Zoontje van 3.5 slecht warm eten, tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chocolaatje, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aviya

Aviya Niet meer actief

Hier zelfde probleem gehad, nu ik haar tijdens de middag het avondeten alvast geef, eet ze dit volledig op, enne een goede tip heb ik ook al gelezen hier, 2 uur van tevoren NIETS meer te eten geven en in die tijd alleen water, want zoete drankjes en jah zelfs roosvicee zorgen er voor dat je kindje al "vol zit"

Zelf (oudste dochter en ik) eten we op woensdag en vrijdag ook tussen de middag warm, en merk dan ook dat mn oudste dochter ook beter eet als we tussen de middag warm eten.

forceer niks en dram ook niet door, dit werkt averechts want ze hebben dan door dat je er op reageert en dat vinden ze ook weer schitterend, merken ze dat je er niet op reageert is dit binnen een week ook over.

2. gemke

gemke Niet meer actief

helemaal mee eens ik vind dat toetje ook onzin het komt hier wel eens voor maar echt niet bij elke maaltijd en zeker niet elke dag soms hele weken niet tis maar net of we er aan denken in de winkel en of ik het kan missen vind het ook een luxe hoor...vandaag hadden we wel een toetje de mannen wisten hier niks van hadden we van de voedselbank (mazzel chocomoes) de jongens hadden goed gegeten bloemkool met kaassaus met een slavinkje toen ik een half uurtje na het eten het toetje pakte zei mike (de normaal slechte eter) mam mag ik die in de koelkast zetten zit eigenlijk een beetje vol hahahaah tja was ook zijn lievelingskostje
    zuivel krijgen mijn kids genoeg (kaas melk enz) dus dat toetje...neuh niet nodig ....ik denk overigens dat dat slechte eten ook van zelf wel over gaat mits je niet toe gaat geven en apartjes gaat koken mijn tweeling is bijna 5 en mike begint het nu in de gaten te krijgen dat hij moet eten ik schep ook niet grote porties voor ze op hoor 2 aardappeltjes en een schepje groente wat jus en vlees tis minder dan een kwart als wat ik eet hahahadus na 2 happen vol is hier geen optie

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik maak er een spelletje van! ik heb vroeger altijd gezegt ik ga dat nooit doen, bij mij eten ze normaal en anders niet maar ik vind het zo zielig om hem zonder eten naar bed te laten gaan.. wat doe ik:

ik zeg net voor het eten geef is high five, nou jij bent wel slap zeg! jij hebt zeker lang niet gegeten.... nou neemt hij een paar happen, en dan zeg ik weer geef is high five, en dan zeg Auchhh je bent al een beetje sterker.... en zo tot hij zijn bord leeg heeft! de grootste leut heeft hij daarmee, en ik heb geen stress aan tafel en mijn doel is bereikt, hij heeft gegeten :)

4. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Nou, hier is het weer hetzelfde.. Hij eet weer niks, wel heeft ie van alles 1 hapje geprobeerd.

Deel Deze Pagina