteren!
Mijn dochter doet het ook af en toe, al is het nu weer minder dan toen haar zusje er net was, gaat hier dus echt met fases. Bij haar is het vooral het willen drinken uit een fles, en liefst dat die dan ook nog gegeven wordt door mama, 'fruithap' willen eten ipv een gewone banaan ed. Ik ga er af en toe in mee. Had toen bv. de 'regel' ingesteld dat ze één keer per dag uit een fles mocht drinken, de rest van de tijd gewoon uit een gewone beker. Sommige dagen vroeg ze er niet eens om (en dan gaf ik hem haar dus ook niet ).
Hier wordt het weer wat minder. Maar T heeft het ook heel erg gehad. Ik dacht het een soort jaloezie was tov F. Hij wilde zelfs weer uit een flesje drinken, wat hij niet kreeg. Het enige waar ik in mee ga: het afdrogen na het douchen. Dan pak ik hem helemaal in en wieg hem op mijn schoot en knuffel hem helemaal plat. Dat vindt hij dan echt te veel van het goede zodat hij weer normaal kan doen . En de volgende dag is het weer hetzelfde. Door dit te doen, is het overdag een stuk minder geworden.
Hier wil hij soms ook gevoerd worden ( daar ga ik dan soms wel in mee omdat hij al niet zo heel goed eet en door te voeren krijg ik er dan toch wat in) en inderdaad: fruithapje lujst hij ook graag maar dat weiger ik om speciaal voor hem te maken. Ja, als zn zusje het niet op krijgt mag hij, maar anders niet. Soms denk ik ook dat het jaloezie is, maar hij speelt ook graag baby met een vriendinnetje en met zn vriendje bij de opvang. Dus het is ook wel spel. Goeie Paarse, misschien moet ik er juist overdreven in mee gaan zodat het lolletje eraf is?!
Hier hadde jongste dit ook sterk. Oudste vond het prachtig dus had ik en moeder en een baby slaapzak aan, luier aan over haar spijkerbroek en het liefst uit babybekers drinken Samen liet ik ze gewoon spelen. SOms ging er 5 min in mee maar meestal negeren. En als ze om iets lekkers vroeg zei ik dat babys nog geen snoepjes mogen, dan was de luier zo uit Nu er hier echt weer een baby komt is het eigenlijk voorbij want ze voelt zich nu al grote zus mar ja dt is niet voor iedereen een oplossing natuurlijk