Wil van die speen af!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jessica24, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Mijn dochter van bijna 2 en een half had eerst alleen met slapen een speen.

Maar sinds dr zusje is geboren heeft ze m ook vaak overdag in.
    Vind dat best irri, vooral als ze praat, want je vertaat niks!
    En dr voor tanden lopen al helemaal met een boog.

Ze ziet dat dr zusje nu ook een speen heeft, en dat het misschien een troost voor dr is, maar wil er vanaf.

Maar als ik het probeer, door bv te zeggen dat ze m aan mama moet geven en met slapen weer terug krijgt, maar dan gaat ze gillen :(

een keer bijna gelukt 's avond maar toen begon ze te huilen toen ik de deur dicht deed, dus maar weer gegeven....

Wie heeft er tips?
    Of gewoon denken van waait vanzelf wel weer over?
    Misschien een periode?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat ze hem overdag weer heeft, zal toch komen ondat iemand hem dan overdag aan dr gegeven heeft lijkt mij. Ik zou overdag de speen gewoon boven laten liggen en even doorzetten. Als overdag gelukt is, dan de nacht. Wij hebben hem hier bij de meiden weggegooid en nooit meer een andere gehaald ;)

3. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    En hoe reageerden ze daarop, of hadden ze het niet door?
    Denk als ik m bij Zara weggooi dan een probleem heb ;)

4. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    En als je dr gaat belonen ?
    Bijvoorbeeld een sticker voor ieder slaapje dat ze zonder speen slaapt ?

Ik heb bij mijn zoontje een tijdje voor dat ie naar de pz gezegd: als justin naar school gaat doen we geen speen meer in, dan is hij al zo groot.
    en toen het zo ver was, inderdaad de speen weggehaald, hij heeft er een paar keer naar gevraagd maar het is meteen vanaf het begin goed gegaan.

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Dat is ook een idee ;) b
    In januarie gaat Zara naar de pz, dank jullie wel voor de tips.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Ze hadden het zeker wel door! Alleen ja, de speen was 'kwijt' ;) De eerste nacht ging het in slaap vallen wat minder maar daarna nooit meer een probleem gehad!

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    kwijt...ja das ook een hele goeie!
    Dit is speen numero :( niet meer te tellen :)

Probeer dat eerst, jullie horen het wel hoe het gegaan is.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    En ook echt weggooien hè! Zodat je hem zelf ook niet kunt geven als het niet lukt ;)

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    En hoe is het gegaan?

Mijn oudste had tot 2.5 jaar ook een speen......wel alleen in bed....als hij uit bed kwam legde hij hem in de keuken weg.
    Toen mijn tweede zoontje werd geboren heb ik na een tijdje (toen hij aan zijn broertje gewend was) gevraagd aan hem of hij de speen weg wou gooien.....dat wou hij niet zei hij ........maar hij wou hem wel aan zijn kleine broertje geven dus dit hebben we gedaan (symbolisch) en sindsdien taalt hij niet meer naar een speen
    vond het zo lief dat hij hem aan zijn broertje wou schenken.....toen hij naar bed was wel in de prullenbak gegooid haha

10. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    bij ons in belgie is he de gewoonte om je speen aan de sint te geven ,kan je ookns proberen , en als ze de sint ziet ga je er naartoe met de kleien en zegt dat ze de speen moet weggeven ofzo, en anders geen cadeatje ofzo :p

Kwee nie of gwn kwijt is ook een goeie

11. samiraatje

8 sep 2007
    37
    0
    0
    zuid-holland
    de zoontje van een vriendin van me, was helemaal verslaafd aan zn speentje. Op een dag pakte mn vriendin de schaar en knipte een stuk van de speen eraf..en gaf het aan hem..Hij deed het in zn mond, en het viel er steeds af..totdat ie er genoeg van had, dat ie m zelf niet meer wou..Ik had echt zoiets van :confused: damn!

12. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Serena is ook bijna 3 jaar en ook moeilijk van haar speen af te krijgen...wij gaan proberen om hem in de schoen te laten doen zodat de sint hem kan meenemen..ben benieuwd of het werkt ;)

13. Shaceaby

Shaceaby Lid

23 mei 2007
    30
    0
    0
    Administratief medewerker
    Vlaardingen
    Dat vind ik een hele goeie Iloon!

Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen. Mijn zoon van 3 krijg ik met heel veel moeite van de speen af. Hij krijgt hem wel alleen 's avonds bij het naar bed gaan.

Het enige gekke is bij hem dat hij alleen bij mij en oma de speen heeft. Verder dus bij zijn vader, oppas en de creche vraagt hij er niet om.

Op het CB vertelden ze dat het probleem bij mezelf en oma ligt :( Zijn we dan misschien te soft :(:

14. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Dat zou goed kunnen, ik geef ook nog snel toe om geen drama te krijgen :oops:
    Maar is te proberen waard toch ;)

15. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Onze dochter is net van de speen af, ze had het alleen 's nachts in. We lieten het gewoon in haar kamertje liggen, overdag mocht ze het niet in.

Dit jaar heeft ze hem in haar schoen gedaan voor de 'baby-zwartepietjes' (je moet wat verzinnen!) en sindsdien slaapt ze helemaal zonder!

Ik had gedacht dat het een heel drama zou worden, maar het is zonder problemen gegaan.

16. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wij zijn van de een op andere dag gestopt met de speen.
    Als ze die leeftijd hebben begrijpen ze heel goed wat je bedoelt als je zegt dat de speen alleen voo babies is.
    Ik heb die van mij zelf de speen weg laten gooien en daarna een paar avonden gemodderd maar na 3 avonden was het over.

17. Shaceaby

Shaceaby Lid

23 mei 2007
    30
    0
    0
    Administratief medewerker
    Vlaardingen
    He Iloon,

Jouw idee lijkt te werken. Sint & Piet hebben de speen van Gaillysio meegenomen.

En sindsdien slaapt hij zonder!

Hij heeft er ook niet meer naar gevraagd.

Hoe is het met Serena afgelopen?

18. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik herken het probleem ticho is 2 en heeft een hele tijd gehad dat hij een speciale fles alleen maar in de mond wou hebben.
    Wij hebben toen op een dag de fles weggegooit.
    Het is wel een paar dagen dat het even vervelend is in huis maar je hebt er wel profijt van.

succes ermee

Deel Deze Pagina