Zoontje bang voor regen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Poemi, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje van nu 2,5 jaar slaapt sinds een half jaar op zolder. Op zijn kamer heeft hij een groot dakraam waardoor je de regen erg goed hoort. Als het nu regent wilt hij vaak niet gaan slapen omdat hij dit eng vindt en raakt dan ook wel een beetje overstuur. 's Nachts wordt hij er ook regelmatig van wakker wat voor hem en voor ons best vervelend is.

Ik leg hem elke keer uit dat de regen niets doet en ook niet bij hem kan komen, maar het lijkt niet echt door te dringen. Hij zegt dan altijd dat de regen ook moet gaan slapen ;)

Zijn er andere kindjes die hier ook last van hebben? En hoe kunnen wij hier het beste mee omgaan?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

das idd vervelend zeg....
    Misschien als het weer regent en dit gebeurd weer een keer bij hem gaan slapen leg een matras op de grond en ga er op liggen zodat die kan zien dat regen ook echt niet eng is en dat jij ook daar slaap... zo bouwd hij denk ik ook vertrouwen op in wat je zeg over regen en vertrouwen in zich zelf....

suc6

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier helpt zeggen dat iets NIET eng is in ieder geval niet... :)

Hij weet tenslotte prima wat hij ervan vind. Namelijk dat het eng is.

Hier geen oplossingen overigens... Hier een dochter die bang is voor de wind. Maar dan niet thuis in d'r bedje... Maar op straat.
    Vorig jaar herfst d'r elke dag huilend en gillend naar school moeten slepen :(

4. tulip

tulip Niet meer actief

Tis wat he met kindjes en angsten. Hoe je zn angst wegneemt geen tips voor, dat zal vooral vanuit hem zelf moeten komen, maar iig niet zeggen: het is niet eng, ze voelen zich niet serieus genomen. Onze dochter heeft het met hond van zwager en de hele schoonfamilie constant: het is niet eng...nou dan is ze doodongelukkig hoor.

5. Saskia78

Mja wij waren vandeweek te laat op school door de wind.
    Dus ik tegen juf "ja sorry het waait!"
    Nou die smoes had ze nog nooit gehoord.
    Toch maar even uitgelegd dat het helaas echt geen smoes was maar dat dochterlief geen cm meer vooruit wilde halverwege.

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ken het probleem heel goed! Wij hebben boven een zinken dak en daarop hoor je het ook heel erg goed! Onze oudste belandt af en toe bij ons in bed hierdoor.
    Ik laat het maar, praten heeft niet veel nut, het zal wel een keer overgaan.

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hij is dus niet de enige met een 'gekke' angst. Bang voor de wind lijkt me helemaal lastig! Ik zeg ook niet dat het niet eng is, probeer hem alleen uit te leggen dat het niet bij hem kan komen enzo.

Af en toe mag hij dan wel bij ons in bed, maar dat vind hij meestal te gezellig en gaat dan niet slapen dus na een half uur leg ik hem toch maar weer in z'n eigen bed.

8. Saskia78

@poemi: onze dochter denkt te veel na zeggen wij weleens.. Ziet overal gevaar..
    Toen ze klein was ook nooit bang hoeven zijn dat ze zou vallen of dat er iets zou gebeuren.

Maar vandaag hing ze voor het eerst boven in het klimrek!
    Mam geniet dan net zo veel als dochterlief :)

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier ook een jongetje wat al zn hele leventje heel bang is voor regen. hij wordt in december 4. er zijn periodes dat hij iedere avond vraagt: mama gaat het vanavond of vannacht nog regenen?
    ook ik laat t maar, leg m uit dat de plantjes en bloemen ervan gaan groeien, en dat het alleen maar buiten is.
    hij slaapt ook onder een schuin raam, en is jaloers op zn zus met een "recht raam".

hier dus veel herkenning maar niet echt tips..toen hij kleiner was zetten we wel eens zacht een muziekje op

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa was vannacht ook wel een beetje bang voor de regen op het dakraam. verschillende keren wakker geworden.
    ik moet eerlijk bekennen dat als het heel hard stormt ik ook wel een beetje bang ben hoor.
    ik zeg ook altijd tegen alyssa dat het niet erg is om iets eng te vinden en dat we een manier moeten vinden om het minder eng te maken.
    bij onweer heeft alyssa zelf bedacht dat de wolken aan het klussen zijn.
    misschien zelf iets laten bedenken wat de wolken aan het doen zijn als het regent.

succes ermee.

liefs doris

Deel Deze Pagina