zoontje van 22 maanden wil niet meer slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door talia, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mijn zoontje van bijna 22 maanden wil niet meer slapen... hij staat steeds recht uit bed enprobeerd er uit te klimmen hij blijft huilen tot er iemand naast hem gaat liggen en zijn handje vasthoud...

ik weet niet mee wat ik nog allemaal kan proberen.
    iemand tips om me uit de nood te helpen?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

deze leeftijd is volgens mij echt een belangrijke uitprobeer fase ik zou zeggen consequent en strak zijn een goed ritme inbouwen en die erin houden persoonlijk zou ik niet bij hem blijven liggen anders lig je daar straks elke avond de hele avond

ik zou gewoon zo doen na het eten even tutten dan in bad pyama aan maak je kindje al duidelijk dat hij een pyama aan krijgt en zometeen lekker gaat slapen dan in bed boekje lezen kus en weltrusten zeg hem dat je zo nog even komt kijken en doe dat dan ook, probeer boven (als je een boven heb) of in de buurt nog een beetje te rommelen dat hij je wel hoort zodat hij weet dat je nog in de buurt bent

mocht hij gaan huilen ga je naar hem toe zeg hem weer nee tijd om te slapen kus geven en weggaan, de volgende keren dat hij huilt ernaartoe gaan niets zeggen hem neerleggen en weer weggaan zo ziet hij dat je er nog bent maar ben je ook duidelijk dat hij moet gaan slapen

wel volhouden als je hem er 1 keer uithaald zal hij de volgende keer nog langer huilen omdat hij weet dat hij er toch uitgehaald word dus vooral niet eruit halen klinkt heel erg zielig maar dat is het niet zieliger is het als jij straks totaal geen nachtrust meer heb en hij dus ook niet en overdag dus beide chagrijnig zijn omdat jullie niet geslapen hebben

succes en groetjes nathalie ;)

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bedankt voor je reactie ik hebben het proberen toe te passen maar onze zoon geeft gewoon niet af het helpt gewoon niet hij blijft gewoon koppig rechtstaan....met gevolgd dat hij door de dag niet meer op zijn benen kan staan en super lastig is.

ben echt teneinde raad.

4. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Mijn zoontje ook gehad.

ben boven gebleven en steeds gezegd ga maar slapen mama is er nog.
    Niet meer naar kamer gaan, gewoon die woorden blijven herhalen. En dan steeds langere tijd ertussen.

En het hielp.

is je kindje erg overstuur als je wegloopt? Mijn zoontje was bang dat ik er niet meer zou zijn als ik wegging.

hoop dat je er weer wat aan hebt!

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

het is wel de bedoeling dat je iets doet en dan een tijdje volhoud je kan niet van je kindje verwachten dat het diezelfde avond gelijk lukt hij heeft allang door dat met huilen jij uiteindelijk toch komt dus zal hij datgene doen waardoor hij weet dat jij komt als hij ziet dat het patroon doorbroken word omdat je na zeg 4 keer niet meer komt of niet meer blijft zoals voorheen moet hij daarmee leren omgaan daar kunnen een paar dagen overheen gaan maar het belangrijkste is volhouden ik weet het je hart breekt als je kleintje zo hartverscheurend huilt maar vergeet niet hij weet ook dat jij dat voelt en speelt daarop in nu is het met slapen gaan voor je het weet is het met alles zo en heb je een kleintje dat minste geringste hartverscheurend huilt omdat hij weet dat hij zo zijn zin krijgt (klinkt heel hard maar niet zo hard bedoelt forums soms)

nogmaals succes en groetjes nathalie ;)

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    thx voor de tips meiden.
    rian jou manier heeft echt geholpen mss datr hij wat verlatingsangst had gekregen maar als ik achter de deur wat blijf praten met hem is hij zo zoet echt bedankt.

7. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Wat ik altijd deet was de hele tijd deze woorden roepen, van het moment dat je bij hem wegloopt, tot het moment dat je op de bank zit : weltrusten! Doei! Tot morgen! I love you! Hou van jou! en telkens die woorden. Als je op de bank zit.. ( JULLIE vrije tijd dus ) zeg je gewoon niks meer. Vond ik altijd zo lief, dan hoorde ik hem boven nog roepen, laf yoe, tot morge! haha.. en opeens was het stil.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi talia

ben blij te horen dat een tip van een medezper je geholpen heb gelukkig maar nu kan je kleintje rustig gaan slapen met mama in de buurt

groetjes nathalie ;)

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    en hoe gaan jullie er dan mee om als ze in een 1 persoonsbed gaan slapen?
    die van mij gaat er elke keer in en uit en in en uit
    als we (me vriend en ik) naast hem gaan liggen is het goed en dan na een kwartier valt hij in slaap en dan is het ook goed anders zijn we wel meer dan een uur er mee bezig

Deel Deze Pagina