hallo , hoop dat iemand een tip heeft. mijn dochter scheurt t behang kapot . nu heeft ze vanaf vandaag een groot bed en ze slaapt heerlijk . t bed staat nu gewoon aan de gesucte muur dus er valt niks te scheuren ,maar hij moet eigenlijk tegen de muur met behang waar dr ledikant ook stond . anders is de indeling onlogies , maar daar scheurt ze t bahang dus kapot . iemand tips om t haar af te leren of iets anders ????
dat vind ik geen optie we hebben 1 muur behagen en dat was geen goedkoop behang en t hangt er anderhalf jaar dus dat doe ik liever niet
Of weghalen of zorgen dat ze er niet bij kan. Was zelf vroeger ook fanatiek scheurder... Hield pas op toen we gingen verhuizen en ikmcool nieuw behang met vlinders had.
Belonen als ze het niet doet en straffen als ze het wel doet. Net zoals met alle andere dingen die niet mogen.
Mijn ervaring (van vroegah, ik was een fanatiek scheurder ) is dat het gewoon te verleidelijk is. Misschien kun je een plastic plaat tegen de muur zetten tot ze oud genoeg is?
@suzanne: ondanks dat ik normaal heel braaf was heeft straf me dus nooit tegen gehouden. Deed het alleen als ik in bed lag overigens.. Dus wellicht helpt afschermen van het stuk muur achter het ledikant zoals al werd opgemerkt. Eenmaal uit bed kun je gewoon spelen.. Maar in bed...
Mijn zoontje doet het ook. Wij moeten er vooral niet over praten, het is anders veel te interessant. Op de kamer waar hij dit doet, slaapt nu zijn broertje, dus hij ziet het niet constant.
Ik was vroeger ook een behangscheurder. Straf hielp bij mij ook niet, ik wilde gewoon het behang eraf hebben. Ik kon altijd moeilijk in slaap komen en dan ging ik zitten pulken aan het behang en dan scheuren. Ik denk dat een plaat ervoor zetten nog het beste is bijv zo'n doorzichtige plaat van de Ikea (eigenlijk bedoelt voor bureaustoelen)
ik dek dat ik t al weet ga de klamboe boven t bed hangen en dan zit die tussen t bed en de muur , hahaha niet aan gedacht . laten we t maar op de hormonen houden hahaha
Ben je dan niet bang dat ze die het bed in trekt? Wij hebben dat ding expres weggehaald met zes maanden omdat we niet wilden dat hij erin verstrikt raakte.
det deed ze eerst wel maar is lang geleden kan t iig proberen . ga wel af en toe kijken ik denk dat ik ze dat beter af kan leren dan behang scheuren
Ik zou persoonlijk de klamboe ook niet meer ophangen. Wij hebben 'm ook weggehaald in verband met de mogelijkheid om het in het bedje trekken en de eventuele gevolgen daarvan (verstrikt raken of verstikken). Mijn zus was ook een behangscheurder en niets heeft geholpen helaas! Vind het idee van een plastic plaat tegen de muur wel een goede! Mocht onze dochter een scheurder worden, dan is dat een optie om te onthouden.
Daar dacht ik ook aan. Hier hangt een 2 persoons bij dochter en ze.laat het netjes hangen. Ze.noemt haar bed prinsessenbed nu dus ze.is te trots haha